Ik heb het ook gevonden dankzij startkabel testNOS schreef:vaak niet. Daarvoor even te dik.
volgende x je start/blokkeerstroom checken op je startmotor draad. goeie knappe amperatang en je kan zo zien of je stroom ook echt aankomt. Makkelijker is truukje met de startkabels.
Project: M3 E46 Individual (verkocht P11)
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Alpina B5 Biturbo
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
S1KRR schreef:Dikte tot daaraantoe. Maar de startstroom kan zover oplopen dat je een stevige zekering nodig hebt.
(aanvangsstroom kan boven de 200A komen) Hangt er wel vanaf wat het startmotortje rond moet zeulen en in gang moet brengen
200??
als je de blokkeerstroom meet..meet je max amp.
bij een 340 oid met een 800 amp accu..meet je dus bijna 800A!
daarom mag je dan maar heel ff starten omdat je alles zo zwaar belast
Nobody said it was easy....
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Zo dat wist ik niet , maar nu je dat zegt : fabrikanten geven het ook op, hier bijvoorbeeld de gegevens van een willekeurige Varta H3
Spanning [V]: 12
Batterij capaciteit [Ah]: 100
Koudstartstroom EN [A]: 830
Lengte [mm]:353
Enz
Spanning [V]: 12
Batterij capaciteit [Ah]: 100
Koudstartstroom EN [A]: 830
Lengte [mm]:353
Enz
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ik zeg het trouwens verkeerd...
als je starter zwaar gaat (bv blok vast, starter stuk oid) dan gaat je blokkeer/startstroom omhoog. HIj vraagt immers meer.
Dan mag je dus maar heel ff starten.
Uberhaupt mag je niet 20 sec oid achter mekaar starten. Wordt ie veel te warm van.
Normaliter is ff starten dus geen probleem
als je starter zwaar gaat (bv blok vast, starter stuk oid) dan gaat je blokkeer/startstroom omhoog. HIj vraagt immers meer.
Dan mag je dus maar heel ff starten.
Uberhaupt mag je niet 20 sec oid achter mekaar starten. Wordt ie veel te warm van.
Normaliter is ff starten dus geen probleem
Nobody said it was easy....
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Inmiddels diverse problemen verholpen in afgelopen maanden..
Kwam er achter dat mijn "stroom" probleem werd veroorzaakt door een kabelbreuk in de plus kabel bij de koffer doorvoer naar de dynamo. Andere kabel besteld en geheel vernieuwd.
Paar maand later kreeg ik steeds DSC en ABS storing. Na vele uren uitzoekwerk bleek de acceleratie sensor onder de bestuurders stoel vol water te staan De waterafvoer onder de zekeringskast in de motorruimte zat verstopt waardoor regen water langzaam naar binnen in de auto drupte en zo alles vol water zette...
Dus dit ook allemaal vernieuwd en hersteld.
Had ook dode pixels in de 16:9 monitor. Heb een defecte unit op de kop kunnen tikken waarbij het display nog 100% van was dus toen het gehele setje gestript en omgebouwd aangezien ik een cd unit heb.
Vorige week weer storing in DSC maar dit was gelukkig een vuile ABS sensor..
Olie lekkage verholpen onder inlaadspruitstuk, gelijk alles maar schoongemaakt.
Auto trilde ook steeds tijdens het rijden. Had ik hem al 2 maal laten balanceren en uitlijnen zonder succes.
Gister een andere OEM EVO style 67 met Michelin Pilot supersport gemonteerd en ik kon het niet geloven maar wat een verschil!!! Oude pirelli banden bleken bulten in het loopvlak te hebben...
Auto rijdt nu als nieuw
Paar pics van de werkzaamheden:
Allemaal effe schoon gemaakt
Kwam er achter dat mijn "stroom" probleem werd veroorzaakt door een kabelbreuk in de plus kabel bij de koffer doorvoer naar de dynamo. Andere kabel besteld en geheel vernieuwd.
Paar maand later kreeg ik steeds DSC en ABS storing. Na vele uren uitzoekwerk bleek de acceleratie sensor onder de bestuurders stoel vol water te staan De waterafvoer onder de zekeringskast in de motorruimte zat verstopt waardoor regen water langzaam naar binnen in de auto drupte en zo alles vol water zette...
Dus dit ook allemaal vernieuwd en hersteld.
Had ook dode pixels in de 16:9 monitor. Heb een defecte unit op de kop kunnen tikken waarbij het display nog 100% van was dus toen het gehele setje gestript en omgebouwd aangezien ik een cd unit heb.
Vorige week weer storing in DSC maar dit was gelukkig een vuile ABS sensor..
Olie lekkage verholpen onder inlaadspruitstuk, gelijk alles maar schoongemaakt.
Auto trilde ook steeds tijdens het rijden. Had ik hem al 2 maal laten balanceren en uitlijnen zonder succes.
Gister een andere OEM EVO style 67 met Michelin Pilot supersport gemonteerd en ik kon het niet geloven maar wat een verschil!!! Oude pirelli banden bleken bulten in het loopvlak te hebben...
Auto rijdt nu als nieuw
Paar pics van de werkzaamheden:
Allemaal effe schoon gemaakt
Laatst gewijzigd door Folkert op 07 jun 2017, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpina B5 Biturbo
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Ja klopt, heb 3 weken contact gehad met een BMW dealer in duitsland over een frozen alpina blue B5 biturbo f11 van 12-2014.
Uiteindelijk deal gemaakt met inruil van mijn huidige alpina. Vervolgens wordt ik dag van te voren dat ik auto zou halen afgebeld dat auto door een collega van verkoper zou zijn verkocht aan een klant zonder inruil
Hele lang boos telefoon gesprek gehad wat op niks uitdraaide. Was er gelijk helemaal klaar mee.
Uiteindelijk deal gemaakt met inruil van mijn huidige alpina. Vervolgens wordt ik dag van te voren dat ik auto zou halen afgebeld dat auto door een collega van verkoper zou zijn verkocht aan een klant zonder inruil
Hele lang boos telefoon gesprek gehad wat op niks uitdraaide. Was er gelijk helemaal klaar mee.
Alpina B5 Biturbo
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Wat een ronduit briljant wagenpark daar op straat
Jammer wel dat de andere Alpina niet door is gegaan, mooi kleurtje was dat ook geweest!
Jammer wel dat de andere Alpina niet door is gegaan, mooi kleurtje was dat ook geweest!
- BjeffIndividual
- VIP Driver
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
- Type Auto: Model S P100D
Mooie wagen zeg!! Heb je het stuur opnieuw bekleed of is deze nog gewoon netjes?
Ik zie dat je de kapjes mist waar je hardtop in valt. Deze heb ik van de week opgehaald niks story.. 44 per kapje
Ik zie dat je de kapjes mist waar je hardtop in valt. Deze heb ik van de week opgehaald niks story.. 44 per kapje
Model S P100D aka Dyson