Topsnelheid

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

dannyvdberg schreef:Gaan we deze snelheid ook halen richting Venlo? :autotje spelen:
Laten we dat maar niet doen haha, als je vrijuit los wil zit je bij venlo zo in duitsland. :ja:


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

performance schreef:@ Oscar ;ik heb mijn M3 E92 door giesbert laten doen via Pascal , in combinatie met "eisenmann" einddempers , resultaat was dat hij een heel stuk feller was geworden , 445 pk en een top van 330 km p/u op teller.

Als Giesbert de monteur van Beek is vind ik dit verassend, mijn auto wilde hij verleden jaar niet doen omdat het geen zin zou hebben. Tunex de forumsponsor heeft het wel gedaan. Z4 tje heeft een mooi duidelijk metertje in de auto, die wil ik ook wel , kan ik ook eens kijken hoe het er momenteel bij staat. heb je een linkje van dit apparaat ?
Met alle respect begrijp ik echt niet hoe of wat er zich heeft afgespeeld waardoor hij het misschien niet heeft gedaan.
ik kom daar al heel wat jaren via Pascal en zowel mijn e46 m3 , als mijn e92 M3 en E61 535D , en nog enkele auto's wat ik voorheen had en uiteraard mijn huidige auto is getuned door Giesbert (van Beek tunning) in samenwerking met pascal.

Ook ben ik meerdere keren bij Tunex geweest , helaas heb ik persoonlijk geen goede ervaringen met tunex en het is ver uit mijn buurt, hun service is uitmuntend , maar is meer massa productie vind ik.
ze zijn wel goedkoop , maar ik ga liever voor kwaliteit , je krijg ook gewoon je geld terug als het je niet zint , dat is ook wel prima.
maar als ik 2 uur moet rijden om overigens zonder resultaat met mijn geld terug te rijden na een lange dag word ik er niet blij van.

verders is zowel van Beek als Tunex sponser van dit forum.

het display waar je om vraagt komt uit buitenland en word ook geleverd door van Beek ,
je hebt ze voor de M3 en 335i , vind het wel jammer dat ze niet zijn berekend op hogere vormen van tunen dan alleen chiptunning.

bij 335i meet hij maar tot 400 pk / 650 nm koppel en bij de m3 geloof ik tot 500 pk.
fun en veiligheids gehalte is wel leuk , je kan duidelijk sprint meten van 0 - 100 en 0 - 200 km p/u , je G krachten , gereden topsnelheid .
en op veilige en duidelijke manier je exacte water en olie temperatuur
op mijn filmpje zie je die display ook tijden een 0 - 100 en 200 sprint. :)
Zuidholland
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Z4tje schreef:Performance, hier had ik dat metertje besteld. http://www.insideperformance.de/daten-displays
Maar ik hoorde later dat Beek het ook verkoopt!

Oscar, ik begreep van pascal dat de meter maar tot 500 Pk aan kan geven, dat is wel raar want deze meter zal zelden in standaard gelaten auto's belanden,
Er zit een USB kabel aan voor firmware updates, misschien de fabrikant eens mailen voor een update.
Ik ga nou ook ff kijken of ik dat M drivers pakkage neb, volgens mij Zag ik de toerenteller wel verder doorlopen?
Wat houdt dat nog verder in dan, zijn er dan nog meer( verborgen) extra's in dat pakket
Dat is ook best vreemd , die probleem heb ik ook.
Display van 335i loopt niet verder dan 400 pk en 650 nm koppel waardoor hij anders opgeeft bij verder getunde auto's.
Denk dat ze alleen maar rekening hebben gehouden met standaard chiptunning , dan zit de 335i wel onder de 400 pk en de M3 onder de 500 pk.
aan vermogen gegevens heb ik dus niks aan met mijn huidige vermogen , maar blijft wel leuk om te zien in hoeveel seconden je de 100 of 200 bereikt en de G krachten.
daarbuiten heb ik hem altijd op een modus staan waarbij ik mijn temperaturen van olie en water kan zien wat wel heel belangrijk is.
Ik heb tot nog toe 4 x een orginele M BMW gehad , allen waren zonder drivers pakkage en allen reden ze rond de 270 km p/u op de teller en na tunning bven de 300 km p/u
als je daar een gps meter naast zet zal je zien dat het rond de 250 a 255 echte km p/u is.
je kan het testen met een losse tom tom nav of tegenwoordig zelfs met een smartpfone
Zuidholland
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

versendaal schreef:Die van mij liep met standaard software ook al naar de 265 op de teller toe. Ik heb zelf het idee dat de 250Km/h begrenzing een gps snelheid is.
die begrenzing word bij bmw zelf afgesteld op geëikte kilometers , niet op je teller snelheid die altijd wel een afwijking vertoont.
nu valt het bij bmw nog redelijk mee , bij motorfietsen wijken ze helemaal zodanig af dat het lijkt of je vliegt volgens je km teller.
Zuidholland
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Dat is toch raar, bmw kan een auto afstellen dat ooe exaxt op de 250 is begrenst maar zou een volle 10% afweiking accepteren in de tellerstand,

Of ik wel of niet het driver package heb wordt wat lastig controleren want je moest dat acheraf bestellen, er zat ook een cursus bij waarbij je met een M3 om moest leren gaan.
Dit stond op een duits forum, ik kan me niet voorstellen dat in Nederland ook zo was want je mag hier geen 280 rijden maar ook geen 250. Dus tenzij je heel stout bent kom je nooit boven de 130 :nee:
Die drivers package koste ook nog 1600 euro en je was je auto 4 dagen kwijt.
Dat is echte Tuning toch een beter alternatief? Helemaal geen begrenzing en nog wat Pk's erbij ook
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Kenny schreef:273kmh dan komt de begrenzer erin, omdat je waarschijnlijk het m drivers package heb, bij v max word je toerental opgekrikt van 8300 naar 8800 toeren en haal je wel 320kmh hoor met een m3 :ja:
bij een E92 m3 drivers package word je vmax op 280 km p/u afgesteld.
dat zijn dan echte 280 km p/u en niet wat je teller in je auto aangeeft.
een M5 drivers package wordt het naar 305 echte km p/u opgeschroefd waarbij je teller de 330 aantikt :Mpower: .
Zuidholland
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Het is allemaal veel te hard in ieder geval. Af en toe zo veilig mogelijk je auto loslaten in Duitsland geeft wel een kick. Maar wat ik zeggen wilde is dat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt dat wil zeggen dat het benodigde vermogen van 280 naar 300 veel kleiner is als van 300 naar 320. Wij praten hier te makkelijk over een snelheid van 320 km imo. Ga maar eens kijken naar auto`s
die af fabriek een opgegeven top van 320 hebben. Die zitten allemaal boven de 500 pk
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Z4tje schreef:Dat is toch raar, bmw kan een auto afstellen dat ooe exaxt op de 250 is begrenst maar zou een volle 10% afweiking accepteren in de tellerstand,

Of ik wel of niet het driver package heb wordt wat lastig controleren want je moest dat acheraf bestellen, er zat ook een cursus bij waarbij je met een M3 om moest leren gaan.
Dit stond op een duits forum, ik kan me niet voorstellen dat in Nederland ook zo was want je mag hier geen 280 rijden maar ook geen 250. Dus tenzij je heel stout bent kom je nooit boven de 130 :nee:
Die drivers package koste ook nog 1600 euro en je was je auto 4 dagen kwijt.
Dat is echte Tuning toch een beter alternatief? Helemaal geen begrenzing en nog wat Pk's erbij ook
het is niet altijd 10 % afwijking ,bmw is meestal iets minder , ze moeten ook rekening houden met slijtage van je banden ,
veilgheidshalve nemen ze liever een marge aan die meer op je teller aangeeft dan andersom ,

Als je dan naar aanleiding van die afwijking word bekeurd of in problemen geraakt kan jij de autofabrikant voor het gerecht slepen ter verantwoording dat je door hun schuld bent bekeurd.....

Eigenlijk heel simpel :wink:

als je echt wilt weten hoevel afwijking je hebt kan je dat tijdens een rollenbank run vragen , of zoals eerder gezegd even een tomtom erbij en het verschil zien.

Bij mij is de afwijking 1.55 % minder doordat ik hogere banden onder mijn auto hebt dan wat er fabrieks uit onder hoor te zitten.

Heb trouwens vandaag gehoord van Pascal dat jou M3 een prachig mooie exemplaar is :ja: :ja:
Veel plezier ermee , we zullen elkaar heus nog wel tegenkomen , als goed is komt mijn Big Brake set met 2 weken binnen.
Laatst gewijzigd door oscar op 15 mei 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidholland
Gebruikersavatar
oscar
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 617
Lid geworden op: 24 apr 2015, 00:11
Type Auto: E91 335 XI
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Z4tje schreef:Dat is toch raar, bmw kan een auto afstellen dat ooe exaxt op de 250 is begrenst maar zou een volle 10% afweiking accepteren in de tellerstand,

Of ik wel of niet het driver package heb wordt wat lastig controleren want je moest dat acheraf bestellen, er zat ook een cursus bij waarbij je met een M3 om moest leren gaan.
Dit stond op een duits forum, ik kan me niet voorstellen dat in Nederland ook zo was want je mag hier geen 280 rijden maar ook geen 250. Dus tenzij je heel stout bent kom je nooit boven de 130 :nee:
Die drivers package koste ook nog 1600 euro en je was je auto 4 dagen kwijt.
Dat is echte Tuning toch een beter alternatief? Helemaal geen begrenzing en nog wat Pk's erbij ook
op deze link word één en ander uitgelegd over afwijking van snelheid meter in auto;
na het lezen van deze link zal je ook begrijpen waarom je f31 minder afwijkt en je begrenzer eerder ingrijpt dan van je E92 008


http://www.verkeerspro.nl/verkeerskunde ... s-kleiner/
Zuidholland
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Er is een minimale 5% afwijking (naar boven) in de snelheidsmeter, dat schijnt in Europa (Duitsland) via wet bepaald te zijn meen ik ergens gelezen te hebben.

Om die correctie weg te halen kun je in module KOMBI
BC_DIGITAL_V_KORREKTUR (voor de digitale snelheid in display)
en/of
BC_V_KORREKTUR (voor de analoge (normale) snelheidsmeter)
op nicht_aktiv coderen.

Bij mijn E93 zit ik daarmee heel dicht op de werkelijk gereden snelheid (< 1km/h verschil t.o.v. losse GPS), maar ik geef toe nooit boven de 200 km/h getest te hebben.....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Oscar: artikeltje gelezen, nou duidelijk verhaal, die afwijking komt niet door een roestige kilometertellerkabel maar is een voor "onze" bescherming ingebouwde marge tegen kleine bekeuringen.


Vandaag bij pascal geweest voor de remleidingen, gelijk nog ff gevraagd van die drivers package, nou die heb ik dus niet.
Ik ga dus nou denken of ik dan de chiptuning moet gaan doen, 17 Pk erbij en 150 toeren extra is nou ook niet enorm.
Ik ben dan wel gelijk van die begrenzen af, en dat is wel een meerwaarde.
Ik vind het idee dat ik de snelheid die echt mogelijk is ook echt kan rijden wel leuk.
De keren dat je 300 kan rijden zijn vrij zeldzaam dus het is meer voor het idee.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

jhis5h schreef:Er is een minimale 5% afwijking (naar boven) in de snelheidsmeter, dat schijnt in Europa (Duitsland) via wet bepaald te zijn meen ik ergens gelezen te hebben.

Om die correctie weg te halen kun je in module KOMBI
BC_DIGITAL_V_KORREKTUR (voor de digitale snelheid in display)
en/of
BC_V_KORREKTUR (voor de analoge (normale) snelheidsmeter)
op nicht_aktiv coderen.

Bij mijn E93 zit ik daarmee heel dicht op de werkelijk gereden snelheid (< 1km/h verschil t.o.v. losse GPS), maar ik geef toe nooit boven de 200 km/h getest te hebben.....
Zojuist erin gezet maar ik zie nog steeds een afwijking van analoog op digitaal, beide zonder correctie. Heb jij dat ook John?
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Da's vreemd Robin, bij mij geven de 'naald' en de digitale aanduiding precies hetzelfde aan. (beide hebben dus korrektur op nicht_aktiv)
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

jhis5h schreef:Da's vreemd Robin, bij mij geven de 'naald' en de digitale aanduiding precies hetzelfde aan. (beide hebben dus korrektur op nicht_aktiv)
Zal het nog wel even opnieuw proberen...
Eddybmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2010, 22:35

Als je het instrumentenpaneel demonteert en het glas er af schroeft, kun je de snelheidsmeternaald eraf trekken en
in een iets lagere stand er weer op drukken. In ruststand staat hij dan iets onder 0 km/u.
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”