Hoi NOS,
Nog even terugkomend op je opmerking. Op zich een goed idee om de auto weg te doen als hij in orde is, maar ik heb voorlopig geen zin om me in een nieuw avontuur te storten en ben toch wel verknocht aan die achtcilinder .....
M3 S65 lagerschalen
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Goed zo maak je maar lid van de club dan kan je kennis maken met de 6 cylinders enne ik ben ook van 62 dus er zijn er meer
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
Ik las in die topic dat ie bij iemand met 100dkm begon en bij 120 m pas liet vervangen. hij kon er nog mee rijden.
Dus omdat ie bij mij net in noodloop gaat,, misschien als ik m nu pak ik er nog de rit mee kan maken..( of niet, heb m niet meer gepakt/gestart )
Anders maak ik eerst die tandwielen..
Dus omdat ie bij mij net in noodloop gaat,, misschien als ik m nu pak ik er nog de rit mee kan maken..( of niet, heb m niet meer gepakt/gestart )
Anders maak ik eerst die tandwielen..
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Hoi Performance,
De zescilinders zijn unieke heerlijke smeuïge motoren. Ik heb er een aantal gehad. In de jaren tachtig de 323i, daarna een 320i E36, een 325i E36, een 328i E46, een 330i en als laatste de 335i.
De laatste laten tunen tot 367 PK/500NM. Super auto, maar naar mijn idee iets te nerveus. De M3 achtcilinder kan je afhankelijk van je stemming lui rijden of als een beest over de snelwegen, autobahn of Franse tolwegen heenjagen.
De nieuwe motoren zijn sneller, krachtiger en zuiniger maar ik vind deze motor echt een puur gevoel en geluid geven.
De zescilinders zijn unieke heerlijke smeuïge motoren. Ik heb er een aantal gehad. In de jaren tachtig de 323i, daarna een 320i E36, een 325i E36, een 328i E46, een 330i en als laatste de 335i.
De laatste laten tunen tot 367 PK/500NM. Super auto, maar naar mijn idee iets te nerveus. De M3 achtcilinder kan je afhankelijk van je stemming lui rijden of als een beest over de snelwegen, autobahn of Franse tolwegen heenjagen.
De nieuwe motoren zijn sneller, krachtiger en zuiniger maar ik vind deze motor echt een puur gevoel en geluid geven.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
-
- Just getting started
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
- Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman
+1
M3 V8 (en M5 V10) blijven één brok emotie en sound. Onovertroffen , hoe goed en mooi de nieuwe modellen ook zijn.
M3 V8 (en M5 V10) blijven één brok emotie en sound. Onovertroffen , hoe goed en mooi de nieuwe modellen ook zijn.
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Dit komt qua geluid toch behoorlijk in de buurt, al niet beter vind ik zelf..
( http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... 194&page=4 )
( http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... 194&page=4 )
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Natuurlijk zal de een weer mooier en beter klinken.. Het geluid is leuk, maar uiteindelijk wil je ook denk ik ook wel een beetje stabiliteit in een auto terugvinden. Laatste tijd lees ik alleen maar klachten over de m3, en dat vind ik zelf ook jammer want het model is echt super.. Qua emotie en geluid kunnen de F modellen dan zich misschien niet meten, maar qua techniek loopt een M3 jaren ver achter..
Doe mij dan maar een Fx 35i in plaats van een oudere M model..
Doe mij dan maar een Fx 35i in plaats van een oudere M model..
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Een e92 m3 is vergeleken concurrent of andere wagens van dit kaliber juist betrouwbaar, alleen de lagerschalen bij 100k en eventueel de gasklepstoters ziin idd 'de' klachten
Tuurlijk, dat kost geld, maar nogmaals als je het gaat vergelijken valt het reuze mee
Kijk je naar de m5/m6 V10 (waar de V8 op is gebaseerd) heb je al minimaal een 2x zo lange (en dure) lijst met oa de SMG
Tuurlijk, dat kost geld, maar nogmaals als je het gaat vergelijken valt het reuze mee
Kijk je naar de m5/m6 V10 (waar de V8 op is gebaseerd) heb je al minimaal een 2x zo lange (en dure) lijst met oa de SMG
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Natuurlijk loopt de techniek van de E serie achter bij die van de F serie. Het zou niet goed zijn als dat niet zo was. De F serie van nu met over 8 jaar een ton aan kilometers zal ook achter lopen bij de staat van een nieuwe serie op dat moment.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
De beste ingredienten; super DCT icm geniale engine en ditto wegligging, bovendien is de grootte ideaal voor mij en het ziet er als bonus ook nog is uit als wolf in schaapskleren (scheelt weer de aandacht die je in een Porsche of Ferrari wel zou krijgen continu )
-
- Just getting started
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
- Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman
Hoe ouder we worden des te meer nostalgische gevoelens we krijgen. De echte iconen van weleer, waar we nog steeds van genieten, vinden we in de huidige modellen niet echt meer terug. Het wordt meer techno, steeds kleinere motoren en minder sound ook al blijven het uiterlijk prachtige BMW's.
Met gedegen rijstijl kun je de kosten redelijk in de hand houden Nick. Inderdaad, preventief onderhoud is nodig bij de atmosferische V8 en V10 modellen. Mijn M5 krijgt deze winter ook nieuwe lagerschalen na 136k. Verder valt het in 6 jaar tijd redelijk mee met de kosten
Met gedegen rijstijl kun je de kosten redelijk in de hand houden Nick. Inderdaad, preventief onderhoud is nodig bij de atmosferische V8 en V10 modellen. Mijn M5 krijgt deze winter ook nieuwe lagerschalen na 136k. Verder valt het in 6 jaar tijd redelijk mee met de kosten
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic