Een dak van kunststof/polymeer versterkt met carbon dus. Samenstelling heb ik geen specs van gezien, dus wat t precies is weet ik niet.
Maar goed, in de volksmond vaak 'carbon' genoemd.
De nieuwe BMW M5 (F90)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Is eenzelfde optie. Bij een 'open dak' vervalt het carbonnen dak net als bij de M3's...
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Is niet bevoordelijk voor de restwaarde, bij de M3 scheelt het makkelijk 30 kilo. Dat zal voor een vijf nog iets meer zijn.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Ben bang dat er flink wat carbonnen daken gaan sneuvelen...
...een 5er zal vooral als comfortcruizer gekocht worden en dan maken die paar kilootjes extra en dat oets hogere zwaartepunt ook niet meer uit.
...een 5er zal vooral als comfortcruizer gekocht worden en dan maken die paar kilootjes extra en dat oets hogere zwaartepunt ook niet meer uit.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Klinkt zeker niet verkeerd die nieuwe M5! Ben benieuwd met een akrapovic of een meistershaft GT .
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat vond ik nou ook. Klinkt gewoon erg goed.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De V10 klinkt veruit het lekkerst...
...daarna de atmo V8 uit de E39.
Uit de uitlaten van die turbogeblazen V8 komt toch een wat onbestemd geluid, ofwel vooral veel herrie, als je het mij op basis van dit filmpje vraagt.
...daarna de atmo V8 uit de E39.
Uit de uitlaten van die turbogeblazen V8 komt toch een wat onbestemd geluid, ofwel vooral veel herrie, als je het mij op basis van dit filmpje vraagt.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
En in de laatste M5's zal je toch eerst de Active Sound module moeten loskoppelen om het echte geluid in de auto te horen...of niet te horen...
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)