KW Schroefset (HAS) de verschillen?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Weet iemand wat het verschil is in de twee KW schroefsets voor de M4?
253 20 0AN voor alle M4's behalve de cabrio
253 20 0AV voor uitsluitend de Cabrio (F83)

Ik kan de eerste set kopen (2e hands) maar die is natuurlijk weer 0AN.. En ik heb een F83 , een Cabrio dus...
Weet iemand of dat gaat passen en wat het evt verschil is (behalve de letters :-P )
Laatst gewijzigd door Dre-ier op 24 sep 2021, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.


Auto-didact
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Het gewicht van een cabrio is flink hoger dan de coupe/sedan dus de veren en dempers zullen daar op afgestemd zijn. Gaat het passen? Misschien wel, maar ik zou het niet doen. Het is niet goed voor het rijgedrag van je auto, om over de veiligheid nog maar te zwijgen. Gewoon even doorzoeken dus 008
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Waarom zou je een KW schroefzit willen. Je gaat er toch niet het circuit mee op.
Ik zou gaan voor een Eibach verlagingsset in combinatie met spacers.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Een schroefset is echt niet alleen voor t circuit. Exact af te stellen op hoogte en betere demping (incl in te stellen rebound) dan wanneer je losse veren hebt. Dus is de investering waard, zeker als je sportief rijdt. En dat doe je als M-rijder doorgaans lijkt me (iig regelmatig). KW Street Comfort geeft zelfs beter comfort, maar weet niet of die er zijn voor de M's.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Ik kan je verzekeren dat je met het standaard onderstel al aardig tekeer kan gaan……
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mbt een M, daar heb je een punt 008
Maar als je lager wilt, zou ik 't (zeker bij 'n M) meteen goed doen.

@Drei-er: over welke set gaat dit nu eigenlijk? KW V1, V2, V3,..?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Gaat om de KW HEIGHT-ADJUSTABLE SPRINGS KIT (LOWERING SPRINGS), dus GEEN dempers.. die zijn al prima en elektronisch verstelbaar.
Gaat mij om het iets lager kunnen leggen van de auto.
Ik heb inmiddels beide specificatiebladen gevonden dan haal ik eruit dat de veren van beide sets idd anders zijn.
De F83 cabrio heeft voor dikkere veren 14mm tov 13,6mm en de opdruk 120-220 t.o.v. 140-220 zal ook met de sterkte van de veer te maken hebben.
Dan moet ik dus alsnog andere voorveren scoren of gelijk een passende set.
(voorveren zijn gelijk)
hier gevonden: https://docs.kwsuspension.de/ga-KWHFS-2 ... 201-20.pdf

(Heb inmiddels een mailtje naar KW gestuurd.. ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn)
Auto-didact
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Bij de Eibach verlagingsset gaat het ook om veren. Die zijn alleen niet verstelbaar.
Dat is een veel goedkopere oplossing als het alleen om het verlagen gaat.
Is mij ook geadviseerd bij Baan Velgen.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Net antwoord gekregen van GKB (lekker snel):
De achterveren gaan (set van 4) incl btw 284 euro kosten...financieel ineens minder aantrekkelijk om een 2e hands set te kopen en daar nog 284 extra bij te moeten leggen.
Ik wil wel graag verstelbaar ivm de wagenhoogte.. als hij te laag ligt krijg ik weer drempelproblemen en hier in Zeist eo zijn er echt serieus veel en hoge drempels.
Auto-didact
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Gaat om de KW HEIGHT-ADJUSTABLE SPRINGS KIT (LOWERING SPRINGS)
OK, maar dat is dus geen schroefset zoals de titel aangaf. :wink:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Zelf ben ik helaas niet in het gelukkige bezit van een echte M maar van een e92 met m onderstel. Na 94k km raakte ik heel veel drempels. (Los van andere onhebbelijkheden qua afstelling, snoeiharde snelle inbound, veel te zachte slow outbound)

Nu met kw V2 staat de auto lager( weet niet hoeveel, origineel vergeten op te meten :duh: ) maar heb ik aan de voorkant bijna geen last meer met drempels. Een effect wat ik niet had verwacht eerlijk gezegd. Bij hoge korte drempels wil de auto midden onder af en toe nu wel iets raken.

Kortom een goede set voorkomt al veel ellende dus daar hoef je niet perse een van binnenuit regelbare set te kopen. Als je echt super laag wil kunnen is het een ander verhaal natuurlijk.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

jollye92 schreef: 24 sep 2021, 12:28 Zelf ben ik helaas niet in het gelukkige bezit van een echte M maar van een e92 met m onderstel. Na 94k km raakte ik heel veel drempels. (Los van andere onhebbelijkheden qua afstelling, snoeiharde snelle inbound, veel te zachte slow outbound)
Klopt, mijn vorige E93 was ook voors=zien van een M-pakket en sloeg door op drempels. Ik heb dit verholpen met nwe Bilsteins rondom (vooral achter dus).
De dempers van de M4 zijn elektronisch regelbaar en die zijn prima zat dus die wil ik origineel houden.
Ik zal bets een keer op het circuit komen maar dat is niet mijn insteek. Ik wil hem iets lager hebben en liefst verstelbaar zodat ik het naar wens kan doen.
Ik zag een leuke set maar die was dus voor een coupe en blijkt niet geschikt voor een cabrio... extra veren kosten net zoveel als de set dus dan kan ik beter voor een nwe set gaan. Maar dan hebben we het over 800 euro en dat vind ik op dit moment nog te ge (heb hem net een week).
Eerst nog maar wat meer rijden om te ervaren hoe de wegligging precies is dan.
Auto-didact
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Kreeg net van Hardeman de gegevens van hun H&R set (ook schroefset):
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... gingsveren

het grote verschil met KW is het verstelbereik.
H&R versteld:
Verlaging voor 30-45 mm.
Verlaging achter 10-25mm

KW:
Voor: 5-25 mm
Achter: 5-25 mm

Omdat ik niet teveel wil en de balans eigenlijk ietsje pietsje meer naar achteren wil hebben denk ik dat de KW set een betere keuze is omdat dit de enige is met een mogelijkheid de auto vak te houden en binnen de toleranties voor OF achter iets lager te leggen om zo onder of overstuur te compenseren.

Prijstechnisch ontloopt het elkaar nauwelijks, kwa comfort durf ik het nog niet in te schatten. (De veersterkte van H&R wordt helaas niet opgegeven).
Auto-didact
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Vering/Remmen/Onderstel”