De nieuwe F82 M4 CS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Wees er snel bij...
...er komen er maar 20 naar Nederland.
BMW PressClub schreef:De nieuwe BMW M4 CS. Extra sportieve, zeer exclusieve Competition-versie

BMW M GmbH introduceert opnieuw een exclusieve, speciale uitvoering in beperkte oplage: de nieuwe BMW M4 CS. Deze vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München en er komen twintig exemplaren naar Nederland.

BMW M GmbH introduceert opnieuw een exclusieve, speciale uitvoering in beperkte oplage: de nieuwe BMW M4 CS. Deze vult het gat op tussen de BMW M4 Coupé met M Competition Pack en de op circuitgebruik gerichte BMW M4 GTS. Met zijn sportieve karakter en uitstraling zet de BMW M4 CS de lange traditie van speciale BMW M uitvoeringen voort die in 1988 begon met de BMW M3 Evolution (E30). De BMW M4 CS gaat in juli in productie in de fabriek in München, de bakermat van BMW, en er komen twintig exemplaren naar Nederland.

Met de BMW M4 CS introduceert BMW M GmbH ook een nieuwe naamgeving voor zijn modellen. Een stap boven de standaard M-modellen staan de Competition-versies, met een hoger prestatieniveau. De volgende stap vormen de speciale CS-uitvoeringen, met nog betere prestaties. Helemaal boven aan het gamma staan de modellen die nadrukkelijk zijn gericht op race-activiteiten op het circuit, maar die ook zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg.

Zescilinder-in-lijn benzinemotor.
De zeer krachtige 3,0-litermotor in de BMW M4 CS heeft een vermogen van 338 kW (460 pk) – 7 kW (10 pk) meer dan de BMW M4 met M Competition Pack. Dankzij de M TwinPower Turbo techniek accelereert de BMW M4 CS in 3,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid van de BMW M4 CS – die standaard is uitgerust met het M Driver’s Package – is elektronisch begrensd op 280 km/u. Met zijn zescilinder-in-lijn benzinemotor met twee mono-scroll turbocompressors, inlaatluchtkoeling, High Precision Injection, VALVETRONIC (variabele klepbediening) en Dubbele VANOS (variabele nokkenastiming) is de BMW M4 CS niet alleen nadrukkelijk gericht op sportiviteit van topniveau, de motor levert ook bij lage toerentallen voldoende trekkracht voor een uitstekende efficiency: heb brandstofverbruik bedraagt slechts 8,4 l/100 km* bij een CO2-emissie van 197 g/km*.

De BMW M4 CS is standaard voorzien van de BMW M Double Clutch Transmission (M DCT) met een aparte oliekoeler, zeven versnellingen en Drive Logic. Deze geavanceerde transmissie heeft een automatische modus en kan via de schakelpaddles aan het stuur ook handmatig worden bediend. Schakelen gaat in een fractie van een seconde waarbij de vermogensafgifte niet wordt onderbroken. De lange zevende versnelling houdt het toerental laag om het brandstofverbruik op de snelweg te beperken.

Wielophanging.
De wielophanging van de BMW M4 CS komt voor een groot deel overeen met die van de BMW M4 met M Competition Pack. De wieldraagarmen en bevestigingspunten in zowel de voor- als de achterwielophanging zijn vervaardigd van gesmeed aluminium. Daardoor zijn ze extreem licht, wat het onafgeveerde gewicht beperkt en dat komt weer ten goede aan de rijdynamiek. De BMW M4 CS is standaard voorzien van het Adaptive M onderstel, waarvan de geometrie is gericht op optimale prestaties zowel op de openbare weg als op het circuit. De auto is verder verfijnd op de Nordschleife van de Nürburgring, het meest veeleisende testcircuit. De BMW M4 CS liet een snelste rondetijd noteren van 7 minuten en 38 seconden, waarmee hij zich bewijst als een supersportauto.

Optimale grip.
Om de berijder te verzekeren van optimale grip onder alle omstandigheden, is de BMW M4 CS voorzien van Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) – met M Dynamic Mode – en het Active M differentieel. De besturingssystemen voor het Adaptive M onderstel, DSC en het differentieel zijn verder verbeterd om te kunnen voldoen aan de hogere dynamische eisen van de BMW M4 CS. Ook de afstemming van de elektromechanische besturing is daarop aangepast. De bestuurder kan de stuurinrichting instellen op zijn persoonlijke voorkeuren of op de omstandigheden van de te volgen route. Er is met een simpele druk op een knop te kiezen uit drie rijmodi: Comfort, Sport en Sport+. De Comfort-modus is bij uitstek geschikt voor slechte wegdekken, rijden in de stad en korte ritten. De Sport-modus is de favoriet voor sportieve bestuurders die zich willen uitleven op bochtige buitenwegen. En bestuurders die de grenzen opzoeken op het circuit kunnen kiezen voor de Sport+-modus. In deze modus leveren alle relevante systemen optimale dynamiek, maar als de bestuurder zichzelf te buiten gaat, grijpt het DSC in een fractie van een seconde in. In de M Dynamic Mode (MDM) laat het DSC gecontroleerde driftacties wel toe.

De lichtmetalen wielen – vóór in de maat 9Jx19, achter 10Jx20 – zijn speciaal ontwikkeld voor de BMW M4 CS. Standaard zijn Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gemonteerd in de maten 265/35 R19 (vóór) en 285/30 R20 (achter). Dit zijn semi-slick wedstrijdbanden die eveneens voor de openbare weg zijn toegelaten. De banden bieden ongeëvenaarde grip en dwarsstabiliteit op hoge snelheden op het circuit, maar ook optimale tractie voor het accelereren vanuit scherpe bochten. De BMW M4 CS kan zonder bijkomende kosten ook worden besteld met Michelin Sport-banden die gericht zijn op gebruik op de openbare weg.

Sportief interieur…
Het interieur van de BMW M4 CS heeft een nadrukkelijk sportieve uitstraling. Lichtgewicht M Sport stoelen zijn bekleed met leder en Alcantara en de deurpanelen zijn vervaardigd van samengeperste natuurlijke vezels. Een treklus vormt hierbij de deurgreep. De rijkelijke toepassing van leder en Alcantara zorgt in de BMW M4 CS voor een aangename, maar uiterst sportieve sfeer met klasse. De bestuurder komt niets tekort, want de auto is standaard voorzien van automatische climate control, het BMW hifi-systeem Professional (aangepast op de akoestische kenmerken van het BMW M4 CS interieur) én het navigatiesysteem Professional.

… en exterieur.

Zoals verwacht mag worden, hebben de designers van BMW M GmbH de BMW M4 CS een uiterlijk gegeven dat zijn uiterst sportieve karakter duidelijk weergeeft. Kenmerkend aan de voorzijde met de moderne dubbele LED-koplampen is de voorbumperspoiler met drie grote luchtinlaten. Deze zorgen voor voldoende koellucht voor zowel de motor als de zeer potente M compound remmen met vaste remklauwen voor en achter. Aan de voorzijde voorzien van vier en achter twee zuigers. De nieuwe splitter aan de voorzijde, die speciaal voor dit model is ontworpen, is gemaakt van ongelakt koolstofvezel. Voor optimale aerodynamica is op de BMW M4 CS de voorsplitter gecombineerd met dezelfde achterdiffuser als die van de BMW M4 GTS, en een spoilerrand (‘Gurney’) op de achterklep, waarmee dynamische lift wordt onderdrukt.

De motorkap – met de kenmerkende luchtuitstroomopening aan de achterzijde van de bult – en de kap zijn gemaakt van lichtgewicht, extreem stijf en hoogwaardig met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP – carbon fibre reinforced plastic).
De M4 CS bezit standaard over achterlichten met OLED-techniek (Organic Light Emitting Diode), een technologie die BMW M GmbH exclusief introduceerde op de BMW M4 GTS. De splitter aan de voorzijde, de achterdiffuser en achterspoilerrand, de lange motorkap, de vloeiend gevormde coupédaklijn, de speciaal gestileerde buitenspiegels en de gespierde wielkasten geven de BMW M4 CS een uitermate sportieve uitstraling, óók als de auto stilstaat.

De BMW M4 CS wordt in beperkte aantallen geproduceerd van 2017 tot en met 2019. Er komen twintig exemplaren naar Nederland, de prijs volgt in een later stadium.


*Brandstofverbruik en CO2-emissie onder voorbehoud. Berekend volgens EU-testcyclus en afhankelijk van bandenmaat

Meer informatie over de officiële verbruiks- en emissiecijfers en het elektriciteitsverbruik van nieuwe personenauto’s is te vinden in de volgende richtlijn: Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen (Richtlijn voor brandstofverbruik, CO2-emissie en elektriciteitsverbruik van nieuwe personenauto’s), die verkrijgbaar is bij alle BMW dealers, bij Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Strasse 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen en op http://www.dat.de/en/offers/publication ... ption.html.
De uitgebreide specificaties

Uitgebreid persbericht

Highlights


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Specs:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Goed apparaat, maar het wordt een keer tijd voor x-drive.
Willen de puristen natuurlijk niet horen, maar dan kun je het koppel goed kwijt.
Mooie kleur in ieder geval.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Mooi ding, nu op naar de M2 CS voor het betere stuurwerk!
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

ejt schreef:Goed apparaat, maar het wordt een keer tijd voor x-drive.
Willen de puristen natuurlijk niet horen, maar dan kun je het koppel goed kwijt.
Mooie kleur in ieder geval.
Dat is natuurlijk vloeken in de kerk, zoals je al aangeeft...

...overigens zijn ze bij de aankomende M5 aan het kijken of ze xDrive- met uitschakelbare aandrijving op de vooras kunnen aanbieden. Dat zou nog een mooie tussenvorm zijn, alleen zeul je wel altijd dat extra gewicht van die vierwielaandrijving mee.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Je moet geen xdrive willen, ze moeten gewoon stoppen met iedere keer meer power. Als ze niet elke keer de auto groter en zwaarder maken is 400 pk zat, zeker uit een turbomotor.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Mooie velgen, lijken beetje op de GT3(rs) velgen.
Mooier dan de GTS
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Oké ik zal er snel bij zijn, verkoop het huis wel of zo.
En dan nog niet genoeg hebben waarschijnlijk :Dubbel:
Thys schreef:Je moet geen xdrive willen, ze moeten gewoon stoppen met iedere keer meer power. Als ze niet elke keer de auto groter en zwaarder maken is 400 pk zat, zeker uit een turbomotor.
Dat is inderdaad de oplossing.
Maar probeer dat maar eens te verkopen, een nieuwe wagen slijten voor een nieuwprijsje natuurlijk aan volk dat de vorige generatie heeft met evenveel power en koppel.
Daarnaast heb je ontzettende concurrentie van o.a. Mercedes en Audi die dan promoten met 50 pk meer.
Dat moet je dan weer evenaren...
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Die wedloop houd je niet tegen. Ferrari heeft op de FF een 4 wiel aandrijving uit gevonden die maar 45kg weegt. Dus dat meezeulen valt wel mee 008
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Lekker lekker! Welke kleur is dit? Nieuwe kleur?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

4 nieuwe goodies zitten er aan 1- de Frontlip , 2- de Achterklep spoiler, 3- de Wielen, 4 de stoelen.
Motorkap,achterlichten,deurpanelen,gordels,stuur komen uit de GTS.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dutch79 schreef:Lekker lekker! Welke kleur is dit? Nieuwe kleur?
Foto's zijn wel stevig bewerkt; maar volgens mij is dit San Marinoblau, wat ook voor de M6 verkrijgbaar is.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

20" achter, 19" voor American style :mrgreen:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Hopen dat dit de miskleun vd gts goedmaakt
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Velgen, spoiler en frontlip zien er goed uit. Onderstel en uitlaat zijn van de competition package overgenomen.
Slechts 10pk erbij (460)? Minstens 520 is er uit te halen. De blauwe kleur is :In love: en de nieuwe LED koplampen, OLED en GTS motorkap ziet het beter uit dan de GTS. In Italië kost het 146.000. Iets meer BPM erbij en zitten we in NL op 155.000?
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Plaats reactie

Terug naar “BMW M nieuws”