Iemand ervaring met bootmod3 of MHD?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroenvg
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jun 2014, 09:14
Type Auto: m550d f11 2013, e88 118I 2011, Lotus exige V6 2013



Op Facebook is iedereen zeer positief.
Ik vraag me af: ik 2 bmw’s
Kan ik beide aanpassen
.
Of moet je dan 2x betalen?


JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

Voor zowel bootmod3 als mhd betaal je per chassisnummer.
Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Interessant om even te volgen.
Zit ook te twijfelen volgend jaar zodra mijn garantie afloopt op de M2.

Of BR stage 2 (incl. Pure turbo upgrade). Of BM3 aanschaffen en daar een custom map laten schrijven adhv logs.

Iemand ervaring hiermee?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

MG flasher ook een optie?

https://www.mgflasher.com/
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

voor de N55 gaat dan de voorkeur naar BM3 of BR. mG zegt me verder niets, vind er enkel berichten over omtrent de B48 en B58 motoren.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

N55 staat er idd niet bij:
https://shop.mgflasher.com
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Miggel88 schreef: 05 mei 2021, 19:02 Of BR stage 2 (incl. Pure turbo upgrade).
Iemand ervaring hiermee?
Bedoel je Stage 2 van BR-Performance?
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chi ... stage=7789
Ik kom niks tegen van n turbo upgrade. Installeren zij ook Pure turbo's?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Op verzoek installeren ze ook Pure Turbo upgrade’s
(Op hun site valt dit onder Stage 3:
Spoiler
Stage 3 Onderaan deze link
Nieuwe motoronderdelen
Bij de stage 3 gaan we nog een stap verder, we gaan namelijk de interne of vitale delen van de motor of turbocharger vervangen, dit kan gaan van het vergroten van de cilinderinhoud , het plaatsen van sportnokkenassen tot de montage van een grotere turbocharger. Soms zijn hier wel wat risico's aan verbonden naar betrouwbaarheid toe, maar ook niet altijd, zo maken de constructeurs vaak 1 basis motorblok en door gebruik van een grotere turbo en injectoren kunnen ze 2 vermogensversies maken. Het spreekt voor zich dat je dus in sommige gevallen met originele onderdelen van de zwaardere versie jouw motor kan opvoeren zonder dat dit gevolgen heeft naar de betrouwbaarheid toe aangezien het motorblok hier door de constructeur reeds op voorzien was.
En dan meteen i.c.m de onderdelen die bij stage 2 zitten erbij (downpipe, intercooler en BMC luchtfilter). Dan is het hele pakket compleet.
Ben alleen niet zo weg van een wagner intercooler en downpipe. Dus wellicht dat ik een intercooler pak van Mosselman en een Akrapovic sportcat (ivm keuring in België), catless kom ik helaas niet mee door de keuring en heb geen zin om deze elk jaar eronder uit te schroeven.

Bij Dimitri zijn M4 destijds hebben ze dat ook zo uitgevoerd bij BR incl Pure Turbo’s.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

OK, ze benoemen Pure verder niet, maar wel interessant. Dat zal dan wel voor alle blokken kunnen waar Pure turbo's voor worden aangeboden:
https://pureturbos.eu/turbos-upgrades/b ... urbos.html
Je kunt inderdaad ook voor andere componenten kiezen. Die heb je voor Stage 3 toch nodig om deze optimaal tot zn recht te laten komen.

Edit: specifiek N55+pure topic (icm BR tune):
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=62363.0
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 06 mei 2021, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Klopt! Beetje klant is koning principe. Leveren behoorlijk wat merken die ze niet specifiek vermelden. Staat ook verder generiek vermeld en niet per type auto. Maar ze doen zo nu en dan behoorlijk wat gave projecten:
Bijv: PORSCHE 996 3.6 Turbo (Stage 3)

Origineel : 420hp / 560Nm
Stage 3: 601hp / 824Nm
Part's :
- Cargraphic Exhaust with Sportcats
- Wagner Intercooler
- Turbos Hybrid TTE
- SACHS Clutch
- Forge Motorsport Diverter Valve
- BMC Sport Filter
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Dat zijn serieuze vermogens. Daar moet de rest dan ook wel tegen kunnen!?
Kwa Wagner hebben zij dacht ik ook een 300 cpi HJS kat en die is ook aardig aan de prijs, maar wellicht net goedkoper dan de Akra (die er dan wel weer erg goed uitziet...). [EDIT: B58 info. dit is een N55 dus daar weet ik het nier precies van]
Laatst gewijzigd door mjw op 06 mei 2021, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Had nog nooit van HJS gehoord moet ik zeggen.
https://www.hjs-motorsport.de/products/ ... pipes.html
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeroenvg
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jun 2014, 09:14
Type Auto: m550d f11 2013, e88 118I 2011, Lotus exige V6 2013

Dwalen een klein beetje af..
Zal de vraag nog maar een keer herhalen:
Iemand ervaring met deze programma's?
Werken deze programma's goed? Is is de ECU weer gemakkelijk terug te zetten naar OEM? Ivn eventuele garantie?
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

BM3 maakt een backup van je OEM map die je makkelijk kan terug zetten volgens de site en diverse youtube video’s. Beetje research via google.
Garantie? Dat kan je vergeten zodra je gaat tunen kunnen ze dat altijd traceren.
Voor de premium garantie kan het ook een probleem geven als wat stuk gaat. Dat is ook de mede de rede dat ik wacht tot volgend jaar voordat ik motorisch aan de slag ga, dan verloopt mijn fabrieks/premium garantie.

Maar ben dus ook nog op zoek naar wat ervaringen van mensen. Ik zag dat Baan deze BM3 ook verkoopt, wellicht daar eens informeren.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Ik rij met MHD stage 1 op 98 Oct. Heb het onlangs weer terug naar stock gezet. Geen enkel probleem. Heb MHD nog wel geïnstalleerd staan ivm Vmax delete, cold start delete en een hele lichte rumble bij gaslos. 1e keer flashen is spannend, maar met een powersource geen vuiltje aan de lucht. Mengsel is wat rijk dus beetje roet in de uitlaat. Op bimmerpost mijn logs laten bekijken en ook door MHD zelf laten beoorden en is allemaal in orde. De Wifi adapter en de app op mijn Android Samsung S7 Edge werken probleemloos. xHP had ik meer problemen mee om het aan de praat te krijgen.

Garantie ben je kwijt denk ik. Ook al zet je het terug de flashcounter wordt opgehoogd en ook dieper in de ECU schijn je het te kunnen blijven zien (in Munchen). Daar zijn verhalen over op verschillende fora. MG Flasher beweerd dat hun ingreep in de ECU daarentegen niet zichtbaar is.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”