Akrapovic titanium voor e92

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

is gewoon heel zwaar laatst ook een alarm afgefaan van n audi in n garage door die pijpe hogere toere valt wel mee qua kabaal

De eisenmann is vooral zwaar schel terwijl die akra vooral gilt, beide hebben zn voor en nadelen


Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Okay,, hoop wel dat t leuk blijft, niet als wanneer ik rustig rij t lijkt alsof er iets aankomt met een kapotte uitlaat 002 ..
Bij de standaard lijkt t geluid meer van voren de komen, wat ik ook niet zo verkeerd vind.
Jammer dat ik er nog nooit een 'life' heb gehoord, dan wist ik t wel. op die filmpjes klinkt t toch heel anders.

Kijk, bevalt ie niet is ie er zo weer onder uit.

Ik lees net idd dat ie niet is toegelaten voor op de weg..
Phoe,, ga ff snel kijken of ik dit nog kan veranderen.. 002
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik zou wachten Gerrit 50% van je geluid wordt bepaald door je voorste cats maw het vaak ontbreken daarvan hetgeen natuurlijk ook niet street legal is. Meeste filmpjes op YT rijden met Eisenmann X pipes catless maar dat ben je toch niet van plan want dan wordt het geen half maar heel blok :lol:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Mua t valt wel mee hoor gerrit... Ik bedoel ik heb golfjes gehoord die luider zijn

Eisenmann is echt geen meuk dus ook daar hoef je je geen zorgen te maken als ik een puntje van kritiek mag hebben is het dat hij wat luider mag zijn in de hogere toeren :mrgreen:

Heb ook altijd een x pipe zoala paul zegt of cat delete / test pipes erboven op... Maar dan ga je echt een hele grote zonnebril op wille zette of je ramen flink tinten.. want zo wil je niet herkent worde :Dubbel: toen die alarm af ging laatst had ik eigenlijk al zoiets van lama zitte, mja t blijft altijd jeuken natuurlijk
powermoss
Just getting started
Just getting started
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman

Akra klinkt mooi en niet te hard ondanks primary cat delete. Hebben nog wel 100 cell cat en resonator in x-pipe. Houd je wel het hele blok te vriend :mrgreen:
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

okee hahahaha,, ik was al bang dat t zo ding was waarbij t geluid TE was 008 .
Nou dan wacht ik iid gewoon af. het is trouwens alleen de a. demper, niet t voorste gedeelte.

Je hoort wel eens zo autotjes met uitlaat rijden die met geen toeren je ramen al laat trillen,, dat wil ik dus niet.
Of wanneer je 120 op de snelweg rijd je koppijn krijgt van dat gebler 001 001 !!
Zo zat ik in thailand eens in een taxi, die had ook zo uitlaat, op de snelweg de hele tijd dat ge whoooo,, ik heb m laten stoppen en ben uitgestapt en een andere gepakt!!! 003
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Moet wel zeggen dat als je veel snelweg rijdt tegen drone moet kunnen of een versnelling lager moet gaan rijden, bij 2k en 3k rpm constant is het best vervelend op lange termijn

Je cold start zal wel echt dreunen dus als je buren hebt en je gaat er sochtens vaak uit.... dan kan je overwegen je cold start eruit te laten programmeren
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Met de Akra heb ik geen last gehad van drone, en de coldstart sequence heb ik eruit laten halen. Die is voor de vroege morgen wel luid, zeker als je eerst de ruiten nog moet krabben...

Overigens meen ik mij te herinneren dat het Slip On systeem (einddempers) meer drone leverde dan de volledige Evolution uitvoering.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
powermoss
Just getting started
Just getting started
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman

Ik heb HMS uitlaatsysteem met kleppen control op M5. Is ideaal. Systeem hebben ze ook voor M3. In de wijk de kleppen dicht en klinkt ie als standaard, daar buiten de kleppen open en breekt de hel los :Hosanna:
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Altijd leuk om te horen 001 001 .
Ag ,, zijn ze ook eens vroeg wakker.
Aut staat tegen de garage aan, ik draait m wel om zodat ie niet zo tegen de deur staat te blaffen.

uitlaat is via dhl :oops: verstuurd en staat al ruim week stil ergens in nl..
bellen en mailen waar dat ding blijft helpt niet,, ze kunnen t pakket (nog) niet terug vinden,, wat een gezeik zeg... :duh:
Laatst gewijzigd door gerrit11 op 21 jan 2017, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De koude start eruit laten programmeren, dat scheelt al een hoop, zo niet de helft...
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Uitlaat is ook eindelijk binnen 005 .
Hopelijk morgen monteren,, misschien wel gelijk met die stelmotor 008 .
Nieuwe banden eronder joekelen, die andere waren best snel gegaan.. :?

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ow ja,, die kleine buisjes die erbij zitten,, moet je die gebruiken?
is dat om t geluid te dempen of zo?
zeker van achteren 006 erin drukken of zo, weet iemand dit?
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik heb er geen verstand van, maar ik kan me niet voorstellen dat die toeters (a 25cm) in de uitlaat passen. Ziet er niet zo uit.

Zitten er Db-killers bij dan?????
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Ik zou t niet weten?
het lijkt wel op een db killer, zeker voor in Duitsland of zo?.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Of als je het circuit op gaat 008
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”