M3 S65 lagerschalen
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
136K Powermoss alsjeblieft morgen
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- Just getting started
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
- Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman
Hij draait supersoepel en met oliewissels tussen 6k en 10k leek me dit wel redelijk nu. Ik ben geen 'strepentrekker' en met redelijk veel 'normale' kilometers (zakelijk verkeer en niet langdurig in hoge toerengebied) heb ik eigenlijk het idee dat de lagerschalen er nog fatsoenlijk uit zullen zien.
Maar mss word ik straks toch verrast?
Maar mss word ik straks toch verrast?
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
Ja,, mijn auto gaat maandag voor die lagers, veels te bang dat de boel in elkaar draait!!
Vandaag die tandwielen gekregen voor die aktuator en net ff J-B Weld gehaald via MP. Weet ik iig zeker dat die tandwielen nooit meer los komen!!
Ga ik ze morgen ff monteren en kijken of ik t goed gedaan heb ..
Vandaag die tandwielen gekregen voor die aktuator en net ff J-B Weld gehaald via MP. Weet ik iig zeker dat die tandwielen nooit meer los komen!!
Ga ik ze morgen ff monteren en kijken of ik t goed gedaan heb ..
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Knap hoor zelf doen die achterst tegen het schutbord moet je in goeie bui zijn
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
nou vanmorge om 1015u begonnen en om ongeveer 1130u eruit.
de rechter,, bank 2 zag er als nieuw uit en bleek ook nieuw te zijn, die was van 06-2015 .
maar de eerste bank gaf storing en die tandwielen hadden idd slijtage.
nu ff lijmen en dan laten drogen en denk morgenochtend of later vandaag nog monteren.
ik ga er dus 1 repareren, die ander heeft niet meer dan 6000km erin gezeten.
dus ik heb nog 1 set over, misschien wat voor bmwMdriver!!?? bij jou was er toch ook maar een kapot?
performance, wat bedoel je met schutbord, die laatste slangeklem onder die luchdemper zeker?
nee,, ik heb m er al eerder afgehaald dus t viel mee . ze zaten ook niet echt vast, denk dat de garages waar ie gestaan heeft minder moeite hebben gedaan met monteren..
nou, morgen starten en dan kijken of t opgelost is.. ik heb er foto's van gemaakt, vind alleen dat hier plaatsen nogan ingewikkeld ..
de rechter,, bank 2 zag er als nieuw uit en bleek ook nieuw te zijn, die was van 06-2015 .
maar de eerste bank gaf storing en die tandwielen hadden idd slijtage.
nu ff lijmen en dan laten drogen en denk morgenochtend of later vandaag nog monteren.
ik ga er dus 1 repareren, die ander heeft niet meer dan 6000km erin gezeten.
dus ik heb nog 1 set over, misschien wat voor bmwMdriver!!?? bij jou was er toch ook maar een kapot?
performance, wat bedoel je met schutbord, die laatste slangeklem onder die luchdemper zeker?
nee,, ik heb m er al eerder afgehaald dus t viel mee . ze zaten ook niet echt vast, denk dat de garages waar ie gestaan heeft minder moeite hebben gedaan met monteren..
nou, morgen starten en dan kijken of t opgelost is.. ik heb er foto's van gemaakt, vind alleen dat hier plaatsen nogan ingewikkeld ..
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Als ik dit filmpje mag geloven zit het probleem met de lagers vooral op het vlak met de smering van de lagers en dan lijkt me niet zo zeer het probleem dat er al dan niet altijd stevig mee gerden wordt (in het hogere toerenbereik). De 10W60 olie is eigenlijk te dik om goed tussen de schalen en krukas te komen. Kan me goed voorstellen dat wanneer er doorgaans te rustig met een M3 gereden wordt het probleem dan eerder en op een ergere manier optreedt?! Zie in ieder geval vanaf 20min.
Benieuwd hoe jullie er inmiddels tegen aan kijken.
Blijft een dure hobby zo'n oude(re) M, waar je echt preventief onderhoud aan moet blijven uitvoeren.
Benieuwd hoe jullie er inmiddels tegen aan kijken.
Blijft een dure hobby zo'n oude(re) M, waar je echt preventief onderhoud aan moet blijven uitvoeren.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
En niet geheel onbelangrijk, op 23 min worden er upgrade after market schalen getoond omdat de OEM exemplaren niet deugen.
Heb ze alleen nog niet kunnen vinden
Heb ze alleen nog niet kunnen vinden
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Die videoreview was wel verhelderend. Toch bijzonder dat pas vorig jaar die aftermarket lagerschalen op de markt zijn gekomrn en blijkbaar BMW zelf de tolerantie van die onderdelen nog steeds ongewijzigd heeft gelaten?!
-
- Just getting started
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
- Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman
Heb laatst lagerschalen gezien van M3 e92 waarbij sommige al redelijke slijtage vertoonden na 46k. De wagen was 'hard maar rechtvaardig' gereden volgens de eigenaar. Gebruikte Shell Helix Ultra 10W60.
Rijstijl heeft er volgens mij toch meer mee te maken dan we denken? Of toch (ook) de olie?
Rijstijl heeft er volgens mij toch meer mee te maken dan we denken? Of toch (ook) de olie?
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Een 0w60 zou nog beter zijn...maar die zijn er niet naar mijn weten.
aangezien vrij weinig mensen echt de hele tijd hun m belasten op de max zou ik ook nooit een 10w60 doen.
te dik bij koude start. Dat ie een 60 is bij warme cq hete motor snap ik wel..maar wie komtdaar nu de hele tijd?
met sportief straatrijden haal je nooit de temps die je haalt met racen. Ik zou ook een 0w40 doen.
grappig. ..daar rijd ik al jaren mee in mn 6 pitter
Snellere smering bij koude motor en een beetje knappe olie. En met een hoge HTHS ideaal voor een goeie film.
en al deze HTHS en Mid of high SAPs kan je terug vinden op d technische sheets van de betere merken.
laatst begon iemand op het forum over TSL olie bv.
Snap niet waarom je voor die paar euro niet een olie neemt die of goedkeuring heeft van de fabriek..of op zn minst voldoet aan de specificaties van de fabriek (maarniet goedgekeurd...let daar wel op).
aangezien vrij weinig mensen echt de hele tijd hun m belasten op de max zou ik ook nooit een 10w60 doen.
te dik bij koude start. Dat ie een 60 is bij warme cq hete motor snap ik wel..maar wie komtdaar nu de hele tijd?
met sportief straatrijden haal je nooit de temps die je haalt met racen. Ik zou ook een 0w40 doen.
grappig. ..daar rijd ik al jaren mee in mn 6 pitter
Snellere smering bij koude motor en een beetje knappe olie. En met een hoge HTHS ideaal voor een goeie film.
en al deze HTHS en Mid of high SAPs kan je terug vinden op d technische sheets van de betere merken.
laatst begon iemand op het forum over TSL olie bv.
Snap niet waarom je voor die paar euro niet een olie neemt die of goedkeuring heeft van de fabriek..of op zn minst voldoet aan de specificaties van de fabriek (maarniet goedgekeurd...let daar wel op).
Nobody said it was easy....