Robert's E46 M3 coupe ||
- Harrympower
- Being a part of it
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 01:05
- Type Auto: E46 ///m3 cabrio, e30 ///m3
- Locatie: Drachten
- Contacteer:
IDD goed bezig Robert
Only OEM
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Ja idd ben ook benieuwd, zit er over te denken om dit ook aan te pakken bij die van mij.RobertRvZ schreef:Komt goed. Ik vind het zelf namelijk ook leuk om foto's bij te houdenKenny schreef:lekker bezig robert, doe even wat foto's 8 april van het sleutelen, vinden wij leuk
17 april staat ze er strak bij dat regel jij wel
Alpina B5 Biturbo
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Komt goed Ik moet alleen nog ff de werkplek vrij maken... compleet geblokkeerd op mn werk maar dat moet lukken voor donderdagavond
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Ik kreeg te horen van de dealer dat de bouten die in de drijftanglager kappen zitten niet meer leverbaar zijn... Waar heb jij ze besteld? PS zit verschil in tot 2003 zijn het M10 en daarna M11
Alpina B5 Biturbo
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Als ik het goed onthouden zijn er vanaf februari 2003 andere boutjes/drijfstangen gebruikt. Dat gaf het programma namelijk aan. Ik kijk het morgen wel even voor je na maar je kan in ieder geval maar 1 type bestellen omdat de andere uit productie is. Het verschil zit m ook in dat de ene bout een 12 kant is en de andere een torx bout. Per soort bout heb je ook een ander aanhaalmoment en verdraaiingshoek meen ik maar ook dat moet ik morgen even uit het programma halen op mn werk. Mijn spulletjes komen in ieder gewoon bij de dealer weg. Maar zoals gezegd kijk ik morgen even na hoe t nou precies zitFolkert schreef:Ik kreeg te horen van de dealer dat de bouten die in de drijftanglager kappen zitten niet meer leverbaar zijn... Waar heb jij ze besteld? PS zit verschil in tot 2003 zijn het M10 en daarna M11
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Zo... vanavond rond 10 voor 7 begonnen met de operatie. Tot nu toe is het goed te doen. Wel behoorlijk wat werk maar een leuk klusje
Eerst alles onder kap vrij gemaakt, luchtfilterhuis, visco, interieurfilterbak en alle losse afdekkappen weg gehaald. Onder de auto uiteraard ook het hele spul weg aan afdekplaten. De riem ook los gehaald omdat de stuurpomp aan de kant moest voor een boutje.
Alleen zaten er ook 2 boutjes op een behoorlijke k*t plek knap lastig bij te komen maar uiteindelijk toch gelukt. Pan was los alleen kwam ik er toch net ff achter dat hij op de SMG leidingen bleef hangen maar gelukkig was dat een steuntje los schroeven en toen kon de pan er onderuit Blok hangt nu in de kraan en het subframe ligt op de bok om voldoende werkruimte te creëren. Morgen weer verder maar ik moest gewoon 1 lagerkap demonteren omdat ik te nieuwsgierig was...
Hier een paar foto's. Niet echt veel kunnen maken. Geen succes als je pikzwarte en vette handen heb en je telefoonhoesje wit is
Geen idee waarom deze op zn kop staat...
En de lagerkap met lager van de 6e cilinder met daarnaast het bovenste lager. De koperkleur is al zichtbaar dus het is zeker geen overbodige luxe!
Morgen weer verder. Nu iets meer dan 3 uurtjes kunnen sleutelen. Dat is wel het enige nadeel aan een put... je moet elke keer die klote trap op en af struinen.
Eerst alles onder kap vrij gemaakt, luchtfilterhuis, visco, interieurfilterbak en alle losse afdekkappen weg gehaald. Onder de auto uiteraard ook het hele spul weg aan afdekplaten. De riem ook los gehaald omdat de stuurpomp aan de kant moest voor een boutje.
Alleen zaten er ook 2 boutjes op een behoorlijke k*t plek knap lastig bij te komen maar uiteindelijk toch gelukt. Pan was los alleen kwam ik er toch net ff achter dat hij op de SMG leidingen bleef hangen maar gelukkig was dat een steuntje los schroeven en toen kon de pan er onderuit Blok hangt nu in de kraan en het subframe ligt op de bok om voldoende werkruimte te creëren. Morgen weer verder maar ik moest gewoon 1 lagerkap demonteren omdat ik te nieuwsgierig was...
Hier een paar foto's. Niet echt veel kunnen maken. Geen succes als je pikzwarte en vette handen heb en je telefoonhoesje wit is
Geen idee waarom deze op zn kop staat...
En de lagerkap met lager van de 6e cilinder met daarnaast het bovenste lager. De koperkleur is al zichtbaar dus het is zeker geen overbodige luxe!
Morgen weer verder. Nu iets meer dan 3 uurtjes kunnen sleutelen. Dat is wel het enige nadeel aan een put... je moet elke keer die klote trap op en af struinen.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- RobertRvZ
- VIP Driver
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 17:31
- Type Auto: E91 325i LCI M Sport Edition
- Locatie: otterlo (Gelderland)
Even een update. Auto loopt nog niet omdat ik vrijdag wat uitzoekwerk tussendoor kreeg op mn werk dus al met al anderhalf/ 2 uur niet eraan gewerkt heb. Niet zo'n ramp want ik maak m morgenavond af omdat ik zaterdag een dagje in Amsterdam was.
De nieuwe lagers zitten er in en de carterpan zit er weer onder, stuurpomp weer op zn plek, subframe + stabi er weer onder en het blok ligt ook weer op de vooras. Morgenavond staat die weer op zn eigen wielen
Nu is het nog alleen even peilstok terug steken en de losse aanbouwdelen onder de motorkap terug monteren. Dan nieuw filter en olie erop en dan kan die weer lopen
Weer even wat foto's
Staat weer op zn kop...
En de gepensioneerde lagers
Bovenste lager van de 1e cilinder. De koper kleur is al zichtbaar in het midden van het lager! Cilinder 2 was er net zo aan toe. Bij de overige 4 cilinders zat het nog aan de buitenkant maar het zou niet tot de 2 ton goed gegaan zijn lijkt mij.
De nieuwe lagers zitten er in en de carterpan zit er weer onder, stuurpomp weer op zn plek, subframe + stabi er weer onder en het blok ligt ook weer op de vooras. Morgenavond staat die weer op zn eigen wielen
Nu is het nog alleen even peilstok terug steken en de losse aanbouwdelen onder de motorkap terug monteren. Dan nieuw filter en olie erop en dan kan die weer lopen
Weer even wat foto's
Staat weer op zn kop...
En de gepensioneerde lagers
Bovenste lager van de 1e cilinder. De koper kleur is al zichtbaar in het midden van het lager! Cilinder 2 was er net zo aan toe. Bij de overige 4 cilinders zat het nog aan de buitenkant maar het zou niet tot de 2 ton goed gegaan zijn lijkt mij.
BMW E90 318i 2007 -Sold-
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
BMW E46 M3 2003 -Sold-
BMW E91 325i 2012
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Mooi Robert die gaat weer netjes door het leven.
Ben even aan het nadenken over hoe het ook alweer in elkaar zit haha. Wel wat verstand van maar niet heel haha
Ben even aan het nadenken over hoe het ook alweer in elkaar zit haha. Wel wat verstand van maar niet heel haha
. Der schönste Buchstabe der Welt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC