M3 S65 lagerschalen
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
idd ja, als mijn motor in de soep had gelopen en dat kwam door een verkeerd uitgevoerde montage kon deze toch echt de boel herstellen. Je moet ook een beetje vertrouwen hebben in jouw specialist!!
- E91325D
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:59
- Type Auto: BMW F80 M3
Ja als het allemaal zo makkelijk ging, was niet van plan mijn auto een 3kwart jaar tot jaar stil te laten staan. Procedure die er achterweg komt wordt wel zo omslachtig lang.. Geniet nu weer van m'n auto alleen zal ik hem iets langer in m'n bezit hebben dan dat ik normaal een auto heb.NickB schreef:Je hebt ook goede specialisten hoor
Had die prutser alles laten dokken..
Zeker zijn er ook goede specialisten, maar ik heb voor dit soort werk de voorkeur bij een dealer.
BMW F80 M3
Eibach-Pro kit
Vorsteiner V-FF 102
Full carbon kit
MPE + downpipes
BM3
Eibach-Pro kit
Vorsteiner V-FF 102
Full carbon kit
MPE + downpipes
BM3
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb deze nog niet gezien, maar denk dat er wel mensen interesse in hebben:
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Leuke timelapse
Dus vaker olie verversen en rustig warmrijden is een pré bij deze motor, klinkt logisch. Een goede chemische analyse kan echt wel uitsluitsel geven, maar dan heb je wel een baseline nodig qua analyse. Een specialist (net als deze mensen) zal altijd roepen preventief vervangen, wat ook wel te begrijpen is.
Dus vaker olie verversen en rustig warmrijden is een pré bij deze motor, klinkt logisch. Een goede chemische analyse kan echt wel uitsluitsel geven, maar dan heb je wel een baseline nodig qua analyse. Een specialist (net als deze mensen) zal altijd roepen preventief vervangen, wat ook wel te begrijpen is.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt bij De Maassche in Echt (BMW M-dealer) om de lagerschalen over twee weken te laten vervangen (preventief). De kilometerstand is nu bijna 80.000 en vanwege gemoedsrust (en omdat ik de auto voorlopig nog niet ga wegdoen) nu maar investeren.
Ik heb vooraf offerte opgevraagd bij De Maassche, bij mijn reguliere dealer NobraCars (net als bijna alle dealers in Zuid-Nederland valt zowel De Maassche als NobraCars onder hetzelfde concern) en bij een niet BMW-dealer hier in het zuiden. Vervolgens bleek De Maassche de beste aanbieding te hebben gedaan en laat ik direct ook de motorsteunen mee vernieuwen nu ze alles los hebben. Extra reden om voor een dealer te kiezen: twee jaar garantie op werk en onderdelen (in tegenstelling tot 6 maanden bovag garantie bij een niet-dealer). (En ik vind het top om alleen maar dealer facturen in de historie te hebben zitten...)
Ik zal proberen de oude lagerschalen mee te krijgen, kunnen dan in het dossier (en eventueel kan ik er foto's van posten).
De afgelopen maanden trouwens ook nog afgewogen of ik voor een alternatief zou gaan van een aftermarket bedrijf, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor OEM lagerschalen. Er zijn zoveel verhalen in de wereld en je weet op een gegeven moment gewoon niet meer wat je moet geloven en kiezen.
Ik heb vooraf offerte opgevraagd bij De Maassche, bij mijn reguliere dealer NobraCars (net als bijna alle dealers in Zuid-Nederland valt zowel De Maassche als NobraCars onder hetzelfde concern) en bij een niet BMW-dealer hier in het zuiden. Vervolgens bleek De Maassche de beste aanbieding te hebben gedaan en laat ik direct ook de motorsteunen mee vernieuwen nu ze alles los hebben. Extra reden om voor een dealer te kiezen: twee jaar garantie op werk en onderdelen (in tegenstelling tot 6 maanden bovag garantie bij een niet-dealer). (En ik vind het top om alleen maar dealer facturen in de historie te hebben zitten...)
Ik zal proberen de oude lagerschalen mee te krijgen, kunnen dan in het dossier (en eventueel kan ik er foto's van posten).
De afgelopen maanden trouwens ook nog afgewogen of ik voor een alternatief zou gaan van een aftermarket bedrijf, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor OEM lagerschalen. Er zijn zoveel verhalen in de wereld en je weet op een gegeven moment gewoon niet meer wat je moet geloven en kiezen.
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Foto's van de oude zijn zeker interessant als dat kan
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Afgelopen zaterdag de M3 weggebracht naar De Maassche in Echt en gistermiddag werd ik al gebeld: hij staat klaar meneer!
Ik heb ook direct de motorsteunen laten meenemen (de kilometerstand is op dit moment ongeveer 78.000) en dat was ook wel nodig. Ik heb de motorsteunen vanochtend bij het ophalen gezien en het rubber was al helemaal gescheurd. De lagerschalen waren ook wel aan vervanging toe (ze hadden vast nog wel een tijdje gekund... Maar dat weet je nooit...) en die heb ik mee naar huis gevraagd (en gekregen). Ik heb er foto's van, maar ik weet niet hoe ik die hier kan posten sinds Photobucket niet meer werkt... (Iemand advies?)
De service van de dealer was uitstekend en ik kreeg bij het ophalen nog een uitgebreide (deskundige) toelichting van de monteur die aan m'n auto had gewerkt. Erg netjes en uitstekend verzorgd. De motor lijkt wat rustiger te lopen (maar misschien zit het in m'n hoofd) en ook de aandrijflijn lijkt minder te "bonken" (waarschijnlijk door de nieuwe motorsteunen). Al met al, ben ik ontzettend tevreden (en ik hoop natuurlijk dat ik dat de komende tijd blijf...)!
Mocht er iemand vragen over hebben, stuur me gerust even een PB!
Ik heb ook direct de motorsteunen laten meenemen (de kilometerstand is op dit moment ongeveer 78.000) en dat was ook wel nodig. Ik heb de motorsteunen vanochtend bij het ophalen gezien en het rubber was al helemaal gescheurd. De lagerschalen waren ook wel aan vervanging toe (ze hadden vast nog wel een tijdje gekund... Maar dat weet je nooit...) en die heb ik mee naar huis gevraagd (en gekregen). Ik heb er foto's van, maar ik weet niet hoe ik die hier kan posten sinds Photobucket niet meer werkt... (Iemand advies?)
De service van de dealer was uitstekend en ik kreeg bij het ophalen nog een uitgebreide (deskundige) toelichting van de monteur die aan m'n auto had gewerkt. Erg netjes en uitstekend verzorgd. De motor lijkt wat rustiger te lopen (maar misschien zit het in m'n hoofd) en ook de aandrijflijn lijkt minder te "bonken" (waarschijnlijk door de nieuwe motorsteunen). Al met al, ben ik ontzettend tevreden (en ik hoop natuurlijk dat ik dat de komende tijd blijf...)!
Mocht er iemand vragen over hebben, stuur me gerust even een PB!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Geen account nodig om een paar fotootjes te plaatsen bij: http://nl.tinypic.com/
Is 78K niet erg weinig voor motorsteunen...?
Is 78K niet erg weinig voor motorsteunen...?
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Het is gelukt! Hierbij een paar foto's van de lagerschalen die er uit zijn gekomen! Zoals je ziet, zijn er een aantal behoorlijk aan het slijten geweest (ze liggen nu niet op volgorde van de cilinders) en de monteur gaf aan dat het vooral de bovenste schalen waren die slijtage lieten zien (die steeds op hun donder krijgen bij de ontsteking). De plaatjes:
De motorsteunen heb ik laten meenemen omdat de M3 er om bekend staat dat deze tussentijds moeten worden vervangen. En toen ze er uit waren, bleek één van de twee ook gescheurd, dus het was het goede moment (en kleine moeite, omdat nu toch alles al uit elkaar lag).
De motorsteunen heb ik laten meenemen omdat de M3 er om bekend staat dat deze tussentijds moeten worden vervangen. En toen ze er uit waren, bleek één van de twee ook gescheurd, dus het was het goede moment (en kleine moeite, omdat nu toch alles al uit elkaar lag).
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Inderdaad ja, en voor m’n gevoel loopt hij nu een stuk fijner (minder onrustig), maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten...
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?