M3 S65 lagerschalen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Mijn auto heeft 120 K gelopen, en omdat er geen betaalbare mooiere auto`s als de E92 bestaan houd ik deze nog een poosje.
Daarom ga ik preventief de lagerschalen laten vervangen.Ik heb de klus afgelopen Zaterdag bekeken met een monteur, en het viel behoorlijk tegen.Maar goed ,wat ik me nu afvraag is of er ook after market lager schalen bestaan. Van bijna alle aan slijtage onderhevige delen van de M3 ken ik wel verbeteringen maar lagerschalen ben ik nog niet tegen gekomen. Dus als iemand weet of die bestaan dan graag.


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

http://www.esstuning.com/products/S65-H ... rings.html

Een hoop tuners van de S65 leveren High Performance lagers. Zoals ESS bijv dus.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Damn dat noem ik nog eens preventief onderhoud :ja:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Niet helemaal. Zoek maar eens op S50, S54, S65 of S85 bearings ;-)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik snap je.

Bij de pre LCI e9x was de stuurkolom ook een probleem, als je daar op googled vind je ook een berg meldingen, dat wil niet zeggen dat elke auto dat heeft, de mijne had na 265k km nog het originele slot en die heb ik ook niet preventief laten vervangen.
Zelfde geldt denk ik ook voor de lagers van de V8, vast een probleem maar of elke :Mpower: daar last van heeft is moeilijk te zeggen.

Als je de auto blijft rijden is het zeker geen slecht idee om het wel uit te voeren, maar het blijft een aardig klusje.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Zeker waar. Maar ik zou eerder het risico nemen dat m'n stuurkolom het 'begeeft' dan m'n lagers in de motor. :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zeg dat nog eens nadat je met 180 km/h de hairpin nadert en de stuurkolom slaat vast :mrgreen:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ok, als je met me meerijdt zal ik dat dan nog eens zeggen. :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Zou lekker voor de originele gaan Paul. Eenmaal vervangen en je kunt er weer om en na bij een ton mee rijden.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik denk wel eens aan een ESS stage 1 dus de ESS versie toch maar besteld,krijg ze vandaag of morgen binnen.

Estimated delivery date:
Monday, 3/9/15 by 6:00 PM
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 550
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Goede keus... Als ik ze zou vervangen, had ik ook de ESS versie genomen.
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

Lekker bezig Paul :ja: Vervangen en weer lekker veel km's maken in de :Mpower:
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ja precies, ik heb de spullen binnen trekbouten schalen en carterpakking. Breng haar morgenochtend weg maar blijf er niet bij.
Veel te bloederig zo`n keizersnede ze bellen maar als alles weer OK is . :Hosanna:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Geen overbodige luxe lijkt me zo. Dus hoogtoerige M altijd rond 100 K lagerschalen vernieuwen. Doe je het niet heb je bij 140 een kapotte krukas. Dealer weet van niets, komt nooit voor zeggen ze. Monteurs zijden vanmorgen tegen elkaar die vent is gek. Maar een paar uur later moesten ze hun ongelijk bekennen :evil:


Afbeelding
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Bizar zeg, wat een slecht verhaal. Wat is de basis oorzaak van deze extreme slijtage, ontwerpfout of verkeerde materiaalkeuze?
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”