Tuning voor mijn M4 en dyno gezocht

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

06 nov 2015, 19:55

Vandaag was het dan zover. De auto op de dyno.

AC Schnitzer had zoals beloofd een bypass opgestuurd naar dit bedrijf waar zij blijkbaar al hun auto's laten testen.
Dus ook de PR auto's die we allemaal wel voorbij hebben zien komen online. Deze bypass werd gebruikt om het vermogen als standaard uitgevoerd te testen. Vervolgens werd de AC S. kit weer aangesloten om het vermogen na de tuning te meten.

Nu het spannende :autotje spelen:

Mijn M4 voor en na de tuning.

Voor: 460pk en 635,20nm
Na: 523,75pk en 732,66nm

+ 63,75pk
+ 97,46nm

Wat vinden jullie er van? Ik ben er erg blij mee. Zeker wanneer je het verschil voelt.
Naar mijn mening is het echt waard!


Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1382
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: Bmw e91

06 nov 2015, 19:59

Hehe toch netjes van zo boxje !!! :ja: :Hosanna:
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4572
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

06 nov 2015, 21:06

:Klappen: mooie waarden ! tank je 98 of 102 ?
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4189
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

06 nov 2015, 21:22

mrjcb schreef:
Folkert schreef:Goed bezig Marko :ja:

Ik geloof ook niet dat ze standaard zo veel pk's hebben.
Heb 2 maal een sprintje getrokken tegen de niewe M4 bij de ring in Duitsland met iemand van de BMW drivers academy.
1 x keer vanuit stilstand en 1 x rollende start. Als ze standaard echt rond de 500pk zitten dan viel het mij erg tegen :mrgreen:
500 pk is idd wel erg veel. Snap het zelf ook niet zo goed waarom dat er bij de dynodag uitkwam. Enige wat ik kan verzinnen is dat de omstandigheden die dag wel goed waren voor een turbo. Er waren wel meer rare waarden die dag, zowel hoog als laag. En anders heb ik gewoon een "factory freak" denk ik 001 .

Sprintjes trekken in de M4 is best moeilijk. 1e en 2e versnelling bij droog wegdek gewoon heel veel tractieproblemen. 0-100 ben ik nog niet onder de 4.8 gekomen terwijl ik met de 335 vrij makkelijk 4.0 kon halen.

Bij een Dynodag moet de bank goed uit de verf komen.
Vaak worden de para meters ff aangepast.
Ik ben denk ik wel 50x op een bank geweest en bij heel veel soorten tuners, Centra en wat al niet meer. En ja je hebt oa de weersinvloeden. Maar sochtends bij de een op de bank en Smiddags ergens anders..en dan gauw 10% verschil..dikke lul.
Sommige banken staan nou eenmaal bekend als optimistisch. Das op zich niet erg. Je piemel is gewoon niet zo lang als er beweerd op papier. Thats all.
Veel belangrijker is voor en na meting na een aanpassing. .en liefst vlak na elkaar. Daar heb je meer aan....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1988
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW Z4 28i M
Locatie: Amersfoort

06 nov 2015, 21:50

635 Nm standaard? Dat is bijna 100 Nm meer dan ze opgeven. En na tuning nog een keer bijna 100 Nm erbij.
Volgens mij is dat veel te veel koppel voor de achterwielen. Leuk, maar zinloos.
E89 Z4 28i M Safier Schwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3366
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

06 nov 2015, 21:57

Zinloos nooit lijkt me.. Het is maar hoe je het gebruikt..
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15370
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: F32 440i M-Sport High Executive
Locatie: Ede

06 nov 2015, 21:58

Dat zijn knappe waarden... :ja:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1988
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW Z4 28i M
Locatie: Amersfoort

06 nov 2015, 22:04

Zinloos is misschien overdreven. In de hogere versnellingen is dat koppel lekker, maar het is gewoon te veel voor de eerste 2 versnellingen.
E89 Z4 28i M Safier Schwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6795
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

06 nov 2015, 22:44

@NOS... Hahaha, heerlijk +10
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

07 nov 2015, 00:26

performance schreef::Klappen: mooie waarden ! tank je 98 of 102 ?
Ligt eraan waar ik ben wanneer ik moet tanken, maar er moet na de tuning minimaal 98 in.

Merk jij verschil tussen 98/102? Ik niet...

Trouwens, wel lastig af en toe om een station te vinden met 98 of hoger. Momenteel weet ik het alleen van de BP (Ultimate 98) en FireZone (102). Jij tips?
Marko
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2015, 22:40
Type Auto: BMW M4 F82 - BMW 330d F30
Locatie: Omgeving Rotterdam

07 nov 2015, 00:28

Driver70 schreef:635 Nm standaard? Dat is bijna 100 Nm meer dan ze opgeven. En na tuning nog een keer bijna 100 Nm erbij.
Volgens mij is dat veel te veel koppel voor de achterwielen. Leuk, maar zinloos.
Viel me ook op. Alleen,.... ik klaag niet hoor :Hosanna:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6795
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

07 nov 2015, 09:24

Valt wel mee hoor Driver, je hebt het niet over een fiat cinquecuento he :Dubbel:

Die koppel marko :In love:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4189
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

07 nov 2015, 09:27

NickB schreef:@NOS... Hahaha, heerlijk +10

tis toch zo?
iets met jezelf rijk rekenen en mannepraat voor het ace cafe ;)
Sorry voor mn harde taal soms...maar zo ben ik nou eenmaal :lol:
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4189
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

07 nov 2015, 09:28

NickB schreef:Valt wel mee hoor Driver, je hebt het niet over een fiat cinquecuento he :Dubbel:

Die koppel marko :In love:

He...niks mis met een Fiat cinqu he..das de :autotje spelen: van mn kippetje
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1988
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW Z4 28i M
Locatie: Amersfoort

07 nov 2015, 09:31

NickB schreef:Valt wel mee hoor Driver, je hebt het niet over een fiat cinquecuento he :Dubbel:

Die koppel marko :In love:
Ik heb zelf 530 Nm en merk dat de achterwielen het in de eerste 2 versnellingen soms maar net aan kunnen (dus zonder slip of terug regelen vermogen).
E89 Z4 28i M Safier Schwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”