Tuning voor mijn M4 en dyno gezocht

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x/G8x
Plaats reactie
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

:hallo:

Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om mijn M4 te laten chippen.
Waarschijnlijk ga ik OF voor een AC Schnitzer externe ECU OF voor Manhart software overschrijving van de originele software.
Ik neig naar AC Schnitzer.

Wat denken jullie er van?

Allereerst wil ik ook mijn M4 op de dyno zetten om te checken wat deze standaard heeft. Zoals mrjcb met zijn M4 (bijna 500pk) heeft laten zien, kan het stock vermogen nogal afwijken van de opgegeven 431pk.
Weet iemand een goede dyno in de omgeving van Rotterdam/Den Haag?

Bedankt alvast

Afbeelding


Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Zorg er in ieder geval voor dat het vermogen voor en na de tuning gemeten wordt op dezelfde bank.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Forum sponsor BAR (Beek Auto Racing) zit in den haag,daar is een dynobank aanwezig en hebben jarenlange ervaring in de tuning/racewereld dus kunnen je ook prima adviseren,zijn dacht ik ook Manhart dealer..
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Gebruikersavatar
mrjcb
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:08
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Rotterdam

Klopt BAR staat ook hoog op mijn lijst qua kennis en ervaring, navragen kan zeker geen kwaad. De samenwerking met Mannhart is uiteindelijk niet door gegaan. Vanwege de kosten geloof ik. Qua dyno zou ik even navragen of die al weer beter is dan op de dynodag. Bij mij konden ze niet verder meten dan 6000 rpm.
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 1/6110-m3/

Alleen de LCI zijn ze nog mee bezig met programmering.
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

mrjcb schreef:Klopt BAR staat ook hoog op mijn lijst qua kennis en ervaring, navragen kan zeker geen kwaad. De samenwerking met Mannhart is uiteindelijk niet door gegaan. Vanwege de kosten geloof ik. Qua dyno zou ik even navragen of die al weer beter is dan op de dynodag. Bij mij konden ze niet verder meten dan 6000 rpm.
Ik ben al met ze in gesprek inderdaad.
Het is een beetje een druk schema voor me deze dagen. Waarschijnlijk laat ik mijn M4 volgende week woensdag/donderdag tunen door AC Schnitzer in Duitsland. Ben helaas bang dat ik niet vooraf de meting zal kunnen doen. Ga uiteraard wel in Duitsland verzoeken een voor en na meting te verzorgen.
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Werkt ac schnitzer met externe modules? Of is de site verouderd?
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Als ze idd met modules werken zal ik toch bijvoorbeeld BR Performance bijvoorbeeld overwegen. Zonde om op een M4 een module te installeren....
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Bij een externe module kun je deze er zelf uit halen. Handig bij storingen onder garantie
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Dat is wel zo. Voor het aantal pk's maakt het niet uit een box of software. Maar is het niet zo als je de keuze hebt dat software altijd beter is tenzij je je garantie wilt behouden?
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Klopt software is beter meestal iets fijnere afstelling mogelijk en iets meer pk's nm's.. Maar wel dag garantie!! Is maar wat je belangrijk vind..
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Ook een box kunnen ze altijd zien als ze echt gaan zoeken naar de turbodruk, inspuitwaarden etc.

Gewoon bij een goed aangeschreven tuner (BR) doen en goed met je material omgaan (warmrijden, af laten koelen/nadraaien).
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Tegenwoordig blijven de turbo's toch nadraaien? Vroeger moest je idd minuutje wachten maar maakt nu niet meer uit volgens mij? Al hoewel ik het ook altijd doe
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Niet dat ik weet.... doe het altijd nog als je m net op zn staart getrapt hebt.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Ik ook. Vind het altijd wel verontwaardigd als gasten hun Lamborghini, Porsche en of Ferrari gewoon met een koude motor gelijk op de staart trappen, maar zal wel de gedachte zijn deze kapot dan koop ik morgen een nieuwe...
Laatst gewijzigd door dannyvdberg op 16 okt 2015, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”