En klaar
Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
Upgrade, van E93 335i naar F83 M4
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zo ver ik weet zijn de indicatoren inderdaad doorverbonden en worden ze verbroken bij slijtage.
Originele blokken vergelijken met "Mserie Textar blokken" kan denk ik niet, maar de originele zijn vast overprijsd. Ik zou bij sportief/circuitgebruik toch eerder voor een duurdere Brembo/Hawk/Stoptech/Ferodo optie gaan. Waarschijnlijk zowel geschikter als goedkoper als de originele blokken.
Als je een sportief straatblok moet zijn waar je ook incidenteel mee op t circuit kunt, dan is de Hawk HPS5.0 een hele goede optie. Zelf heel tevreden over. Is er vast ook voor de M4. Meer circuit gericht heeft weer nadelen op straat (piepen, opwarmtijd,..).
Originele blokken vergelijken met "Mserie Textar blokken" kan denk ik niet, maar de originele zijn vast overprijsd. Ik zou bij sportief/circuitgebruik toch eerder voor een duurdere Brembo/Hawk/Stoptech/Ferodo optie gaan. Waarschijnlijk zowel geschikter als goedkoper als de originele blokken.
Als je een sportief straatblok moet zijn waar je ook incidenteel mee op t circuit kunt, dan is de Hawk HPS5.0 een hele goede optie. Zelf heel tevreden over. Is er vast ook voor de M4. Meer circuit gericht heeft weer nadelen op straat (piepen, opwarmtijd,..).
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 16 apr 2022, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Hoe dunner, hoe meer torsie. Meer comfort maar minder goede wegliggingDre-ier schreef: ↑23 dec 2021, 09:38 Tja ik ook wel, iig gehoopt. Nu ze naast elkaar liggen denk ik ook dat een stukje pijp over het middenstuk lassen misschien wel een serieuze verhoging van stijfheid geeft. De diameter van de originele is in het midden duidelijk kleiner dan de rest vd stabi. Vraag me af wat voor design gedachte daar achter zit.
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Ok dank je wel!
Ik zoek iig geen trackday of circuit remblokken, dit was een eenmalige actie. Als die Alfa het weer doet dan is dat mijn "trackdaytool".
Ja dat snap ik allemaal wel, gaat mij om de verdunning precies in het midden. Dat is erg duur om te maken, waarom zou je dat doen?CornelisJ90 schreef: ↑16 apr 2022, 08:04Hoe dunner, hoe meer torsie. Meer comfort maar minder goede wegligging
Auto-didact
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Heeft er misschien mee te maken dat het de enige wenselijke plaats is om de torsie op te wekken. Als de hele stang dun is zou je bijvoorbeeld problemen kunnen krijgen omdat de stang ergens tegenaan zit bij forse vervorming. Dat kan je nu gemakkelijker ondervangen / sturen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Deze volgens mij:
https://www.hawk-remblokken.nl/hb765b66 ... 28610.html
Ik heb ze via Finelineimports.
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Dat ziet er idd nog betaalbaar uit voor een Hawkblok. Ik heb ze vaak bij het racen gebruikt, topspul maar ook stevig geprijsd. SBS Pagid Ferodo..allemaal goed, maar geen Hawk. CL is ook erg goed maar de CL6 die ik had, vrat schijven. Als de huidige set op is zal ik eens voor Hawk kijken .
Vwb de stabi zo dat nog kunnen, een bewust torsiedeel. Maar waarom hebben de Eibachs dat dan weer niet he
Vwb de stabi zo dat nog kunnen, een bewust torsiedeel. Maar waarom hebben de Eibachs dat dan weer niet he
Auto-didact
- MrTRex
- Being a part of it
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05 sep 2012, 11:48
- Type Auto: '05 ///M3 Competition & '06 325i touring
-
- Being a part of it
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
- Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT
Weinig te melden, de M4 doet het foutloos en elke rit is een plezier!
Wat me opvalt is de enorme luxe en perfecte zit in die M4.
Omdat ik nogal van luxe hou icm sportieve wagens heb ik besloten deze zomer mijn beide Ferrari's weg te doen.
De 308 omdat dat een soort van project voor me was en hij was klaar. Voor mij een bloedmooie auto maar niet als gebruiksauto geschikt. Slechte zit (klein ook) en rijdt erg spartaans (lees vermoeiend)
De California had wat issues, die allemaal onder garantie verholpen zijn. Maar helaas op een manier waar ik niet bij van werd en het vertrouwen i de auto was weg. De zit was voor mij te smal en dus bij langere ritten steeds oncomfortabeler.
Dat gaf wat ruimte om de Alfa Bertone weer eens te verwennen met een nieuw programmeerbaar injectie systeem (inbouw deze winter)
En er is een nwe supercar op komst.. geen Ferrari meer, wat voor mij wel heel bijzonder is. Ook geen BMW , maar wel een Duitser...
To be continued ...Wird fortgesetzt
Auto-didact