vervangende cats

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Beste Leden,

Ik heb een Eisenmann race uitlaat gemonteerd onder mijn e90 m3 maar ik zou graag vermogenswinst willen halen. Voor zover ik heb begrepen is de simpelste manier de standaard cats vervangen door 200 cpi sportacts. Nu is mijn vraag, welke cats kan ik het beste kopen en door wie kan ik deze het beste laten monteren?

Met vriendelijke groeten


Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Het is al opgelost!
Ik heb een afspraak gemaakt bij Crooke Tuning in Amersfoort voor dit klusje! Als dat gedaan is zal ik mooie foto's maken van het eindresultaat waar ik de afgelopen twee maanden mee bezig ben geweest :In love:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Wat ik mij dan afvraag. ...hoeveel win je?
Icm eventuele aanpassing van jr software.
Nobody said it was easy....
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Volgens mij is die dat inderdaad even vergeten. Dat ook de software aangepast moet worden. En maximale winst? Max 10pk?
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Mijn M3 is als" eerste "bij crooke tuning geweest om race cats te monteren. ook de software is aangepast door Tunex

gehoopte vermogens winst was 30 PK maar het is niet gemeten. Let je wel op dat de wagen 2x zo luid wordt met de race cats 001
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Heb je enig idee of de software aangepast moet worden om vermogenswinst te behalen? of is een macht schnell intake met eisenmann uitlaat en verwijderde cats voldoende om rond de 30 pk winst uit te komen?
Ik vertrouw het chiptuben en dergelijke niet helemaal met betrekking tot de duurzaamheid :shock: Maar ik wil wel rond de 30 pk winst hebben :D

Ik heb met Crooke afgesproken om de cats te verwijderen, en zij hadden aangegeven dat dit veruit het vetste is om te doen. Hoezo heb je voor race cats gekozen en niet voor het verwijderen????

groetjes
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

dannyvdberg schreef:Volgens mij is die dat inderdaad even vergeten. Dat ook de software aangepast moet worden. En maximale winst? Max 10pk?

Nou wat ik van verschillende kanten gehoord heb is dat de primaire cats in de e9x m3 voor best wel veel verlies zorgen. 20 pk winst schijnt hiermee best gebruikelijk te zijn (correct me if im wrong :oops: )
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Bij verandering aan in of uitlaat zijde hoor je überhaupt je software aan te passen. Je verandert de flow oa.
Een katalysator werkt icm lambdasondes. Die registeren de hoeveelheid overgebleven o2 in de gassen en vegeleihken die met de o2 in de buitenlucht.
Ze hebben een range waarin zij werken. Als je se boel eruithaalt zul je als gevolg brandende foutcode lampjes krijgen. Bij een cat die op het randje is is die kans ook aanwezig. Echter lijkt mij dat jr voor d optimalisatie de boel goed wil afstellen.

Denk trg aan je brommer. Een snelle uitlaat erop helpt wat....maar icm je carb afstellen hielp al veel meer.
Ik heb overigens een x een test fehad van een kawasaki zx6r met uitlaat dempers.
Op dezelfde motor werden die dag zeker 20 merken gemonteerd.
slechts een paar hadden er direct na montage winst in gewicht en pk's. Ruim 75% was of zwaarder of verloor je zelf pk's mee....
tip is altijd afstellen.... zelfs een stock blok.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Bij Crooke hadden ze gezegd dat er speciale sensoren geplaatst worden dat er geen foutcodes gemeld worden en dat het zodoende dus perfect werkt. Maar dan krijg ik dus eigenlijk geen vermogenswinst :nou: ?
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Het is altijd het beste om ook je software bij te laten stellen als je in je inlaat of uitlaat iets veranderd. Maar alleen je cast vervangen zal ook wel iets opleveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
e90m3
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 167
Lid geworden op: 25 jun 2016, 20:04
Type Auto: e90 M3

Enig idee wat het verschil is tussen chiptuning en het ECU aanpassen?

Groetjes
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Geef het beestje een naam.....

Uiteindelijk komt het op het zelfde neer.
persoonlijk vind ik chiptunen erg goedkoop en vw gtI achting klinken. Ecu herschreven klinkt netter...
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

e90m3 schreef:Bij Crooke hadden ze gezegd dat er speciale sensoren geplaatst worden dat er geen foutcodes gemeld worden en dat het zodoende dus perfect werkt. Maar dan krijg ik dus eigenlijk geen vermogenswinst :nou: ?

De boel foppen met sensoren ...is eigenlijk niet de juiste manier. Als je instaat voor je onderdelen die je levert...hoor e het mms erop aan te kunnen passen. Customizen is altijd beter dan zomaar fopkastje ed te plaatSen.

Helaas..maar ook crook valt net als zip en Tunex naast de mand.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

volgens mij zeg je eerst dat je voor de race cats gaat (ik dacht € 1200) later lees ik "Ik heb met Crooke afgesproken om de cats te verwijderen, en zij hadden aangegeven dat dit veruit het vetste is om te doen. Hoezo heb je voor race cats gekozen en niet voor het verwijderen???? "

1 zonder cats is de uitlaat te luid om mee te rijden
2 de stank is niet te harden in garage en voor de auto achter je bij het stoplicht.
3 er komt een gele ( misschien zwavel ) aanslag achter op de wagen te zitten die zeer moeilijk te verwijderen is.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Naast id door....

Flesje rosé icm palaner weisen en westmalle tripel.. 8)
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”