BMW M4 Tansanitblau

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Gebruikersavatar
JHParts
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:00
Locatie: Veendam
Contacteer:

22 aug 2016, 14:48

Wat een enorm nette kleur heb je op de M4 zitten!


Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

22 aug 2016, 15:30

Een nette kleur? Omschrijf me hoe je dat bedoelt :mrgreen:

Te rustig?
Gebruikersavatar
JHParts
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 mei 2016, 22:00
Locatie: Veendam
Contacteer:

22 aug 2016, 16:39

Haha nee, als enorm dik!
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14890
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: F39

22 aug 2016, 16:48

:In love: :In love: :In love:

Need i say more.

Peet geniet er van. En wissel eens niet zo vaak van auto's. Kan het niet meer volgen :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i 10,2 ltr/100km
F30 328i 10,4 ltr/100km
E60 535d 8,43 ltr/100km
E90 LCI 325i 8,68 ltr/100km
E91 330d, E46 320d E30 316 E21 320 E21 320i
Gebruikersavatar
Dejan
Moderator
Moderator
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

22 aug 2016, 17:01

Ik denk dat alles al voorbij gekomen is in positieve zin. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan! :In love:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4220
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

22 aug 2016, 17:08

Dikke bak weer
Welkom terug haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F10 535IX
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

22 aug 2016, 20:21

Peer schreef::In love: :In love: :In love:

Need i say more.

Peet geniet er van. En wissel eens niet zo vaak van auto's. Kan het niet meer volgen :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
Kijk, 2 oudgedienden, poosje niet gesproken mannen, mooi dat jullie hier nog steeds zijn, Peer je kunt mij niet meer volgen.....kijk eens wat een lijst van autos jij al gehad hebt :Dubbel:
Dejan schreef:Ik denk dat alles al voorbij gekomen is in positieve zin. Gefeliciteerd kerel, geniet ervan! :In love:
Thanks Dejan, leuk dat je er nog bent.....nog de M3?
angel335 schreef:Dikke bak weer
Welkom terug haha
Bedankt kerel....
DennisM5
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 916
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
Type Auto: BMW F10 m5

22 aug 2016, 20:44

Gefeliciteerd peet.
Prachtige m4 :ja: veel plezier ermee
F10 m5
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

22 aug 2016, 21:03

Thanks Dennis :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15370
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: F32 440i M-Sport High Executive
Locatie: Ede

22 aug 2016, 21:29

Peet schreef:Joop, heb contact met Madeno gehad, uitleg hierbij geplaatst: ( snapshots uit een uitgebreid gesprek, onderlijnde reacties van Madeno )

Leo, ik heb t gevoel dat de schokbrekers op dat moment niet werken maar dat de deinende beweging voortkomt uit de achterveer die op alle kleine bewegingen reageert, worden de onregelmatigheden in de weg groter worden ze glad gestreken door de schokbreker heb ik t gevoel, maar zijn t ( met name de kleine bijna niet waarneembare oneffenheden in t asfalt gecreëerd door t afrollen van een nieuwe asfaltweg) de wat kleinere oneffenheden staat de auto te bewegen op de veer volgens mij?? bepaalde lage snelheid frequenties matchen veer en demper wellicht niet optimaal.

Alsof de veer te sterk is en daarbij dus voorkomt dat de schokdemper deze kleine oneffenheden gladstrijkt, het lijkt alsof de veer dus die functie op dat moment overneemt en waardoor de wagen begint te deinen, net niet genoeg voor de schokdemper t op te vangen?
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid
demping. dit is eenvoudig te checken door de achterdempers een aantal clicks stijver af te stellen. als je nu bijvoorbeeld achter op click 12 staat kun je rustig naar click 8 of click 6, hiermee verstel je voornamelijk de low-speed demping zodat de dempers de bewegingen bij lage snelheid meer dempen, als dit iets teveel (té stijf) aanvoelt maar wel beter en rustiger is op lage schokdemper snelheden op autoweg kun je 1 of 2 clickjes weer zachter todat je de meest optimale afstelling hebt.


Ik had namelijk dezelfde gedachte als jij, zet m wat zachter en t probleem is opgelost...... nee dus, ik stel ze als ik weer thuis ben eens op klik 8 ( 10 nu) en kijk dan eens weer, vind de juiste afstelling wel, en anders lossen zij t wel op.
Volgens mij hebben ze het precies over de omgekeerde situatie als ik het goed lees of niet? Het zijn juist de kleine korte en snelle bewegingen van de demper die tot het stuiteren leiden? Bij lage snelheden klopt het antwoord ja, dan wil je 'm juist iets stijver afstellen.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

22 aug 2016, 21:36

Nee je leest t niet zoals hij t probeert uit te leggen volgens mij,
betreft de lage schokdemper snelheden waar we waarschijnlijk de demping iets moeten aanpassen. de achterveren zijn relatief stijf, de mate (hoeveelheid)demping van de achterdempers neemt voornamelijk toe door deze stijver af te stellen. heb het gevoel dat je nu nét iets té zacht in de low speed demping staat waardoor de auto teveel beweegt bij lage snelheid demping.

Ik ga gewoon eens proberen wat hij beschrijft, uiteindelijk vind ik t wel uit door met de afstellingen te experimenteren, wat uiteindelijk ook de bedoeling was dat te begrijpen en een onderstel te hebben die voor meerdere doeleinden af te stellen is
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6795
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

22 aug 2016, 22:25

Hey peet long time no see

Je comeback is bmwseriesforum approved 001

Wat een loei van en wagen :ja:
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

22 aug 2016, 22:27

He Nick, thanks man, zat me net al te verkneuteren aan die fantastische M3 van jou, ook die kleur vind ik echt heerlijk, geweldige wagen :In love:
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

22 aug 2016, 22:34

Wat wat een beauty zeg :In love:
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

23 aug 2016, 13:55

Thanks man, ben der ook erg blij mee :ja:
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”