start probleem e92 m3

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Sedert 3 maanden start die auto als ie koud is niet, ja aanslaan en weer uit. ff de min pool eraf en hij loopt weer, behalve nu dan, hij loopt nu niet meer.
bij div garages geweest, daar 2 weken, daar week, daar week en niets.
ik word dat ding nu spuugzat en wil nu wel eens van dat probleem af!!!

wie heeft er nu echt verstand van de electronika van een bmw, wie zou die storing uit dat ding kunnen halen?
Waar zou ik m naar toe kunnen brengen, weet iemand dat?
Buiten de dealer dan. waar alles vervangen word en ik op een rekening kan wachten van om en nabij de 6 of 8000,-,, hoop ik!!

Ik had over 3 weken met dat ding op vakantie gewild maar daar begin ik nu echt niet aan!!! (hij loopt trouwens geeneens)

gevalletje van kat in de zak gekocht. :duh: :duh:


Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in hellevoetsluis zit autostop, daar loop pascal rond en die kan het meestal wel oplossen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ik zit in Ijsselstein, bij Utrecht.
Maar plaats maakt niet uit, als ik maar zeker weet dat t opgelost word.
Ik heb nu al 3 keer gehoord dat t geen probleem is, komt goed, betalen en ik ga weg met t zelfde probleem als waar ik mee kwam, en wat geld lichter soms....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Sowieso is een min p9ol eraf halen niet de bedoeling.
je reset er vrijwel niks mee maar kan wel belangrijke data ermee verstoren.
not done.... tis geen opel kadett meer.

Voor de rest....parameters laten uitlezen ten tijde dat die uitvalt.

Denk aan gasklep stand., kvs temp, rpm signaal, nok signaal, lmm, mapsensor en brandstofdruk icm injector tijd.
Dat zijn toch wel de waardes die van toepassing zijn.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

ik zou pacal ff bellen en de vraag voorleggen?
E92 M3 is zoals NOS al noemde gevoellig met gasklephuis, als je verder geen storingsmelding krijgt kan het goed een mechanisch probleem zijn.

Maar wat heb je exact, je start en hij slaat helemaal niet aan?
Na hoeveel pogingen doet hij het wel? En loopt ie dan wel normaal.

Bij mijn auto is de koude start ook nogal ruw, pas na een minuut gaat ie pas soepel lopen, dat is wel een M3 ding. overigens is bij mij bij 90 K het gasklephuis ( door de vorige eigenaar) vervangen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Wat ie doet is, hij slaat aan om erna gelijk weer af te slaan. dan geeft ie foutmeldingen op de nokassensoren, servomotor stationair toerental, gaskleppen, injectie, brandstofpompregeling, klokpulsverhouding, el gasklep versteller, tankontluchtingsklep,uitlaatnokkenassensor, inlaatnokkenassensor, die regeleenheid.
die sensoren ed zijn bij Gijsbertsen doorgemeten en waren goed.
Ik heb zelf de zekeringkast en de relais vervangen die onder de kap zitten, die groen en roze. die zekeringkast zou een relais bevatten die volgens gijsbertsen defect zou zijn, nou na vervangen t zelfde. ja hij moest ingeleverd/gecodeert worden, niks dus.

volgens heb was de dme niet goed, jaja kan, maar ik had ook geen ruitensproeier die werkte, zou de junctionbox zijn. nadat ik t 'pompje' verving werkte ie weer.... :lol:

met starten geeft ie in de bc ook div foutmeldingen, oa motorstoring, abs, bandenspanning, regelsysteem, abc, opa, wegrijassistentie niet actief, dsc beperkt. jaja, das nogal wat he!!

maar,,, als ik dus die min eraf haalde en hij loopt zijn alle storingen weg en loopt ie als een zonnetje, helemaal niks he!!
niks te vinden, das t gekke... en maakt me zo moedeloos.. 002
Laatst gewijzigd door gerrit11 op 18 jun 2016, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

De Junctionbox is op zich toch een logische verdachte, aangezien vrijwel al de ECU's die je noemt daar samenkomen.
Ik gok op een CAN bus storing of een relais 30g_f probleem, dat verklaart waarom ie weer tijdelijk werkt als de min-pool van de accu los geweest is. Maar dat zou uit de opgeslagen foutcodes moeten blijken.
Zijn er trouwens niet-BMW ecu's gemonteerd in de auto (alarm, volgsysteem, trekhaak....) ?
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Dat is nogal wat, ik heb zelf bij het inbouwen een keer de can bus per ongelijk los getrokken, daarna deed dus niets het meer, dit klinkt als een klus voor diagnose met rheingold? Is ie daar al mee uitgelezen.
Bij mij was het direct te zien dat de communicatie naar de div modules weg was, probleem was toe zo opgelost.
Jouw probleem lijkt ook ook de electronische hoek te komen want een defect mechanisch onderdeel fix je niet met het spanningsloos maken.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

die junctionbox zou defect zijn omdat me ruitenwisser t niet deed, bleek mijn pompje te zijn. maar als je die lostrekt start ie wel, maar werkt er niets, kan dus ook niet schakelen. idem die CAS module, maar die communiceert met de sleutel en ecu..
uitlezen, ja bij Gijsbertsen in odijk heeft ie 2 weken gestaan, daar zou ook de auto software geupdate zijn, die is nu iig nl's.

ik heb er geen andere modules in zitten, alles org bmw, niks na inbouw. Ja, zat een GPS in die was aangesloten op de brandstofpomp, eruit gehaald, starten, yes hij loopt.
volgende morgen, je begrijpt t al,, nada 001 001

en als ie eenmaal start, kan je m uitzetten, blijft ie gewoon starten ofals er niets aan de hand is, al start je m 100 x. alleen de volgende ochtend niet meer :nou:
ik had deze week (maandag) die ecu (dme) weggebracht om te laten doormeten en eventueel repareren bij wilson in veenendaal, daar haalde ik m gister op, niks aan gedaan 002 . ze moesten de auto erbij hebben. werd eerst niet om gevraagd, konden t zo oplossen. dat heb ik meer gehoord... :D :D

ik had eens t luchtfilter eraf gehaald om te kijken of er soms een slangetje los zat of zo, starten . boem hij liep weer?
filter gemonteerd, denk nou t zal wel. volgende dag, nada.. zit niks in dat filter, geen slangentje of stekker dus dan begrijp je wel dat dat ding leeft ze eigen leven kwa starten!!
Laatst gewijzigd door gerrit11 op 18 jun 2016, 11:59, 3 keer totaal gewijzigd.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Heeft de auto Comfort Access (keyless entry) ?
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

hoi, nee geen comfort access.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Die GPS zou dan toch ook een soort diefstalpreventie/startblokkering functie gehad moeten hebben, anders zit ie niet in het brandstofpomp circuit. Weet je zeker dat ie correct gedemonteerd is ? (maw. er geen andere (non-BMW) startblokkering in zit. Hoor je de benzinepomp lopen als ie niet start?)
Maar mijn advies zou zijn om de auto goed uit te lezen met INPA of ISTA op het moment dat ie niet wil starten, dan moeten er toch aanwijzingen naar boven komen om de diagnose een bepaalde richting op te sturen. Is nu een beetje schieten met hagel als ik je verhaal zo lees.
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Die gps zat idd op de pomp aangesloten maar dan op de plus, alleen voor voeding, niet als onderbreking. Hij is er iig tussenuit gehaald. Dacht eerst dat de vorige eigenaar me ermee sarde, dat was gelukkig voor hem niet t geval.
Die foutmeldingen zijn opgezocht onder de luchtfilter, al die sensoren en gaskleppen waren goed. Enkele waren zelfs vernieuwd wat ons het vermoeden geeft dat t probleem zich ook bij de vorige eigenaar heeft gespeeld.
De bedrading naar de Ecu is ook getest vanaf de sensoren of er geen draadbreuk zat, bleek in orde. Wat alleen nog overbleef volgens Gijsbertsen was die Ecu of dmu onder de kap. Maar die kost zo'n 1500€, en eer ik die ook ga vervangen wil ik eerst zekerheid.
Anders laat ik m repareren of bestel een andere.
Ik ga dat maandag navragen bij een bedrijf in Lopik, tip kreeg ik van Rick, een forum bezoeker :ja:
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

oke, je hebt dus al het nodige geprobeerd, als ik dit zo voor me probeer te zien is het dus gewoon een kwestie van vervangen en hopen dat je zo snel mogelijk het juiste onderdeel te pakken hebt.
Is er toevallig aan de auto getuned? Ik kan me voorstellen dat bij een individuele remap er een foutje in geslopen kan zijn?
Een M3 is dubbel klote om zo'n probleem mee te hebben omdat veel onderdelen een stuk duurder zijn.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ik hoop niet dat er met de software gekloot is!! maar,, word dat niet weer origineel als dat ding geüpdate word?
En onderdelen alleen zijn niet duur,, zodra je ergens komt zien ze je voor achterlijk aan en komen er dollar tekens bij ze in hun ogen, de prijs voor iets simpels vliegt gelijk omhoog!!
Ik rijd al 30 jaar bmw maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
maar ja,, ook een verkeerde km stand, die 95000. dan komen de leuke dingen, remmen, die krukaslagers, heb al nieuwe banden en velgen. gelukkig waren die gaskleppen goed of net vernieuwd, dat is ook een kostbaar geschenk. 001
wilde nog een andere uitlaat kopen,, wacht eerst maar eens ff die electronica af.
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”