Upgrade, van E93 335i naar F83 M4

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

15 apr 2022, 12:13

En klaar 8-)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk



Auto-didact
Gebruikersavatar
Dutch79
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12606
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

15 apr 2022, 12:20

Zo ver ik weet zijn de indicatoren inderdaad doorverbonden en worden ze verbroken bij slijtage.
Originele blokken vergelijken met "Mserie Textar blokken" kan denk ik niet, maar de originele zijn vast overprijsd. Ik zou bij sportief/circuitgebruik toch eerder voor een duurdere Brembo/Hawk/Stoptech/Ferodo optie gaan. Waarschijnlijk zowel geschikter als goedkoper als de originele blokken.
Als je een sportief straatblok moet zijn waar je ook incidenteel mee op t circuit kunt, dan is de Hawk HPS5.0 een hele goede optie. Zelf heel tevreden over. Is er vast ook voor de M4. Meer circuit gericht heeft weer nadelen op straat (piepen, opwarmtijd,..).
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 16 apr 2022, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 361
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

16 apr 2022, 08:04

Dre-ier schreef:
23 dec 2021, 09:38
Tja ik ook wel, iig gehoopt. Nu ze naast elkaar liggen denk ik ook dat een stukje pijp over het middenstuk lassen misschien wel een serieuze verhoging van stijfheid geeft. De diameter van de originele is in het midden duidelijk kleiner dan de rest vd stabi. Vraag me af wat voor design gedachte daar achter zit.
Hoe dunner, hoe meer torsie. Meer comfort maar minder goede wegligging :)
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

16 apr 2022, 11:11

Dutch79 schreef:
15 apr 2022, 12:20
Zo ver ik weet zijn de indicatoren inderdaad doorverbonden en worden ze verbroken bij slijtage.
Ok dank je wel!
Ik zoek iig geen trackday of circuit remblokken, dit was een eenmalige actie. Als die Alfa het weer doet dan is dat mijn "trackdaytool".
CornelisJ90 schreef:
16 apr 2022, 08:04
Hoe dunner, hoe meer torsie. Meer comfort maar minder goede wegligging :)
Ja dat snap ik allemaal wel, gaat mij om de verdunning precies in het midden. Dat is erg duur om te maken, waarom zou je dat doen?
Auto-didact
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 361
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

16 apr 2022, 20:39

Heeft er misschien mee te maken dat het de enige wenselijke plaats is om de torsie op te wekken. Als de hele stang dun is zou je bijvoorbeeld problemen kunnen krijgen omdat de stang ergens tegenaan zit bij forse vervorming. Dat kan je nu gemakkelijker ondervangen / sturen.
Gebruikersavatar
Dutch79
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12606
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

16 apr 2022, 21:21

Dre-ier schreef:
16 apr 2022, 11:11
Dutch79 schreef:
15 apr 2022, 12:20
Zo ver ik weet zijn de indicatoren inderdaad doorverbonden en worden ze verbroken bij slijtage.
Ok dank je wel!
Ik zoek iig geen trackday of circuit remblokken, dit was een eenmalige actie. Als die Alfa het weer doet dan is dat mijn "trackdaytool".
Deze volgens mij:
https://www.hawk-remblokken.nl/hb765b66 ... 28610.html
Ik heb ze via Finelineimports.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

17 apr 2022, 01:18

Dat ziet er idd nog betaalbaar uit voor een Hawkblok. Ik heb ze vaak bij het racen gebruikt, topspul maar ook stevig geprijsd. SBS Pagid Ferodo..allemaal goed, maar geen Hawk. CL is ook erg goed maar de CL6 die ik had, vrat schijven. Als de huidige set op is zal ik eens voor Hawk kijken .

Vwb de stabi zo dat nog kunnen, een bewust torsiedeel. Maar waarom hebben de Eibachs dat dan weer niet he
Auto-didact
Gebruikersavatar
MrTRex
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 sep 2012, 11:48
Type Auto: '05 ///M3 Competition & '06 325i touring

25 mei 2022, 16:48

Mooie M4! en ook cool, de rest van je wagenpark :ja:
E46 M3 Competition -- Showroom -- instagram @iovo_m3
E91 325i touring -- Showroom

vorige BMW's: E39 530i touring - E46 330i sedan - E36 328i coupé
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

26 mei 2022, 12:20

Dank je wel MrTrex! :ja:
Auto-didact
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 130
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

26 sep 2022, 12:51

MrTRex schreef:
25 mei 2022, 16:48
Mooie M4! en ook cool, de rest van je wagenpark :ja:
Weinig te melden, de M4 doet het foutloos en elke rit is een plezier!
Wat me opvalt is de enorme luxe en perfecte zit in die M4.

Omdat ik nogal van luxe hou icm sportieve wagens heb ik besloten deze zomer mijn beide Ferrari's weg te doen.
De 308 omdat dat een soort van project voor me was en hij was klaar. Voor mij een bloedmooie auto maar niet als gebruiksauto geschikt. Slechte zit (klein ook) en rijdt erg spartaans (lees vermoeiend)
De California had wat issues, die allemaal onder garantie verholpen zijn. Maar helaas op een manier waar ik niet bij van werd en het vertrouwen i de auto was weg. De zit was voor mij te smal en dus bij langere ritten steeds oncomfortabeler.

Dat gaf wat ruimte om de Alfa Bertone weer eens te verwennen met een nieuw programmeerbaar injectie systeem (inbouw deze winter)
En er is een nwe supercar op komst.. geen Ferrari meer, wat voor mij wel heel bijzonder is. Ook geen BMW , maar wel een Duitser...
To be continued ...Wird fortgesetzt :)
Auto-didact
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”