Aanschaf gebruikte M3 met S65 motor
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Mee eens, maar even over die stelmotoren dat is natuurlijk heel goedkoop vergeet niet dat ik bij de dealer 2.3K aftikte en dan heb je nog maar OEM. Preventief vervangen is niet nodig omdat je foutmeldingen krijgt. Eerst zijn die nog te wissen, later brand de hele kerstboom. Voor degene die het toch van plan is, misschien wil hij ze vesturen zodat ze thuis gemonteerd kunnen worden.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
performance schreef:Mee eens, maar even over die stelmotoren dat is natuurlijk heel goedkoop vergeet niet dat ik bij de dealer 2.3K aftikte en dan heb je nog maar OEM. Preventief vervangen is niet nodig omdat je foutmeldingen krijgt. Eerst zijn die nog te wissen, later brand de hele kerstboom. Voor degene die het toch van plan is, misschien wil hij ze vesturen zodat ze thuis gemonteerd kunnen worden.
herrinier me je post nog...schrok er best van.
Niet normaal,...want ze zijn altijd te maken. Denk aan carmo..of groter ac tronics. En voor vele malen minder. Dealers zijn zo makkelijk hierin..meteen nieuw
Nobody said it was easy....
- Roel76
- Getting the hang of it
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30
Update! Afgelopen week contact gezocht met "M" dealer de maasche in echt. Was idd iets mis gegaan met de mail. Service adviseur en werkplaatschef hebben alles uitgezocht en komen op een bedrag van 1750€ uit voor vervangen van de lagers incl verse TWS10W60. Hun zeggen tevens dat ik de auto 2 misschien 3 dagen kwijt ben omdat ze de lagerschalen niet op voorhand kunnen bestellen daar deze met kleurcoderingen gemarkeerd zijn. Een verschil van 400€ met de Duitse "specialist" die zegt in 1dag klaar te zijn. Voordeel van in Nederland te laten doen is dat ik geen 700km hoef te rijden,1jaar garantie op reparatie heb en m'n officieel dealer onderhouden status houd in de boekjes. Dus wat is wijsheid?
3 DCT
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Qua kosten maakt het dus niet uit,maar er is in Uden ook een adres die er veel ervaring mee heeft(paul vlasblom).
Als je nou M dealer bent, hoe lastig is het dan om alle variaties aan lagerschalen in je magazijn te leggen?
Maar ja, voor de wederverkoop is onderhoud bij de dealer wel beter op papier
Als je nou M dealer bent, hoe lastig is het dan om alle variaties aan lagerschalen in je magazijn te leggen?
Maar ja, voor de wederverkoop is onderhoud bij de dealer wel beter op papier
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- Being a part of it
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
- Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
- Locatie: Arnhem
Vaker gehoord probleem over eigenlijk alle BMW M motoren vanaf de E36.
Wat ik eigenlijk niet snap is dat er geen coulance of garantie gegeven word, het zijn toch relatief kostbare wagens en als dan een cruciaal deel zoals de lagerschalen niet meer goed zijn bij een kmstand onder de 100 K vind ik dat BMW hier gewoon garantie of in ieder geval coulance op moet geven.
Bij de eerste serie E46 M3 gingen ze ook vaak stuk maar dat was volgens BMW te wijten aan (een later gemodificeerde) falende oliepomp...
Koud trappen is iets wat je helaas bij alle 'snelle' modellen vaak ziet zoals ///M, AMG, RS, veel mensen die dit soort wagens kopen hebben meer geld dan verstand en gevoel voor en met techniek en willen graag showen met hun motorgeluid, dus na een paar uurtjes tafelen vol gas en volle toeren weg bij het restaurant of teras rijden gebeurd toch regelmatig..
Wat ik eigenlijk niet snap is dat er geen coulance of garantie gegeven word, het zijn toch relatief kostbare wagens en als dan een cruciaal deel zoals de lagerschalen niet meer goed zijn bij een kmstand onder de 100 K vind ik dat BMW hier gewoon garantie of in ieder geval coulance op moet geven.
Bij de eerste serie E46 M3 gingen ze ook vaak stuk maar dat was volgens BMW te wijten aan (een later gemodificeerde) falende oliepomp...
Koud trappen is iets wat je helaas bij alle 'snelle' modellen vaak ziet zoals ///M, AMG, RS, veel mensen die dit soort wagens kopen hebben meer geld dan verstand en gevoel voor en met techniek en willen graag showen met hun motorgeluid, dus na een paar uurtjes tafelen vol gas en volle toeren weg bij het restaurant of teras rijden gebeurd toch regelmatig..
- Roel76
- Getting the hang of it
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30
Ik denk omdat dit bij een dealer niet zo vaak gedaan word Z4tje. Hun hebben wel ervaring met E36 en E46 zoals de chefmonteur zei.ik heb een afspraak gemaakt en ben echt benieuwd hoe die schalen er uit zienZ4tje schreef:Qua kosten maakt het dus niet uit,maar er is in Uden ook een adres die er veel ervaring mee heeft(paul vlasblom).
Als je nou M dealer bent, hoe lastig is het dan om alle variaties aan lagerschalen in je magazijn te leggen?
Maar ja, voor de wederverkoop is onderhoud bij de dealer wel beter op papier
3 DCT
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Kun Je proberen er een paar foto's van te schieten? Ik ben ook benieuwd of er echt slijtage te zien is?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik hoorde laatst mijn multiriem piepen, dus heb hem na laten kijken in de garage. Riem ziet er goed uit zeggen ze OK maar hoeveel KM gaat dat ding mee ? dat wisten zij ook niet
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Ik had precies hetzelfde, maar het piepen bleek van een poelie te komen, dus die is toen ook vervangen, je hoorde het geluid echter niet altijd, alleen als ie koud was?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
OK , dus je hebt snaar en een poelie vervangen dat klinkt als 500
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS