M3 S65 lagerschalen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

136K Powermoss 006 alsjeblieft morgen


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
powermoss
Just getting started
Just getting started
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman

Hij draait supersoepel en met oliewissels tussen 6k en 10k :mrgreen: leek me dit wel redelijk nu. Ik ben geen 'strepentrekker' en met redelijk veel 'normale' kilometers (zakelijk verkeer en niet langdurig in hoge toerengebied) heb ik eigenlijk het idee dat de lagerschalen er nog fatsoenlijk uit zullen zien.
Maar mss word ik straks toch verrast? :shock:
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Denk dat je verrast wordt...
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Snel doen, prachtig ding :ja:
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ja,, mijn auto gaat maandag voor die lagers, veels te bang dat de boel in elkaar draait!!
Vandaag die tandwielen gekregen voor die aktuator en net ff J-B Weld gehaald via MP. Weet ik iig zeker dat die tandwielen nooit meer los komen!!
Ga ik ze morgen ff monteren en kijken of ik t goed gedaan heb 001 002 ..
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Knap hoor zelf doen :Klappen: die achterst tegen het schutbord moet je in goeie bui zijn 008
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

nou vanmorge om 1015u begonnen en om ongeveer 1130u eruit.
de rechter,, bank 2 zag er als nieuw uit en bleek ook nieuw te zijn, die was van 06-2015 005 .
maar de eerste bank gaf storing en die tandwielen hadden idd slijtage.
nu ff lijmen en dan laten drogen en denk morgenochtend of later vandaag nog monteren.

ik ga er dus 1 repareren, die ander heeft niet meer dan 6000km erin gezeten.
dus ik heb nog 1 set over, misschien wat voor bmwMdriver!!?? bij jou was er toch ook maar een kapot?

performance, wat bedoel je met schutbord, die laatste slangeklem onder die luchdemper zeker?
nee,, ik heb m er al eerder afgehaald dus t viel mee 005 . ze zaten ook niet echt vast, denk dat de garages waar ie gestaan heeft minder moeite hebben gedaan met monteren..
nou, morgen starten en dan kijken of t opgelost is.. 008 ik heb er foto's van gemaakt, vind alleen dat hier plaatsen nogan ingewikkeld 002 ..
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Als ik dit filmpje mag geloven zit het probleem met de lagers vooral op het vlak met de smering van de lagers en dan lijkt me niet zo zeer het probleem dat er al dan niet altijd stevig mee gerden wordt (in het hogere toerenbereik). De 10W60 olie is eigenlijk te dik om goed tussen de schalen en krukas te komen. Kan me goed voorstellen dat wanneer er doorgaans te rustig met een M3 gereden wordt het probleem dan eerder en op een ergere manier optreedt?! Zie in ieder geval vanaf 20min.

Benieuwd hoe jullie er inmiddels tegen aan kijken.

Blijft een dure hobby zo'n oude(re) M, waar je echt preventief onderhoud aan moet blijven uitvoeren.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Bij mij zit er 0 W 30 in,, maar dat zal wel deze week overgaan in die castrol 10w 60..
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

En niet geheel onbelangrijk, op 23 min worden er upgrade after market schalen getoond omdat de OEM exemplaren niet deugen.
Heb ze alleen nog niet kunnen vinden
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Als je niet erg sportief rijdt en geen circuit ermee rijdt, zou ik er 5w40 of 0w40 in doen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Thys je haalt de woorden uit mijn mond.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die videoreview was wel verhelderend. Toch bijzonder dat pas vorig jaar die aftermarket lagerschalen op de markt zijn gekomrn en blijkbaar BMW zelf de tolerantie van die onderdelen nog steeds ongewijzigd heeft gelaten?!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
powermoss
Just getting started
Just getting started
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman

Heb laatst lagerschalen gezien van M3 e92 waarbij sommige al redelijke slijtage vertoonden na 46k. De wagen was 'hard maar rechtvaardig' gereden volgens de eigenaar. Gebruikte Shell Helix Ultra 10W60.
Rijstijl heeft er volgens mij toch meer mee te maken dan we denken? Of toch (ook) de olie?
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Een 0w60 zou nog beter zijn...maar die zijn er niet naar mijn weten.
aangezien vrij weinig mensen echt de hele tijd hun m belasten op de max zou ik ook nooit een 10w60 doen.
te dik bij koude start. Dat ie een 60 is bij warme cq hete motor snap ik wel..maar wie komtdaar nu de hele tijd?
met sportief straatrijden haal je nooit de temps die je haalt met racen. Ik zou ook een 0w40 doen.

grappig. ..daar rijd ik al jaren mee in mn 6 pitter :autotje spelen:
Snellere smering bij koude motor en een beetje knappe olie. En met een hoge HTHS ideaal voor een goeie film.
en al deze HTHS en Mid of high SAPs kan je terug vinden op d technische sheets van de betere merken.
laatst begon iemand op het forum over TSL olie bv.
Snap niet waarom je voor die paar euro niet een olie neemt die of goedkeuring heeft van de fabriek..of op zn minst voldoet aan de specificaties van de fabriek (maarniet goedgekeurd...let daar wel op).
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”