M3 vermogenswinst met Akrapovic

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Er is hier al veel geschreven over Akrapovic, een ding was volgens mij nog niet belicht, en dat is of de auto nog wel door de apk heen komt. Ze gaan hun winst namelijk halen uit het rommelen met de katalysator.En als jij straks voor de apk de emissie normen niet haald heb je een hoop gezeur. Ik heb daarom een mail gestuurd, en binnen no time een zeer uitgebreid antwoord met 8 bijlagen, maar ja het kost ook wat zeg :roll:

Geachte heer *******, Beste Paul,

Bedankt voor uw informatieaanvraag via onze website. Voor vermogensoptimalisatie en Akrapovic uitlaatsystemen bent u bij ons aan het juiste adres!

Wij kunnen voor uw BMW M3 in combinatie met het Akrapovic uitlaatsysteem een unieke software optimalisatie op maat ontwikkelen, zogezegd een STAGE II tuning voor uw BMW M3 E92. Het resultaat: een indrukwekkend vermogen, nog meer koppel met een schitterend, sportief en uniek geluid.

Uw vraag

- Ik heb gelezen dat bij het Evolution systeem software geleverd wordt om foutmeldingen (die ontstaan doordat de katalysator vervangen is door een sportkat) te misleiden. Mijn vraag is nu komt de auto nog wel gewoon door de APK met de Akrapovic sport katalysator?

Nadat er een vermogensoptimalisatie in combinatie met het Akrapovic Evolution uitlaatsysteem onder uw BMW M3 gemonteerd is komt de auto probleemloos (mits de technische staat in orde is) door de APK. Het is zo dat er twee katalysatoren onder de auto zitten bij het standaard uitlaatsysteem. De laatste katalysator vervalt bij de montage van het bovengenoemde uitlaatsysteem. De eerste en tevens de belangrijkste (lees: moet bij APK aanwezig zijn) blijft gewoon op zijn plaats en daar veranderd niets aan.



In de onderstaande offerte hebben wij voor u de stage II tuning voor uw BMW M3 verder uitgewerkt en toegelicht.



Resultaat BMW M3 E92 STAGE II

Bij afname van het Akrapovic Evolution systeem i.c.m. de vermogensoptimalisatie van Chiptuning Experience Nederland:



BMW M3 E92
Standaard
STAGE III

Vermogen
309 Kw (420 PK)
357 Kw (485 PK)

Koppel
400 Nm
475 Nm

Topsnelheid
250 Km/h
300 + Km/h




De gewichtsbesparing na montage van het Akrapovic uitlaatsysteem bedraagt - 23 KG ten opzichte van het OEM systeem van BMW.

Akrapovic Evolution Systeem
Uitlaatsystemen lijken op het eerste gezicht simpel, maar na bestudering onthullen zich tal van belangrijke details. Zonder deze details zou het onmogelijk zijn om het prestatieniveau te halen van onze uitlaatsystemen. De ontwerpen verzekeren een maximale toename van kracht en torsie, met de beproefde waarden voor geluid en uitlaatgassen.

Hoofddoel is om een gehomologeerd uitlaatsysteem te bieden die voldoen aan de strikte geluids- en uitlaatgassen normen voor alle motoren.

Geavanceerde uitlaatsysteem technieken
Het titanium, dat exclusief wordt gebruikt in de Evolution uitlaatsystemen en alle eindringen van de dempers, wordt vervaardigd in overeenstemming met Japanse leveranciers als Kobe Steel. Dit titanium is sterker en meer hittebestendig dan het titanium dat beschikbaar is op de vrije markt. En het is 40% lichter dan gewoon staal.

We gebruiken hoogwaardig roestvrij staal voor onze meer betaalbare systemen. Carbon Fiber is een ander belangrijk onderdeel voor veel van onze uitlaatsystemen. Wanneer de ontwikkelaars van de afdeling Research & Development een optimaal design hebben bepaald, maakt Akrapovic in eigen beheer een exacte kopie van de buizen, waarbij het hoogst mogelijke prestatie niveau wordt gehaald.

Beeldmateriaal

In de bijlagen treft u een aantal afbeeldingen aan van het uitlaatsysteem. Tevens treft u een link aan naar een video van het uitlaatsysteem onder een BMW M3: " onclick="window.open(this.href);return false; .



Kostenoverzicht

STAGE II BMW M3 E92
Kosten

Akrapovic Evolution Systeem BMW M3 E92
€ 4.368,00

* titanium exhaust system


* 2 titanium end mufflers


* 4 titanium of carbonfiber tail pipes (90mm)


* titanium link pipes

* titanium collector met 100 CPSI cats en resonator

Akrapovic Delete-R
€ 288,75

Montagekosten uitlaatsysteem
€ 350,00

Vermogensoptimalisatie BMW M3 E92/93
€ 742,98

Subtotaal exclusief BTW
€ 5.749,73

21% BTW
€ 1.207,44

Subtotaal inclusief BTW
€ 6.956,77

Pakket korting
€ 656,77

Totaal inclusief BTW en montage
€ 6.300,00




Montage

De montagetijd bedraagt ca. 2 werkdagen. Dit zal plaatsvinden op onze hoofdvestiging in Nieuwegein. Wanneer u gebruik wenst te maken van een huurauto vernemen wij dat graag van u. De kosten hiervan zullen aan u doorberekend worden (ca. € 50,- per dag incl. BTW). Uiteraard gaat in overleg met u.



Levertijd

De levertijd van het uitlaatsysteem bedraagt ca. 10-15 werkdagen.



Betaling

Bij afname van de STAGE II tuning dient u 50% aan te betalen. Nadat de opdracht is bevestigd door u ontvangt u de factuur van ons. Ten tijde van de aflevering van de auto kunt u het overige deel contant dan wel per pin betalen.



Op al onze werkzaamheden zijn een professionele montage en garantie van toepassing.



Vragen?
Wij hopen dat wij u voldoende geïnformeerd hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen. Per e-mail via info@chiptuningexperience.nl en telefonisch op +31(0)30-6876464. Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.30 uur en op zaterdag en in de avonden alleen op afspraak.



Wij bellen u dan BINNEN 24 uur terug om een afspraak in te plannen!



Graag tot ziens bij een van onze vestigingen!



Met vriendelijke groet,


*****

ff wat gegevens gewijzigd ivm privacy
-Inc71


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat een ontzettend interessant verhaal, leuk dat je dit hier gepost hebt :Klappen:

Een behoorlijke toename van vermogen trouwen, door alleen een uitlaat….slik. Hoe gaat BMW hier mee om, de turbo motoren worden probleemloos getuned met als gevolg een procent of 25 toename in vermogen, maar de garantie vervalt dan! Hoe zit dat hiermee, stel je draait je bak in de soep (extreem voorbeeld).

Prachtige technologie ook bij Akra, alleen dat verhaal over titanium moest ik wel om lachen, dat is echt een verkoop praatje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

hey paul ik vind het serieus veel geld :shock: maar het zijn jou cente he 001 als ik een m3 zou hebben zou ik voor deze gaan vind dit geluid egt awesome :In love: :In love:

[youtube][/youtube]
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Nothing can beat the Akrapovic naar mijn mening:

[youtube][/youtube]

:In love: :In love: :In love:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tering... wat een geluid zeg :In love:
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Tja Paul , het kost een paar centen, :shock: maar mijn god, dan heb je ook wel wat :In love: :Klappen: :ja:
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

Zeker leuke en interessante info, dank voor het posten :ja:

Maar indd zeg, mag een paar knaken kosten...
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Inderdaad. het is natuurlijk wel kwaliteit, zo'n akrapovitch.

Een moscowitch is veel goedkoper nu :mrgreen:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Roland schreef:Inderdaad. het is natuurlijk wel kwaliteit, zo'n akrapovitch.

Een moscowitch is veel goedkoper nu :mrgreen:
:Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Arjan schreef:

Een behoorlijke toename van vermogen trouwen, door alleen een uitlaat….

Niet door de uitlaat alleen, maar ook door de software aan te passen.
Alleen uitlaat en dan de evo line brengt je 22pk extra op.

http://www.akrapovic.com/en/Automotive/ ... (Titanium)

Ik heb al jaren akra evo serie op mijn motor zitten, wil nix anders dan dat hebben, perfectie/afwerking kan geen merk tegenop en wat akra kwa vermogen op geeft klopt ook altijd.
Het huidige systeem wat onder mijn motor zit kost €2840.
Laatst gewijzigd door largeproject op 05 nov 2012, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Diepe buiging als je dit doet Paul, dan heb je voor erg veel geld een topsysteem, maar ik begrijp het volkomen :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Die Akra onder de M3 klinkt gewoon fantastisch...
...en vele malen beter dan die RPG Race uitlaat uit de post van Kenny als je het mij vraagt.

Er hangt echter alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan voor wat pijpwerk en 22 paardjes extra.

Is het je puur om het geluid te doen dan zou ik ook de M Performance uitlaat nog eens in overweging nemen. Ook een fractie lichter dan het origineel (alleen nog steeds loodzwaar in vergelijk met de Akra) en redelijk schappelijk geprijsd. Verwacht alleen geen vermogenswinst van de M Performance uitlaat.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Huupke
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 aug 2012, 11:53
Type Auto: BMW E90 320d EDE Lux
Locatie: Boxtel

Roland schreef:Inderdaad. het is natuurlijk wel kwaliteit, zo'n akrapovitch.

Een moscowitch is veel goedkoper nu :mrgreen:
Dodelijk, net als zo'n uitlaatsysteem! :Hosanna:
E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Joop schreef: Er hangt echter alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan voor wat pijpwerk en 22 paardjes extra.
Er zit ook een kleine krachtkuur bij voor dat geld, met een eindgetal van 485pk :wink:

Als je het schamele bedrag van ca. €750 voor de vermogenoptimalisatie eraf haalt, dan heb je voor veel geld slechts 22pk erbij ja. Maar dit geld betaal je uiteindelijk voor het geluid, de pk-winst is mooi meegenomen :mrgreen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
76chriss
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:08
Type Auto: BMW 1M VO

Heb de Akra evolution onder mijn M3 gehad.

Het is werkelijk een schitterend stukje techniek.

Gekozen vanwege de extra PK's/NM's (enigszins merkbaar) echter was het geluid mij te gek.

Met name de koude start en de lange ritten heeft mij doen besluiten de standaard uitlaat weer te monteren.

De Akra is inmiddels verkocht.

PS 485pk met Akra + aanpassing electronica geloof ik niet in ...
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”