start probleem e92 m3

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

vanmorgen starte ie zowaar weer eens en ben langs DTS in Lopik gegaan.
die ECU konden ze niet nakijken of repareren, die moest opgestuurd worden. wat ze wel konden doen was uitlezen en kijken uit welke hoek de storing kon komen. hij heeft m even aangesloten op de computer en zag zo'n 27!! storingen staan. maar,, die waren weg als ze gewist waren en de auto gelopen had. kwamen ook niet terug. Deze storingen komen doordat ik de accupool losmaakt, dan word elke computer gereset.
ik moest m laten staan omdat ze dan konden kijken wanneer ie niet starte en t probleem zich voordoet.
hij dacht zelf aan een los contact, dus een stekker die niet goed in elkaar geschoven zat... omdat de meeste storingen canbus gerelativeerd zijn. dan zou ik m eventueel komende donderdag daar neerzetten. maar,, weet ik dan wat t is, want dit heb ik nu al 3 x gedaan zonder dat ik zeker wist wat er nu scheelde en ik enkele honderden euro's lichter was.


Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Pfff, wat een gedoe, als het alleen een stekker zou zijn zou het bijna frustrerend zijn.
Maar het zou wel mooi zijn als het met een simpele handeling op te lossen is.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Neerzetten en zeggen kan me niet schelen wat het kost :!: gewoon make :!: ben je niets duurder uiteindelijk
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Dat zou t mooiste zijn, stekkertje. Dan haal ik nog ff een mooie demper voor dat ding 008 ..

Net vanavond rij ik terug naar huis, gaat plots branden, active koplampen uitgevallen, jesus hij blijft wel bezig zeg!!
Zal morgen die stekkers van me koplampen er eens afhalen met starten,, wie weet. Kwa storing, had nog 2 van die modules liggen van zo koplamp, mocht er een overleden zijn, maar toch, wat mankeerd zo ding he? 001 001 kan er nog wel bij.
Laatst gewijzigd door gerrit11 op 21 jun 2016, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat zei ik toch al..


Je bent ook stront eigenwijs.
Je kan niet zomaar een accu Pool loshalen en stekkers van modules en units af trekken als het contact aanstaan oid.


Wat je nu aan het doen ben is klooien op niks af.
zoek een zaak met ervaring of diagnose stellen. En dat hoeft niet per se een bmw zaak te zijn.
en ja..het gaat geld kosten. Dan maar geen uitlaat.
..
Nobody said it was easy....
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Sorry Gerrit, maar ik ben het met de vorige spreker eens ;-)
Wat je ziet zijn gevolgstoringen van het echte probleem.
Stop met modules lostrekken want je introduceert zo alleen meer onzekerheden en een (eerste) diagnose is beter te stellen als alles normaal aangesloten is.
En je treft het weer niet met garage, want het wissen van fouten voordat een diagnose is gesteld is absoluut verkeerd. Er is nu een heleboel belangrijke informatie verdwenen die had kunnen helpen de kern van het probleem te vinden. Bovendien had ik dan wel graag een lijst met die foutmeldingen willen zien.
En bij BMW's worden ECU's niet gereset door de accu los te halen.
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Neem contact op met Schutrups in Rolde, is 1 van de beste op het gebied van electronica. Doet alleen BMW. :ja:
Gebruikersavatar
HiddeE46
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 351
Lid geworden op: 08 jun 2015, 20:17
Type Auto: E46 328Ci, E46 330Ci

Je zou bas roos kunnen bellen, in oss.
Ik was er gister en ik dacht laat ik maar eens vragen hoe wat en waar over jouw probleem,
Je zou hem daar kunnen brengen. Die gasten hebben echt alle kennis van de wereld als het op BMW aankomt. ze rekenen ook geen mega prijzen, en zijn ook daadwerkelijke 'specialisten', niet zo zeer elektronisch maar ik durf erom te wedden dat ze het voor je zouden kunnen oplossen. Ze laten je geen dure onderdelen kopen om te kijken of 'dat het is', en zijn goud eerlijk
It's... Showtime!!
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

dat Schutrups in Rolde ziet er ook veelbelovend uit, wel wat uit de buurt..

En Bas Roos , in Oss is iets dichterbij.
Maar ik heb denk wel een elektronisch probleem. ik ga ze morgen wel eens bellen, bedankt.

vandaar iewat druk geweest om te vragen bij Gijsbertsen wat er nu werkelijk gedaan is. welke software er nu in de auto zit, dus niet alleen de taal nl's gemaakt maar de hele auto geüpdatet!! Dat werd me verteld.

Nou ja,, vandaag (woensdag) bij Gijsbertsen geweest en gevraagd wat er nu precies geupdate was en wat er nagekeken was en hoe die op t euvel dme defect kwam.
De storing met starten waren die vanos, sensor stationair toerental en nog iets wat al vernieuwd was?
Deze dingen waren in orde, wat overbleef was die DME regeleenheid.

Ik heb (wil van t probleem af) gekeken waar ik zo DME kan kopen en ga die morgen halen. Die komt dan samen met de CAS module, want die zouden samen werken met de sleutel.
Kost wat maar hopelijk, hopelijk is dit t dan!!
Het zal wel ingeleerd of gecodeert moeten worden maar dat moet te doen zijn.
morgen of overmorgen weet ik t.. :Klappen:

Niks dus, voor niks 3.5 u heen en weer gereden, was een ander typ. Begrijp die lui niet met dat aanbieden..
Ik kap er ff mee, lekker eerst op vakantie en over 2 maanden zien we wel weer.....
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ik heb via eBay die DME en sleutel en CAS enz besteld.
Spul komt uit amerika en hebben de zelfde nr's als mijn spulletje.
Mocht er iets fout gaan,, ben ik verzekert via paypall en me creditkaart.
Kijk t opsturen duurt wel een paar dagen maar ben straks tog 6 weken weg (thailand) en dan is ie hier wel als ik terug ben.

mocht t niet dat ding zijn,, ze worden hier aangeboden voor 650 of meer,, en dat kost ie mij (nog) niet.. 001 001 001
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Maar weet je nou wat er aan de hand is?
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Garage Gijsbertsen zegt die dme computer dus ik heb die besteld.
Ik hoorde ook van andere garagebox misschien een probleem met die sleuren en CAS, jaja. Nu heb ik t hele spul besteld. Ik zie t wel hoor, ben alles ff zat, zie t over 2 maanden wel. Hij gaat hier de garage in en na de vakantie prik ik die spullen erin,, of t moet er heeeel snel zijn!! T Kwam uit Texas dacht ik?

Afwachten 007
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik denk niet dat je net als bij een E36 zo even een andere module erin kunt prikken.. Zal wel het eea aan coderen bij komen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

jawel, dat denk ik ook wel. weet ook niet of de km stand mee gaat?
En hoe t gaat met de deurvergrendeling? ik hoorde ook dat t chassis nr in die computer staat, dat moet dan ook overgezet worden.
belangrijkste voor mij is t startprobleem, dat moet opgelost zijn/worden, dat coderen is geen probleem. :)
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Na nog steeds dat start probleem te hebben had ik voor de vakantie een andere DME module, CAS module en sleutels in de USA besteld.
Spul er vanmorgen ingezet en starten. nou, hij draait rond maar niet aanslaan..
Ik deed mijn oude en originele DME er in en wat denk je,, hij sloeg wel aan maar weer uit, wat ik al voor die tijd had..
Ik die CAS module eruit gehaald en de originele er weer in gezet met mijn eigen DME. Wat denk je,, rondraaien maar niet starten??
ik die nieuwe DME erin gezet en ja hoor, starte ie wel maar weer uit, wat ik al die tijd al had..
Nu zette ik die nieuwe CAS module erin met mijn DME, starten en weer uit!! 006
Stroom eraf gehaald en gewoon lopen dat ding.
Dus mijn eigen DME werkt niet meer met mijn eigen CAS module???
wel als ik t spul omwissel 007 007
Ik begrijp t niet,, die CAS en die DME zouden aan elkaar gelinkt moeten worden maar om de een of andere manier kan ie dus bij mij wel gestart worden??
en nog vreemder, op de een of andere manier heeft de ene module de andere als zijn eigen aangenomen!!
IK word stapen gek van die auto joh!!

T enige goeie eraan,, aan die CAS of DME lag t dus ook niet, probleem is er nog steeds...
Begrijpen jullie t?
Dat probleem blijft, moet toch echt eens opgelost worden!! :) :) :?

Onderwerpen samengevoegd
-Darudevampire
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”