BMW M4 Tansanitblau

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x/G8x
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Mooi :ja: Gefeliciteerd en veilige kilometers.
Ik zat net jouw oude forum te lezen. Van Audi TT, Nissan GTR, BMW M1 naar BMW M3.

Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik vind de Nissan GTR die je hebt gehad echt gaaf :D Is echt een wolf in schaapskleren. Is erg zeldzaam die jammer genoeg te weinig ziet op de Nederlandse wegen 004


F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Wat een prachtige kleur! En dan ook nog het mooiste model, wat wil je nog meer

Akrapovic systeem, tune, carbon delen, :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Gave bak hoor. Heeft ie ook een interieur? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Als ik wat meer tijd heb maak ik een wat meer uitgebreid verslag..... :ja:
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

petrolheadd schreef:Mooi :ja: Gefeliciteerd en veilige kilometers.
Ik zat net jouw oude forum te lezen. Van Audi TT, Nissan GTR, BMW M1 naar BMW M3.

Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik vind de Nissan GTR die je hebt gehad echt gaaf :D Is echt een wolf in schaapskleren. Is erg zeldzaam die jammer genoeg te weinig ziet op de Nederlandse wegen 004
Moet zijn, e92 335i, Audi TTRS, Nissan GTR, BMW 1M en nu de M4, aangename autos stuk voor stuk, allemaal met hun eigen verhaal, maar ik ben erg onder de indruk van de veelzijdigheid van de M4, ja de GTR was een unieke verschijning, maar ik ben meer gecharmeerd van de M4..... :In love:

Trouwens de GTR een wolf in schaapskleren...... :duh: , 1 van de meest opvallende autos die ik ooit gehad heb, en geloof me dat is even leuk....niet lang.
Laatst gewijzigd door Peet op 22 aug 2016, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

bartbes schreef:Wat een prachtige kleur! En dan ook nog het mooiste model, wat wil je nog meer

Akrapovic systeem, tune, carbon delen, :mrgreen:
Exactly wat ik dus niet ga doen :Dubbel:
Akra is veel te luid, de standaard uitlaat is op sport plus al erg luid en ok voor me.
Een tune? heb je er al eens in gereden, t vermogen dat ie heeft daarmee heeft ie t al moeilijk genoeg, dus nog meer.... looks like overkill to me, zal ie daar een snellere auto (op t rechte eind ja) van worden, betwijfel t.
Sorry carbon is niet zo mn ding, vind een diffuser achter nog wel leuk, maar of dat carbon moet zijn, de lip voor vind ik leuk maar beperkt me in t dagelijkse rijden in Nederland en dus laat ik achterwege.

Wat ik wel belangrijk vind, ben begonnen met een uitgewogen en kwaliteits onderstel/verlaging Ohlins Road & Track, next up zijn MX 72 (Endless) remblokken als originele op zijn, en misschien nog eens een setje lichtere wielen, daar houd t dan ook wel mee op :ja:
Laatst gewijzigd door Peet op 22 aug 2016, 20:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Prachtige :Mpower: :ja: :ja:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Afbeelding
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Mooiste kleur voor een M4 :In love: en de Ohlins set is volgens de kenners nr 1 keuze voor onderstel bij een M3/4 :ja:
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Thanks Carlos, alhoewel de kleur natuurlijk een persoonlijke voorkeur is.
Ja ik denk dat ik weet over welke kenners jij t hebt als je t over de Ohlins set hebt, heb er ondertussen al ettelijke duizenden km ( jaaa) mee gereden, een snelle dag in de Eifel en ettelijke snelle dagen in de Alpen met niet de minste of langzaamste rijders hier van t forum, ik moet zeggen ik ben er erg over te spreken, moet nog wel uit de vele mogelijkheden de beste voor mijn stijl filteren, heeft nog wat fine tuning nodig, komt goed.
Bedankt voor je reactie, appreciated van iemand als jij!!
Gebruikersavatar
nico320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:21
Type Auto: BMW 330d touring F31 Estoril Blau
Locatie: Omg. Groningen

Die kleur :ja: :ja: :coolpics: :coolpics: :Klappen:
Ik vind het estoril blau van mijn auto al mooi, maar had hem nog veel liever in deze kleur gezien....
Veel plezier met jouw schitterende auto :D
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Met wolf in schaapskleren wil ik zeggen dat alleen kenners weten wat voor auto het is. De meeste mensen zullen zeggen dat het een "getunede Japanner" is. Niet meer en niet minder. Kortom, niet heel bijzonder. Dat maakt de auto, naar mijn mening, heel erg gaaf. Tja, wat weet ik nou. Ik heb de auto niet gehad of in bezit gehad, laat staan in gereden :lol:

Wat bedoel je dat het even leuk is en niet lang? Negatieve ervaringen? Wil iedereen met je racen? Denk dat dat niet anders is met een M4 001
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Een GTR word door iedereen herkend geloof me, meest bekende auto en de verhalen die er heersen over de GTR maken t een auto die toch stiekum door de gewone man wat overdreven word benaderd.
Overal willen mensen fotos maken van de auto, vreemde capriolen worden uitgehaald, rijdend naast je maken ze filmpjes, mensen willen met de wagen op de foto, iedereen weet altijd waar je was of bent geweest met die wagen, vond t nogal storend op den duur.
Of een M4 t zelfde effect heeft op mensen....not by a long shot, ja kenners herkennen de M4, maar hij is veel ingetogener, zeker in mijn kleur, in een dag waarin de zon niet veel schijnt ( en die hebben we veel in Nederland) valt ie qua kleur haast niet op, nee de GTR is echt een publiekstrekker, vooral de jeugd adoreert de wagen.

Racen wilde eigenlijk niemand haha, soms wat motorijders, maar die vonden t dan ook al snel niet meer echt leuk :Hosanna:
Laatst gewijzigd door Peet op 22 aug 2016, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Een M4 is zeker een stuk ingetogener dan een GTR. Afhankelijk van wat je met de buitenkant doet, zal er voor zorgen of je ook door anderen wordt opgemerkt.

Tijdens de terugreis naar NL vanuit de Dolomieten dook er richting de Stelviopass een Mineralgraue M4 tussen mij en Harold in, die blijkbaar iets meer haast had dan de rest. Echter was dit optisch verder een 'standaard' M4, met een chromen grillrandje, chromen uitlaatpijpjes, xenon koplampen etc. Je kon zien dat het een dikkere 4er coupe is, maar voor de leek ook niet meer dan dat. Kleur en accenten kunnen een auto al wel snel omtoveren tot dikker en opvallender ogende auto, zonder los te gaan met de AutoStyle catalogus in de handen. Dan oogt zo'n donkere M4 in ieder geval al een stuk dikker in de achteruitkijkspiegel dan die MG M4. Zo'n zwart grilletje en de LED koplampen alleen al maakt direct een hoop verschil.

Blijft een dik apparaat in ieder geval. De voorkant van de auto staat nog in de achteruitkijkspiegel gebrand. :mrgreen:

V.w.b. het onderstel, zal zeker even zoeken zijn, maar voor de Alpenrit had je de achterkant wat harder gezet, maar ik denk dat als je 'm iets zachter zet achter, t.o.v. hoe je 'm bij Madeno hebt meegenomen, hij het mooist zal rijden. Dan oogt (en voelt) het ook wat minder stuiterig.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Joop, heb contact met Madeno gehad, uitleg hierbij geplaatst: ( snapshots uit een uitgebreid gesprek, onderlijnde reacties van Madeno )

Leo, ik heb t gevoel dat de schokbrekers op dat moment niet werken maar dat de deinende beweging voortkomt uit de achterveer die op alle kleine bewegingen reageert, worden de onregelmatigheden in de weg groter worden ze glad gestreken door de schokbreker heb ik t gevoel, maar zijn t ( met name de kleine bijna niet waarneembare oneffenheden in t asfalt gecreëerd door t afrollen van een nieuwe asfaltweg) de wat kleinere oneffenheden staat de auto te bewegen op de veer volgens mij?? bepaalde lage snelheid frequenties matchen veer en demper wellicht niet optimaal.

Alsof de veer te sterk is en daarbij dus voorkomt dat de schokdemper deze kleine oneffenheden gladstrijkt, het lijkt alsof de veer dus die functie op dat moment overneemt en waardoor de wagen begint te deinen, net niet genoeg voor de schokdemper t op te vangen?
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid
demping. dit is eenvoudig te checken door de achterdempers een aantal clicks stijver af te stellen. als je nu bijvoorbeeld achter op click 12 staat kun je rustig naar click 8 of click 6, hiermee verstel je voornamelijk de low-speed demping zodat de dempers de bewegingen bij lage snelheid meer dempen, als dit iets teveel (té stijf) aanvoelt maar wel beter en rustiger is op lage schokdemper snelheden op autoweg kun je 1 of 2 clickjes weer zachter todat je de meest optimale afstelling hebt.


Ik had namelijk dezelfde gedachte als jij, zet m wat zachter en t probleem is opgelost...... nee dus, ik stel ze als ik weer thuis ben eens op klik 8 ( 10 nu) en kijk dan eens weer, vind de juiste afstelling wel, en anders lossen zij t wel op.
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”