E30 M3 Lachssilber
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
-
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 10:12
- Type Auto: F30 330e M / E30 M3 / E90 335i M / E92 M3 GT4
Wordt weer eens tijd voor een update. Eind Juni een carbon airbox + Alpha N aansturing laten monteren:
Resultaat: +25pk en +27Nm. Maar mooiste is uiteraard het geluid.
Resultaat: +25pk en +27Nm. Maar mooiste is uiteraard het geluid.
F30 330e / E30 :Mpower:3 / E90 335i / E92 :Mpower:3 GT4
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Jeetje Tristan, DE mod voor de E30 M3... very nice, via arjan van E30M3 forum?
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Merkbaar verschil? Je was al tevreden na werk van Jeroen, maar nu nog beter geworden (behalve enorm sexy geluid natuurlijk).
-
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 10:12
- Type Auto: F30 330e M / E30 M3 / E90 335i M / E92 M3 GT4
Extra vermogen merk je zeker, gaat veel rapper door te toeren heen. Alleen heb ik sindsdien weinig gereden met de auto (zeg maar bijna niet). Dus voor winterslaap eigenlijk nog een keer wakker maken.
F30 330e / E30 :Mpower:3 / E90 335i / E92 :Mpower:3 GT4
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Op naar de NS met dat hokTristan schreef:Extra vermogen merk je zeker, gaat veel rapper door te toeren heen. Alleen heb ik sindsdien weinig gereden met de auto (zeg maar bijna niet). Dus voor winterslaap eigenlijk nog een keer wakker maken.
-
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 10:12
- Type Auto: F30 330e M / E30 M3 / E90 335i M / E92 M3 GT4
Even een update (ff afstoffen). Afgelopen winter 2015/2016 heeft de auto groot onderhoud gehad met o.a. een motorrevisie. De motor liep goed, echter na een lek en compressie test bleek dat 1 van de zuigers minder was. Toen gekozen om het blok open te maken. Hierbij het verhaal:
Vandaag bij het blok gekeken en het viel eigenlijk wel mee. De zuigers hebben idd slijtage, idem voor de clinderwanden. De kop was al redelijk klaar met nieuwe klepgeleiders. Kleppen, nokkenassen, drijfstangen, krukas etc. waren allemaal nog in prima staat. Wel gaat er nieuwe oliepomp op, nieuwe distributie en eventueel waterpomp. Onderblok wordt binnenkort gehoond en dan kan er langzaam verder opgebouwd worden met nieuwe zuigers, lagers etc.
Buiten de revisie om worden ook diverse slangen vernieuwd, nieuwe aandrijfas, keerringen in de bak, spuiten van chassisbalk (verf is door hitte uitlaat afgebladerd), motorsteunen, spoorstang etc etc.
Opbouw van het blok is begonnen. Eind deze week klaar en dan inbouwen. De rest van de auto wordt dan ook gedaan zoals aandrijfas, versnellingsbakrubbers en pakking en nog wat zaken. Eind van de maand klaar, opnieuw taxeren en dan rustig gaan inrijden.
Motor ligt er weer in.
Auto klaar op de kleppendeksel na, deze moet nog gespoten worden.
Ziet er allemaal als nieuw uit.
Na inrijden naar SEP-Engineering gereden om de Alpha-N mapping aan te passen en uiteindelijk resultaat was 218pk en 265Nm. +10pk en +20Nm tov voor de revisie.
Auto is en rijdt weer als nieuw.
Vandaag bij het blok gekeken en het viel eigenlijk wel mee. De zuigers hebben idd slijtage, idem voor de clinderwanden. De kop was al redelijk klaar met nieuwe klepgeleiders. Kleppen, nokkenassen, drijfstangen, krukas etc. waren allemaal nog in prima staat. Wel gaat er nieuwe oliepomp op, nieuwe distributie en eventueel waterpomp. Onderblok wordt binnenkort gehoond en dan kan er langzaam verder opgebouwd worden met nieuwe zuigers, lagers etc.
Buiten de revisie om worden ook diverse slangen vernieuwd, nieuwe aandrijfas, keerringen in de bak, spuiten van chassisbalk (verf is door hitte uitlaat afgebladerd), motorsteunen, spoorstang etc etc.
Opbouw van het blok is begonnen. Eind deze week klaar en dan inbouwen. De rest van de auto wordt dan ook gedaan zoals aandrijfas, versnellingsbakrubbers en pakking en nog wat zaken. Eind van de maand klaar, opnieuw taxeren en dan rustig gaan inrijden.
Motor ligt er weer in.
Auto klaar op de kleppendeksel na, deze moet nog gespoten worden.
Ziet er allemaal als nieuw uit.
Na inrijden naar SEP-Engineering gereden om de Alpha-N mapping aan te passen en uiteindelijk resultaat was 218pk en 265Nm. +10pk en +20Nm tov voor de revisie.
Auto is en rijdt weer als nieuw.
F30 330e / E30 :Mpower:3 / E90 335i / E92 :Mpower:3 GT4
-
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 10:12
- Type Auto: F30 330e M / E30 M3 / E90 335i M / E92 M3 GT4
Qua onderhoud ben ik allang over de aanschafwaarde heen. Maar gelukkig is waarde exponentieel gestegen de afgelopen jaren. Echter ben ik niet van plan de auto te verkopen.
F30 330e / E30 :Mpower:3 / E90 335i / E92 :Mpower:3 GT4
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Dit topic heb ik gemist
Wat een schitterende E30 3
Prachtige rapportage ook
Wat een schitterende E30 3
Prachtige rapportage ook
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht