Uitlaat vervangen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Dat maakt me wel nieuwsgierig? Wat heb je er nu onder zitten? Wil ik wel graag even horen, als je in de buurt bent kom ff voorbij :Hosanna: , merk je ook meer trekkracht met deze upgrade? :ja: :ja:


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Heb je al wat gevonden Z4tje?

ondertusssen een paar maanden met een EIsenmann RACE einddemper gereden

prachtig geluid, maar moet luider..

Nu wil ik meer geluid, maar absoluut geen engine light + stank etc, ik heb hier een x-pipe gezien die dat volgens mij kan

http://www.modbargains.com/Fabspeed-X-P ... E93-M3.htm

en

http://challenge-usa.com/blog/products/ ... pe-street/

iemand bekend hiermee? thx
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Om eerlijk te zijn nog niks met de uitlaat gedaan, ik wil het wel gaan doen maar nog geen stappen ondernomen.
Volgens mij had ik jouw uitlaatsound in veenendaal gehoord en dat klonk best goed.
Wil je nog luider?
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Zowel die eerste als die tweede vervangen de midden demper, de resonator blijft . Dat moet ook zonder kun je niet.
Beste kun je de voorste cats vervangen door race cats van Crooke Tuning dit geeft meeste winst in alle opzichten. Hierna kun je verder kijken of er een tussendemper bij of af moet. Maar hiervoor hoefje geen X-pipe te kopen als bij je huidige X-pipe de tweede demper weg kan, lassen ze de buis gewoon door. Die resonators heb je al. Maar uit ervaring weet ik dat de voorpijpen met race cats voldoende extra geluid geven.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Hey paul, thx

Dus als ik het goed begrijp, de secundaire cats vervangen voor racekats? (100 of 200cells)

Dit veroorzaakt voor zover ik begrijp geen ongein met zowel de keuring als stank en de bekende CEL (maw geen tune nodig)?

Veroorzaakt dit een veel zwaardere cold start? Gezien de velen senioren die hier wonen :mrgreen:

Welke had jij nou ook alweer, zou je mij willen PBen wat je kwijt was? Thx!!



Z4tje; het is een supersound alleen net ff te subtiel nog imho, de 325i met de OEM performance klonk niet veel zachter naar mijn idee. Donker/zwaar in de lagere toeren, gillend in de hogere toeren

Wist trouwns niet dat jij dr ook was vd week :duh:

Maar volgende keer kun je wel ff een rondje rijden of van buitenaf luisteren met de ER einddemper

Persoonlijk heb ik na 3 eisenmann uitlaten op verschillende auto's gehad te hebben enorm goede ervaringen, het klink perfect imho, je zult ook op bijv m3post zien dat velen hierover lovend zijn. Terwijl de akra slip on lijkt tegen te vallen op de M3 als het om sound gaat.

Het kost echter wel veel (1,5k+ voor enkel de einddemper), en de OEM mod (zoals Kenny) is écht bang voor buck als je goedkoop luider wil

Maar het is maar net wat je wil, je ziet ook op andere fora dat sommige mensen de ER juist te luid vinden en teruggaan naar de ES (sport ipv race)

Zoals paul zegt kun je ook de resonators vervangen maar dan krijg je erg veel 'rasp' en 'drone' waar genoeg mensen niet zo'n fan van zijn (ik heb nu een lichte drone op 2k RPM en 3k RPM)

Geluid is een moeilijke kwestie omdat het heel subjectief is en op videos moeilijk te horen is
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Koude start wordt iets luider, maar gelukkig niet zo luid als met katloze downpipes.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

thenx, ietjse luidere coldstart kan ik mee leven..

met de ER mis ik gewoon loudness boven 4k rpm, alles daaronder is wat mij betreft prima atm :ja:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Na uren onderzoek op fora gaat mijn gevoel richting secundaire cats delete OF vervanging door HFC's, maar de secundaire blijken al redelijk HFC (200cells)

een + in geluid, (tevens wat vermogen want minder back pressure)
weinig tot geen verschil in stanklucht
en geen CEL melding (geen tune nodig) de sensor zit voor en na de 1e primaire cat

lijkt me de enige optie met al deze eisen, om toch het geluid wat te versterken zonder er een 'straight pipe' feest van te maken

resonators delete kan ook maar schijnen echt killing te zijn vooral icm een aftermarket uitlaat als ER (zoals bij mij)

keep u poisted :ja:
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Gewoon open sidepipes joh :lol:
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Die van Kenny klonk echt goed. Waarom probeer je dat niet, indien je nog de oem demper hebt?

Als dat bevalt kan je er grotere tips op doen en de eisenmann verkopen..

Lees op diverse fora dat je alle kanten op kunt met de oem demper aanpassen.. Soft, medium en hard mod.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

klopt, andere optie is x pipe met hfcs maar dan wordt die eisenmann race moeilijk luid volgens meerdere mensen,

veel mensen switchen dan naar eisenmann sport (Die heb ik nog liggen) icm x pipe

er rijden helaas amper mensen met en eRace icm secondary cat delete waardoor ik een voorbeeld kan horen

dit is dan geen eisenmann maar u catch my drift.. dit is dus een race einddemper met HFC x pipe

[youtube][/youtube]
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ik kan zo M performance uitlaat kopen voor ( denk ) niet al te veel geld. Kost wel geld nieuw zag ik.
Kwa sound, is dat wat of maakt dat weinig uit vergeleken met origineel?
Die filmpje op youtube zijn leuk maar zo kan je niet horen of t wat is..

dat filmpje hierboven,, nou zo moet t dus niet he!! :? 008
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Vind persoonlijk de m performance tegenvallen, maar van mij mag het sowieso allemaal wel wat luider

Qua geluid zit het goed aleen de toename van db voor 2k aan euros vind ik het niet waard imho
tandarts
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 jul 2012, 22:54
Type Auto: BMW M3 E93

Ik was zeer tevreden over de M-performance demper!
Geluid is een stuk beter als origineel meer racy met een lekker scherpend geluid. Maar niet té luid. Voor mij hoeft niet gelijk het hele dorp te weten als ik voorbij kom rijden :wink:
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

dus t geluid uit zo originele m uitlaat is nog wat tam?
Okay,, dan wacht ik nog ff, ga wel eens luisteren wat mooi klinkt bij zo ding.

Als je vrij rustig door de bilt rijd zie ik al middelvingers en mensen die wenken, rustig rijden en dan rij ik nog geen 40!!
Mafketels,, een panda maakt denk meer geluid..
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”