BMW M4 Tansanitblau
- JHParts
- Being a part of it
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:00
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wat een enorm nette kleur heb je op de M4 zitten!
- JHParts
- Being a part of it
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:00
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Haha nee, als enorm dik!
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Need i say more.
Peet geniet er van. En wissel eens niet zo vaak van auto's. Kan het niet meer volgen
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Ik denk dat alles al voorbij gekomen is in positieve zin. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan!
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Peet
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 6444
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
- Type Auto: M4 Tansanitblau
- Locatie: T mooie Drenthe ;-)
Kijk, 2 oudgedienden, poosje niet gesproken mannen, mooi dat jullie hier nog steeds zijn, Peer je kunt mij niet meer volgen.....kijk eens wat een lijst van autos jij al gehad hebtPeer schreef:
Need i say more.
Peet geniet er van. En wissel eens niet zo vaak van auto's. Kan het niet meer volgen
Thanks Dejan, leuk dat je er nog bent.....nog de M3?Dejan schreef:Ik denk dat alles al voorbij gekomen is in positieve zin. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan!
Bedankt kerel....angel335 schreef:Dikke bak weer
Welkom terug haha
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Volgens mij hebben ze het precies over de omgekeerde situatie als ik het goed lees of niet? Het zijn juist de kleine korte en snelle bewegingen van de demper die tot het stuiteren leiden? Bij lage snelheden klopt het antwoord ja, dan wil je 'm juist iets stijver afstellen.Peet schreef:Joop, heb contact met Madeno gehad, uitleg hierbij geplaatst: ( snapshots uit een uitgebreid gesprek, onderlijnde reacties van Madeno )
Leo, ik heb t gevoel dat de schokbrekers op dat moment niet werken maar dat de deinende beweging voortkomt uit de achterveer die op alle kleine bewegingen reageert, worden de onregelmatigheden in de weg groter worden ze glad gestreken door de schokbreker heb ik t gevoel, maar zijn t ( met name de kleine bijna niet waarneembare oneffenheden in t asfalt gecreëerd door t afrollen van een nieuwe asfaltweg) de wat kleinere oneffenheden staat de auto te bewegen op de veer volgens mij?? bepaalde lage snelheid frequenties matchen veer en demper wellicht niet optimaal.
Alsof de veer te sterk is en daarbij dus voorkomt dat de schokdemper deze kleine oneffenheden gladstrijkt, het lijkt alsof de veer dus die functie op dat moment overneemt en waardoor de wagen begint te deinen, net niet genoeg voor de schokdemper t op te vangen?
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid
demping. dit is eenvoudig te checken door de achterdempers een aantal clicks stijver af te stellen. als je nu bijvoorbeeld achter op click 12 staat kun je rustig naar click 8 of click 6, hiermee verstel je voornamelijk de low-speed demping zodat de dempers de bewegingen bij lage snelheid meer dempen, als dit iets teveel (té stijf) aanvoelt maar wel beter en rustiger is op lage schokdemper snelheden op autoweg kun je 1 of 2 clickjes weer zachter todat je de meest optimale afstelling hebt.
Ik had namelijk dezelfde gedachte als jij, zet m wat zachter en t probleem is opgelost...... nee dus, ik stel ze als ik weer thuis ben eens op klik 8 ( 10 nu) en kijk dan eens weer, vind de juiste afstelling wel, en anders lossen zij t wel op.
- Peet
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 6444
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
- Type Auto: M4 Tansanitblau
- Locatie: T mooie Drenthe ;-)
Nee je leest t niet zoals hij t probeert uit te leggen volgens mij,
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid demping.
Ik ga gewoon eens proberen wat hij beschrijft, uiteindelijk vind ik t wel uit door met de afstellingen te experimenteren, wat uiteindelijk ook de bedoeling was dat te begrijpen en een onderstel te hebben die voor meerdere doeleinden af te stellen is
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid demping.
Ik ga gewoon eens proberen wat hij beschrijft, uiteindelijk vind ik t wel uit door met de afstellingen te experimenteren, wat uiteindelijk ook de bedoeling was dat te begrijpen en een onderstel te hebben die voor meerdere doeleinden af te stellen is