Een mooi project zondermeer! En maak je om het uurloon maar niet druk, daar zullen wij jaloers op zijnArjan schreef:....maar goed leuk project ik hoop dat je iemand kiest met goede BMW uitlees spullen en een laag uurloon
Succes!
Mijn E46 M3CS Is niet meer...... :'(
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
Of het past? jazeker kijk maar naar onderstaande foto:Arjan schreef: Ik ben het wel eens hoor met Performance (behalve het APK deel, je zal de auto opnieuw moeten laten keuren door de RDW). Maar.....mocht je ooit zover komen, "even" een motor overzetten is al lastig zeker als het 1 op 1 is (dus het zelfde type), laat staan een andere motor uit een compleet ander model.
Elektronica gaat over de zeik,
Motorsteunen passen niet
Ruimte voldoende voor M3 e92 blok?
!
Het schijnt dat je met de ECU van de V8 minder electronica problemen krijgt, en anders moet je met een standalone gaan werken en zelf een kabelboom maken.... motorsteunen zijn vaak het minste werk van alles...
En dat herkeuren doet er niet toe, auto staat toch nog niet in nederland dus word gewoon in 1x gekeurd dan met een V8, hier doen ze niet moeilijk over al koop je een 107 (als dat hier kon, gelukkig niet) en daar een W16 van een veyron in bouwt (bijwijsvan spreken) hoef je niet te herkeuren hier maakt ze allemaal geen flikker uit (mag nederland een voorbeeld aan nemen!)
For Speed Add Lightness
- Michiel
- Administrator
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
- Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II
Das een ruime defenitie van passen
Maar gaaf project hoor!
ik wil ook wel een V8 in mijn E90... slaat dat "performance" ook eens ergens op...
Maar gaaf project hoor!
ik wil ook wel een V8 in mijn E90... slaat dat "performance" ook eens ergens op...
Drive it like you stole it...
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
draadje van bovenstaande bouw, helaas geeft hij heel weinig informatie weg over hoe hij alles heeft opgelost, en teveel gepaspoes tussen door...
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=667378
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=667378
For Speed Add Lightness
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
Ondertussen zijn er wel al vorderingen geboekt! Ondertussen te horen gekregen dat 1 van de jongens die ik een beetje ken van het racen daar. Zijn blok uit zijn M3 gaat halen incl de bak en de complete uitlaat lijn omdat hij hem gaat ombouwen naar een 2JZ blok met 900 pk ook..
Hij vraagt 3200 euro voor alle 3 bij elkaar. Even wat specs:
S54B32
Evosport pulleys
ECU Remap
K&N Cold air intake
Supersprint Spaghetti Spruitstuk
En voor de rest tubi style naar achteren
Allemaal leuk en aardig maar wat is de catch? nou hij heeft ondertussen 4x zoveel gelopen als de mijne had, namelijk 210,000 km! Die moet dus eerst opengetrokken worden en een rivisie krijgen maar dan lopen de kosten waarschijnlijk alweer uit de hand...
Wat denken jullie hier? kopen en reviseren (met gesmede drijfstangen en zuigers) of wachten tot een volgend blok zich laat zien?
Hij vraagt 3200 euro voor alle 3 bij elkaar. Even wat specs:
S54B32
Evosport pulleys
ECU Remap
K&N Cold air intake
Supersprint Spaghetti Spruitstuk
En voor de rest tubi style naar achteren
Allemaal leuk en aardig maar wat is de catch? nou hij heeft ondertussen 4x zoveel gelopen als de mijne had, namelijk 210,000 km! Die moet dus eerst opengetrokken worden en een rivisie krijgen maar dan lopen de kosten waarschijnlijk alweer uit de hand...
Wat denken jullie hier? kopen en reviseren (met gesmede drijfstangen en zuigers) of wachten tot een volgend blok zich laat zien?
For Speed Add Lightness
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Pfff, ligt een beetje aan je budget natuurlijk.
En hoelang je de blijft rijden.
Pak je dat pakket, en reviseer je deze voor je alles inbouwt, kan je er wel lang mee door.
Het verhoogt tevens de restwaarde van de .
Wel alles mooi vastleggen op beeld en schrift. Doet het altijd goed bij verkoop
En hoelang je de blijft rijden.
Pak je dat pakket, en reviseer je deze voor je alles inbouwt, kan je er wel lang mee door.
Het verhoogt tevens de restwaarde van de .
Wel alles mooi vastleggen op beeld en schrift. Doet het altijd goed bij verkoop
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
Tja inprincipe heb ik me altijd voorgenomen me eerste auto nooit te verkopen tenzij financieel failliet... Dat ben ik nog niet dus moet die niet weg, enige reden wrom ik hem zou kunnen verkopen is als ik er een enorm goed bod op zou krijgen...
En dat vast leggen etc snap ik dat was ik ook zeker van plan om te laten doen dan! leuk voor laten voor mezelf ook!
En dat vast leggen etc snap ik dat was ik ook zeker van plan om te laten doen dan! leuk voor laten voor mezelf ook!
For Speed Add Lightness
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
Tijdje geleden alweer de laatste update maar dat is te verklaren...
Er is nog geen progress gemaakt . Het probleem is dat we lokaal geen motoren kunnen vinden en invliegen ook bijna onmogelijk is door het vele gecompliceerde papierwerk.
Ondertussen heb ik wel een mooi blok gevonden in nederland. Via sterkens kan ik een 0 KM S54 krijgen nog in de fabrieks verpakking van BMW zelf. Blok kost normaal gesproken ± 25000 euro en word mij aangeboden voor 7500 euro.
Nu lopen we tegen het probleem op dat de auto niet in nederland staat en ook daar zijn we dus druk mee bezig! door omstandigheden zijn wij nu druk opzoek naar een garage waar minimaal 3 autos in kunnen met eventueel nog wat sleutel ruimte. Zodat daar eventueel de racer in kan (mits die niet verkocht word) de M3 en mijn vader zijn sport auto (als die weer wat gevonden heeft)...
als iemand nog wat weet regio haarlem...
Er is nog geen progress gemaakt . Het probleem is dat we lokaal geen motoren kunnen vinden en invliegen ook bijna onmogelijk is door het vele gecompliceerde papierwerk.
Ondertussen heb ik wel een mooi blok gevonden in nederland. Via sterkens kan ik een 0 KM S54 krijgen nog in de fabrieks verpakking van BMW zelf. Blok kost normaal gesproken ± 25000 euro en word mij aangeboden voor 7500 euro.
Nu lopen we tegen het probleem op dat de auto niet in nederland staat en ook daar zijn we dus druk mee bezig! door omstandigheden zijn wij nu druk opzoek naar een garage waar minimaal 3 autos in kunnen met eventueel nog wat sleutel ruimte. Zodat daar eventueel de racer in kan (mits die niet verkocht word) de M3 en mijn vader zijn sport auto (als die weer wat gevonden heeft)...
als iemand nog wat weet regio haarlem...
For Speed Add Lightness
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Jeroen is nog jeugdig Roland, plan kan dus per dag nog veranderenRoland schreef:Nieuw blok dus
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- Being a part of it
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 11:48
- Type Auto: E36 325i trackslet en een Individual E46 M3 CS
- Locatie: Haarlem/Kuwait
Plan is gewoon en blijft weer een S54 het geluid is voor mij de stap geweest. enige probleem waar ik nu tegenaanloop is geld, daarom moet de racer ook echt wegperformance schreef:Jeroen is nog jeugdig Roland, plan kan dus per dag nog veranderenRoland schreef:Nieuw blok dus
ow en het feit motorblok in nederland auto in kuwait is ook een probleem.....
For Speed Add Lightness
- Cyrus
- Getting the hang of it
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 feb 2013, 15:45
- Type Auto: F30 320iA (2013)
- Locatie: NH
- Contacteer:
Vraag eens na bij een expediteur of er een vereenvoudigde procedure is voor het verschepen van spare parts t.b.v. een reparatie. Wellicht is onder dat mom de invoer een stuk eenvoudiger.JeroenK schreef:ow en het feit motorblok in nederland auto in kuwait is ook een probleem.....
Groeten,
Edwin
F30 320iA | High Executive - Luxury | Saphirschwarz | Sportstoelen Leder Dakota-Sattelbraun | Styling 397
Edwin
F30 320iA | High Executive - Luxury | Saphirschwarz | Sportstoelen Leder Dakota-Sattelbraun | Styling 397