F30/F32 M3/M4 wordt F80/F82 M3/M4 ???

Plaats reactie
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Op F30 post stond ergens een artikel dat de nieuwe M3 3 turbo's krijgt. 2 mechanisch en 1 electrisch aangedreven turbo die samen moeten zorgen voor meer PK's dan de huidige M3 en door de flexibiliteit van een electrisch aangedreven turbo ook een extreem lineair koppel/PK verloop voor een turbo blok.

Blijft speculeren natuurlijk maar het lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat BMW nu opeens een V6 gaat gebruiken aangezien ze juist ontzettend veel ervaring hebben met 6 in lijn motoren.

Een voordeel zou kunnen zijn dat een V6 wat compacter is en daarom de motor iets verder naar achteren te plaatsen is maar gewicht lijkt me ten opzichte van de huidige M3 met V8 blok niet echt een probleem.

Maar goed, alles is mogelijk!


E90 330D automaat
XAV
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2212
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:06
Type Auto: BMW E92

:In love: :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Acidfever schreef:Op F30 post stond ergens een artikel dat de nieuwe M3 3 turbo's krijgt. 2 mechanisch en 1 electrisch aangedreven turbo die samen moeten zorgen voor meer PK's dan de huidige M3 en door de flexibiliteit van een electrisch aangedreven turbo ook een extreem lineair koppel/PK verloop voor een turbo blok.

Blijft speculeren natuurlijk maar het lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat BMW nu opeens een V6 gaat gebruiken aangezien ze juist ontzettend veel ervaring hebben met 6 in lijn motoren.

Een voordeel zou kunnen zijn dat een V6 wat compacter is en daarom de motor iets verder naar achteren te plaatsen is maar gewicht lijkt me ten opzichte van de huidige M3 met V8 blok niet echt een probleem.

Maar goed, alles is mogelijk!
...dit gerucht is inmiddels al concreet vastgelegd als patentaanvraag: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=597327
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “BMW M nieuws”