welke uitlaat voor een E90 M3?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Beste Leden,

ik heb best wel een dilemma 002
Ik wil een nieuwe uitlaat onder mijn m3 en ik twijfel tussen twee modellen:

-Eisenmann race uitlaat met verbindingsbuizen

-Remus race uitlaat, verbindingsbuizen en met racingpipes (straight pipes tot aan de primaire kats)


Beide combinaties zijn even duur (scheelt 2-300 ofzo) dus daar zit het verschil niet.

Heeft iemand enig idee voor welke ik zou moeten kiezen?????

Hopelijk kunnen jullie helpen!


NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Enorm persoonlijk.. En moeilijk aan te tonen op het internet

Ben persoonlijk een eisenmann vent maar zegt dus niks over wat jij wil
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Ja ik heb geen idee :P Ik had eerst het remus systeem besteld omdat ik heb begrepen dat het geluid echt buitenaards geweldig is. Daarna kreeg ik stres en had ik het gevoel dat Remus een beetje een sjonnie merk is en had ik de Eisenmann race uitlaat besteld haha.

Een voordeel van de Remus is (voor zover ik begrepen heb) dat je daadwerkelijk wat vermogenswinst boekt en dat is (voor zover ik begrepen heb) niet het geval bij de Eisenmann Race 003
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

Denk dat het geluid ook heel persoonlijk is, ik heb sinds kort een kelleners/eisenmann demper op mn 335i, het geluid wat er uit die demper komt is echt subliem en kneiterhard, ik vind het prachtig maar andere mensen vinden het juist weer overdreven.

Maar als ik dan persoonlijk zou moeten kiezen liever een eisenmann
E92 335i 07
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Dat zeggen ze misschien omdat de secundaire cats verwijderd worden bij de remust set + sportpijp als ik je 1e post goed begrijp, dit zijn wel nihile verbeteringen omdat de OEM cats al 200 cels zijn (lage weerstand)

Grootste vermogenswist is ook je primaire cat verwijderen maar dan moet je je auto laten tunen en daarbij krijg je benzinestank

Heb zelf de eisenmann race en is qua sound toch 1 vd mooiste (volgens velen) niet te schel niet te donker
Nyls
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 28 jan 2013, 15:09
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Gelderland / Zuid-Holland

Ik ben altijd een groot fan van Akrapovic geweest, vooral onder een M3

F82 M4 - Azuritschwarz
F36 435i - Carbon Black
F10 535D - Carbon Black
E92 335D - Moonstone
E46 330ci - Sapphire Black
E36 320ci - Sterling Silver
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Je kunt het beste even een linkje plaatsen waar we de spullen kunnen zien . Je kan onder een M3 namelijk niet rijden met primaire cats > X-pipe > einddemper. Dat is voor straatgebruik te luid
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Topic verplaatst van "Mededelingen" naar "M3/M4: Motorisch/Performance"

e90m3, let svp op waar je nieuwe topics opent, dit is de tweede al in de "Mededelingen" sectie. Neem kennis van het forumoverzicht, en plaats ze daar waar ze horen 008
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

NickB schreef:Dat zeggen ze misschien omdat de secundaire cats verwijderd worden bij de remust set + sportpijp als ik je 1e post goed begrijp, dit zijn wel nihile verbeteringen omdat de OEM cats al 200 cels zijn (lage weerstand)

Grootste vermogenswist is ook je primaire cat verwijderen maar dan moet je je auto laten tunen en daarbij krijg je benzinestank

Heb zelf de eisenmann race en is qua sound toch 1 vd mooiste (volgens velen) niet te schel niet te donker
Hoe blijft het uiterlijk na een tijd van de Eisenmann? Ik zie wel eens foto van uitlaten die na 10 of 20 duizend kilometers er uitzien als schroot? Blijft de Eisenmann wel een beetje glanzend en mooi?????

Op forums komt eisenmann ook erg positief uit!
Hoe is het geluid bij lage toerentallen? Want dat is wat ik vooral tegen vind vallen bij mijn huidige standaard systeem. Bij hoge toeren is het geluid mooi maar bij lagere toeren is het echt een saai gebeuren :oops:
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Je kunt niet zeggen hoe een Eisenmann klinkt. Het licht er helemaal aan hoe hij wordt opgebouwd. De helft van je geluid wordt al bepaald door je downpipes. Dus zolang de setup niet bekend is heeft dit geen zin.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

ik Ga er van uit dat hij alleen de einddemper bedoelt Paul

Eisenmann maakt geen meuk hoor dat gaat niet roesten ofzo :Dubbel:
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

performance schreef:Je kunt niet zeggen hoe een Eisenmann klinkt. Het licht er helemaal aan hoe hij wordt opgebouwd. De helft van je geluid wordt al bepaald door je downpipes. Dus zolang de setup niet bekend is heeft dit geen zin.
Ik wil in het geval van Eisenmann alleen de race einddemper met verbindingsbuizen, het overige gewoon onaangeraakt laten!
Enig idee hoe dat zal zijn?????
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

performance schreef:Je kunt het beste even een linkje plaatsen waar we de spullen kunnen zien . Je kan onder een M3 namelijk niet rijden met primaire cats > X-pipe > einddemper. Dat is voor straatgebruik te luid

https://www.remus.eu/car.html?vehicleId=1-4-78-336
Van remus is aantrekkelijk:
- race einddempers
- verbindingsbuizen
- racing pipes

En van Eisenmann:
-verbindingsbuizen
-einddemper
http://www.precision-sport.com/content/ ... 219223.jpg
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

NickB schreef:ik Ga er van uit dat hij alleen de einddemper bedoelt Paul

Eisenmann maakt geen meuk hoor dat gaat niet roesten ofzo :Dubbel:

Ja ik zag dit :P


http://imagecdn2.panjo.com/images/1d3a2 ... 4f8ea2.JPG

Geen idee of dit snel gebeurt maar lijkt mij wel zonde als je 2500 neertelt en dat het er na een paar maanden zo uitziet :duh:
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik zou nog even wachten en nog meer uitlaten bekijken. De originele pijp bestaat uit primaire cats >secondaire cats > resonator > einddemper. http://www.schademobiel.com/uploads/adl ... 7230_1.jpg

De primaire + secondaire kun je bij crooke tuning Amersfoort laten vervangen doorpijpen met race cats. De resonator zo houden en de einddemper vervangen voor Eisenmann race, ( leveren zij ook ) dan heb je een mooie set :ja:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”