Is dus F90voor de G90
https://www.google.nl/search?client=ms- ... oq=bmw+f90
Edit: met dank aan Joop voor t aanpassen
Is dus F90voor de G90
Audi en Porsche hebben ook DSG's gekoppeld aan AWD, dus dat is het probleem niet. Het is simpelweg het koppel en kostenverhaal. De RS5 bijvoorbeeld heeft ook een 8-traps automaat gekregen, terwijl zijn voorganger ook nog een DSG bak had.minuteman schreef:Een standaard F10 komt al met 680nm en de Jahre heeft 700nm aan koppel, dat lijkt mij dus niet en die 50nm extra voor de G90 had volgens mij dan ook geen probleem hoeven zijn.Dutch79 schreef:De DCT kon trouwens schijnbaar 'maar' 600 Nm aan, dus dat verklaart de keuze voor de Steptronic.
Ik verwacht dat de keuze voor de steptronic met de 4 wielaandrijving te maken heeft die ze konden overnemen van de X5M-X6M.
Het ontwikkelen van een nieuwe DCT gestuurde versnellingsbak waar een centraal differentieel in verwerkt zit, had waarschijnlijk te veel gekost.
Klopt helemaal, de M5 voelt als een tank op het circuit, ik heb er toen met BMW driving experience mee gereden, voor het subtiele bochtenwerk ongeschikt maar op de opendare weg maakt dat niet uit.minuteman schreef:De M5 is met goed fatsoen te zwaar voor Zandvoort. Hoewel het koppel je lekker snel de bochten uit sleurt is het gewicht echter de bocht in en door flink in het nadeel.
4 wielaandrijving gaat zeker wel iets doen aan de overall tractie en de 100 kilo schelt allicht maar hij blijft zwaar.