Tuning voor mijn M4 en dyno gezocht

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x/G8x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat zijn dus al serieuze waarden Marko... :ja:
Miggel88 schreef:Respect! :cool: Dat wurd dus eens op de vermogensbank bij onze forum sponsor
...op dit moment is dat bij Beek dus ook al een dingetje... :mrgreen:

De M4 van mrjcb kon z'n vermogen ook al niet kwijt op de rollen en die is nog standaard en laat al 500PK op de bank van Beek noteren. :wink:


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Denk het niet, waarom zou Marko 7K uitgeven voor 10 PK winst
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Ik denk dat de bank van beek erg optimistisch is.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Goed bezig Marko :ja:

Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen :mrgreen:
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
mrjcb
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:08
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Rotterdam

Lekker hoor Marko, ben benieuwd wat er straks uit gaat komen als ie op een goede bank staat!!!
Gebruikersavatar
mrjcb
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:08
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Rotterdam

Folkert schreef:Goed bezig Marko :ja:

Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen :mrgreen:
500 pk is idd wel erg veel. Snap het zelf ook niet zo goed waarom dat er bij de dynodag uitkwam. Enige wat ik kan verzinnen is dat de omstandigheden die dag wel goed waren voor een turbo. Er waren wel meer rare waarden die dag, zowel hoog als laag. En anders heb ik gewoon een "factory freak" denk ik 001 .

Sprintjes trekken in de M4 is best moeilijk. 1e en 2e versnelling bij droog wegdek gewoon heel veel tractieproblemen. 0-100 ben ik nog niet onder de 4.8 gekomen terwijl ik met de 335 vrij makkelijk 4.0 kon halen.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Komt natuurlijk door al die :Mpower: power :D
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

performance schreef:Denk het niet, waarom zou Marko 7K uitgeven voor 10 PK winst
Waar aan? Uitlaat bedoel je?
Nee... denk het niet nee :mrgreen:
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

mrjcb schreef:Lekker hoor Marko, ben benieuwd wat er straks uit gaat komen als ie op een goede bank staat!!!
Het lukte bij ACS ook niet zonder de vermogens upgrade overigens. Ze hebben het vermogen sowieso niet kunnen meten. Ik ben ook erg benieuwd. Zal die jongens van de andere dyno morgen even bellen om af te spreken.
Folkert schreef:Goed bezig Marko :ja:

Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen :mrgreen:
Een afwijking van ongeveer 5% moet wel mogelijk zijn vertelden ze mij ook. De 431pk is een onderwaarde welke door BMW is opgegeven.
mrjcb schreef:
Folkert schreef:Goed bezig Marko :ja:

Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen :mrgreen:
500 pk is idd wel erg veel. Snap het zelf ook niet zo goed waarom dat er bij de dynodag uitkwam. Enige wat ik kan verzinnen is dat de omstandigheden die dag wel goed waren voor een turbo. Er waren wel meer rare waarden die dag, zowel hoog als laag. En anders heb ik gewoon een "factory freak" denk ik 001 .

Sprintjes trekken in de M4 is best moeilijk. 1e en 2e versnelling bij droog wegdek gewoon heel veel tractieproblemen. 0-100 ben ik nog niet onder de 4.8 gekomen terwijl ik met de 335 vrij makkelijk 4.0 kon halen.
Sprintje naar 100 is inderdaad erg lastig als je je banden enigszins heel wil houden.
Hoe meet jij dat eigenlijk?
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

Is er ergens een gemeenschappelijke folder om filmpjes / foto's te uploaden?
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Hi Marko,

Jazeker, via de How to van photobucket (voor dit forum).

Zie link:
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 28&t=11490
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Sprintje naar 100 is inderdaad erg lastig als je je banden enigszins heel wil houden.
Hoe meet jij dat eigenlijk?
Ja idd ? ik ben ook wel benieuwd want wil die van mij ook wel eens checken.
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
mrjcb
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:08
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Rotterdam

Folkert schreef:
Sprintje naar 100 is inderdaad erg lastig als je je banden enigszins heel wil houden.
Hoe meet jij dat eigenlijk?
Ja idd ? ik ben ook wel benieuwd want wil die van mij ook wel eens checken.
Een kennis via via kan ik weleens zo'n v-box of gtechpro van lenen, weet even niet meer welke het is. Maar dat zijn dure apparaatjes. Durf het bijna niet te zeggen maar als je bij dynolicious de gegevens goed invult is het nog best accuraat. Bij de 335 zat het altijd maar 0,1 seconde af van de meting van de box.
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

mrjcb schreef:
Folkert schreef:
Sprintje naar 100 is inderdaad erg lastig als je je banden enigszins heel wil houden.
Hoe meet jij dat eigenlijk?
Ja idd ? ik ben ook wel benieuwd want wil die van mij ook wel eens checken.
Een kennis via via kan ik weleens zo'n v-box of gtechpro van lenen, weet even niet meer welke het is. Maar dat zijn dure apparaatjes. Durf het bijna niet te zeggen maar als je bij dynolicious de gegevens goed invult is het nog best accuraat. Bij de 335 zat het altijd maar 0,1 seconde af van de meting van de box.
Dynolicious werkt dus ook? Misschien handig die te gebruiken dan. Ik ga het ook uitproberen.
Gebruikersavatar
mrjcb
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:08
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Rotterdam

Ik heb er altijd goede resultaten mee gehad 001 .
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”