Uitlaat vervangen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik ben aan het rondzoeken om de uitlaat aan te passen, enerzijds voor een paar pk tjes, maar belangerijker voor een wat betere sound.
Op youtube staan veel voorbeelden van einddempers en hele uitlaten, mijn idee nu is om vanaf de cats te vervangen voor een supersprint, nou hebben ze daar ook nog meerdere modellen, een met 2 losse dempers en een met de dempers achter aan elkaar verbonden, iemand ervaring met supersprint?


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Als je vanaf de cats vervangt ga je geen pk winst krijgen. Als het puur voor de sound is kun je beste de achterdemper open laten slijpen en de inhoud dumpen zoals bij de tweede witte m3 in dit filmpje.

320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Hana, leuk filmpje, klinkt ook goed, is de orginele uitlaat van staal?
Dan is ie zo uitgehold!!

Maar moeten de cats er ook tussen uit voor de extra pk tjes? Of helemaal vervangen tot het blok?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

De bewuste auto was tot voor kort van Kenny. Hij heeft wel fotos gepost van het ombouwen. Maar het komt hier op neer dat de demper als een koekblik open geslepen wordt. Steenwol e.d. eruit en de pijpen doorlassen. Zonder cat kun je niet rijden. De stank en de herrie is ondraagelijk + dat de achterkant geel wordt van de zwavel aanslag :nee:
Wat je kunt doen is de tweede cat verwijderen, maar ik ben wel bang dat als je dan ook je demper leeg haalt de auto te luid wordt.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Bedoel je dat de 2e cat er tussenuit gaat en dan de orginele demper in tact laten?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ja dat zou stap 1 kunnen zijn. De stock uitlaat heeft een 400 cel en een 200 cel. De 200 cel wordt vaak verwijdert, dit geeft een betere sound. Maar we zouden het hebben over de Supersprint. Dit is ook een A merk, dwz voor een heel systeem zul je een paar duizend euro kwijt zijn. Je vraag over twee losse of 1 grote einddemper, ik denk dat je niet goed gekeken hebt. De grote enkele uitlaat is voor de E46 M3. Maar als je geld genoeg er voor over hebt is de Akrapovic de begeerlijkste :ja:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Hier de performance naast een full Akrapovic

320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

De Akrapovic is natuurlijk mooi, maar erg duur, dat zit em in het materiaal, ik vind de sound van de supersprint nef ff wat beschaafder en qua prijs toch meer waar voor mijn geld.
Het aantal te winnen pk's geloof ik wel,
Ik zit nou een beetje te dubben wat ik wil want ook bij supersprint zijn er meer optie's
Vanaf de midden demper:
Supersprint RVS connecting pipes voor bevestiging op middendemper (28403). Eur 108,90 – 20%= Eur 87,-
Supersprint RVS einddempers (links + rechts) (eindstyle rond 80) (32495). Eur 2036,44 – 20%= Eur 1629,-
Of
Supersprint RVS einddempers Racing (links + rechts) (eindstyle rond 80) (28415). Eur 1335,84 – 20%= Eur 1069,-
Of
Supersprint RVS einddempers F1 Race (links + rechts) (eindstyle rond 80) (41213). Eur 2090,89 – 20%= Eur 1669,-

Prijs voor een compleet systeem had ik nog niet gevraagd maar dat zal 3500/ 4000 zijn .

Dus opties en nog meer opties, zelf spreken de aparte einddempers me wel aan, vind ik wel een mooi gezicht
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ben zelf iig zeer te spreken over de performance einddempers (eisenmann). Niet al te prijzig en top geluid, niet over de top, mooi over het hele toerental.
Heb ze al op een 318i gehad, nu op een 325i en straks op een... (to be continued) :D
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

kent iemand Crooke tuning, die hebben een mooie einddemper met titanium look in de aanbieding?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ben je al wat verder gekomen Z4tje?

Heb zelf een performance eronder hangen maar vind ik best tegenvallend tbh. (kwa loudness)
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI



Hier sound van de M performance uitlaat.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Thenx.

Vind ik tegenvallen (het is persoonlijk, I know). mijn 325i leek bijna wel luider (ook performance einddemper).

Zit te denken aan eisenmann RACE versie, weet iemand wat de 'connecting pipes' precies doen? naast connecten..
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

NickB schreef:Ben je al wat verder gekomen Z4tje?

Heb zelf een performance eronder hangen maar vind ik best tegenvallend tbh. (kwa loudness)
Ik heb nog niet veel ondernomen,ik zit een beetje te twijfelen of ik alleen voor de einddempers ga of toch helemaal tot voor.

Als ik er echt 20 PK bij krijg zou ik hem wel tot vooraan toe vervangen maar als cat er niet in zit ga ik alleen voor meer herrie!!
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik heb nog geen week een nieuwe uitlaat met 200 cel race cats :ja: Resultaat icm performance einddempers is fantastisch . Ik zou even bij je langs kunnen rijden eventueel.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”