1900kg 0-100 in 3,4 sec
R.I.P. DCT trouwens
De nieuwe BMW M5 (F90)
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
DCT is een mooie bak, maar de techniek van de steptronic automaten gaat ook door.
De ZF8 is een topper, comfortabel waar nodig en sportief als je dat zelf wilt. Schakeltijden die erg dicht in de buurt van een DCT komen. En dat in een betrouwbaardere package.
De ZF8 is een topper, comfortabel waar nodig en sportief als je dat zelf wilt. Schakeltijden die erg dicht in de buurt van een DCT komen. En dat in een betrouwbaardere package.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Ben inderdaad eens benieuwd naar die automaat bak hierin..
Tot nu toe bevalt me die automaatbak in mijn nieuwe 1 lease totaal niet, waardeloos ding. Zit meer manueel te schakelen dan dat ik hem in auto heb staan. Gelukkig een handbak in mijn F10 zitten.
Hoop dat een DCT toch veel anders is. Helaas ook nog niet mogen ervaren.
Tot nu toe bevalt me die automaatbak in mijn nieuwe 1 lease totaal niet, waardeloos ding. Zit meer manueel te schakelen dan dat ik hem in auto heb staan. Gelukkig een handbak in mijn F10 zitten.
Hoop dat een DCT toch veel anders is. Helaas ook nog niet mogen ervaren.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 aug 2016, 22:36
Mm, geen DCT.. Daar was ik nu juist zo blij mee.
Ben wel benieuwd dan naar de bak, zou het dan dezelfde setup zijn als in de X5M/ X6M ?
Ben wel benieuwd dan naar de bak, zou het dan dezelfde setup zijn als in de X5M/ X6M ?
Over vreemde hobby's gesproken: http://www.lp2223.com
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Wow, G90 met M sports uitlaat
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- snoep
- VIP Driver
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
- Type Auto: Diverse BMW's
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Schitterende wagen. Maar ik had hem nóg leuker gevonden als BMW er een V10 in had gelegd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
1855. En dat is lichter dan de F10 M5.NickB schreef:1900kg 0-100 in 3,4 sec
Optie keramische remmen is minus 23 kg.
Ik las overigens dat er een M Steptronic 8-traps ZF in lag. Wat is er M aan die bak? Software? Of kan ie daadwerkelijk meer koppel/vermogen aan?
De DCT kon trouwens schijnbaar 'maar' 600 Nm aan, dus dat verklaart de keuze voor de Steptronic.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 23 aug 2017, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Het zal niet dezelfde automaat zijn die je bijvoorbeeld in een standaard f30 krijgt. Aanpassingen in software minstens.
En je hebt verschillende uitvoeringen in deze automaat.
De 8HP90 kan in benzine-trim 900nm aan.
http://www.koppelomvormer.nl/zf-8-traps-automaat/
En je hebt verschillende uitvoeringen in deze automaat.
De 8HP90 kan in benzine-trim 900nm aan.
http://www.koppelomvormer.nl/zf-8-traps-automaat/
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maar ook mechanisch lijkt me, want anders zou die bak in elke BMW geschikt zijn voor 600pk/750nm. Is dat realistisch?
edit: ah zie je toevoeging. Zullen dus wel degelijk meer verschillen zijn.
edit: ah zie je toevoeging. Zullen dus wel degelijk meer verschillen zijn.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
By the way. Deze opvolger van de M5 ziet er goed uit, maar t interieur is veel te druk. Toch wel een minpunt.
PS: Is het nu de F90 of G90? Wordt overal anders genoemd...
BMWblog en Bimmerpost hebben het over F90 ipv G90...
Autobild ook F90: http://www.autobild.de/artikel/bmw-m5-f ... 41301.html
Misschien ff titel aanpassen
PS: Is het nu de F90 of G90? Wordt overal anders genoemd...
BMWblog en Bimmerpost hebben het over F90 ipv G90...
Autobild ook F90: http://www.autobild.de/artikel/bmw-m5-f ... 41301.html
Misschien ff titel aanpassen
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 02 aug 2016, 22:36
Een standaard F10 komt al met 680nm en de Jahre heeft 700nm aan koppel, dat lijkt mij dus niet en die 50nm extra voor de G90 had volgens mij dan ook geen probleem hoeven zijn.Dutch79 schreef:De DCT kon trouwens schijnbaar 'maar' 600 Nm aan, dus dat verklaart de keuze voor de Steptronic.
Ik verwacht dat de keuze voor de steptronic met de 4 wielaandrijving te maken heeft die ze konden overnemen van de X5M-X6M.
Het ontwikkelen van een nieuwe DCT gestuurde versnellingsbak waar een centraal differentieel in verwerkt zit, had waarschijnlijk te veel gekost.
Over vreemde hobby's gesproken: http://www.lp2223.com