F82 M4 Tuning

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik plaats hier ook de tekst zoals deze op de bmwmclub site geplaatst is

Na 4 jaar een M3 E92 gereden te hebben en deze op tientallen punten gemodificeerd te hebben werd mijn belangstelling gewekt door een M6 die in Heerenveen te koop stond. Na goed huiselijk overleg besloten een afspraak te maken en op een zaterdag ben ik naar het noorden gereden.
De BMW dealer aldaar was ik al bekend mee omdat ik daar op de kenmerkende Friese duidelijke wijze al drie keer eerder een uitstekende en vooral bijzondere BMW gekocht had. Bij binnenkomst zag ik geen M6 omdat die boven stond, wel een Austin Yellow M4 met maar 11000 km op de teller. Deze auto bleek een echte eye catcher omdat iedere bezoeker er naar keek, of er op zijn minst iets over te zeggen had. In een seconde had ik gezien dat de wagen in de voor mij juiste prijsklasse zat, dus toen de dealer een acceptabel bod deed op mijn unieke M3 was het nieuwe project een feit. De auto had af fabriek de 19 inch 437M black velgen ,led koplampen ,headup display, rondom camera`s en zwart leer. In de week dat ik moest wachten op de levering als eerste een carbon performance achterspoiler besteld. Toen de wagen thuis was zat deze er dan ook rap op. Ook het blind kapje voor over het slot was al onderweg. Om de kont wat meer body te geven heb ik gekozen voor de Vorsteiner diffusor deze loopt namelijk door tot onder de zijschermen. Tzt zal deze echter vervangen worden door de Varis diffusor die ik ook onder de M3 had. Vervolgens de Performance voor lip besteld met carbon inzetstukken. Ik heb gekozen voor de variant die in de kleur van de auto gespoten moet worden, daarom de Performance skirt extensions maar gelijk mee genomen naar de spuiter. Het laten maken van de juiste kleur bleek trouwens een moeilijke opgaaf waarin we ons lelijk vergist hebben, uiteindelijk is het Duin autoschade gelukkig gelukt. Voor het aanbrengen van de skirt extensions eerst de zwarte half hoge performance stikker aangebracht. De 437 M velgen staan af fabriek voor het mooie teveel naar binnen dus zijn er spacers op de markt en heb ik voor 15mm en achter 12 mm spacers aangebracht. Echter niet voor lange duur, omdat ik toch al elke keer naar mijn velgen zat te kijken omdat ze me stiekem niet bevielen toch maar opzoek gegaan naar een ander setje. Op aandringen van mijn BMW app matties zijn het de 20 inch Vorsteiner V-FF 102 velgen geworden in antraciet die speciaal voor de M4 ontworpen zijn zodat de spacers weer kwamen te vervallen. Uiteraard Michelin PS er op gezet 255 voor en 295 achter. Ook de ruimte tussen de band en de wielkast is origineel wat groot. Om deze kleiner te maken heeft KW verstelbare veren gemaakt voor de F8x waarbij de originele schokdempers behouden blijven. Origineel zit er wat chroom aan de wagen namelijk nieren, badge en side pinkers. De IND verkoopt gespoten exemplaren die moeten lijken op het oude blackchrome , de kleur is zwart carbonachtig en licht sterk op in de zon. Deze aangebracht om bewust af te wijken van de al om bekende zwarte nieren. Af fabriek zijn de de achterruit en de achterzijruiten donker omdat het verschil met de portierruiten niet mooi, met andere woorden te groot is heb ik in Barendrecht de ruiten maximaal toegestane tint laten foliƫn. Gelijk de achterlichten meegenomen omdat ik dat oranje van de richting aanwijzers belachelijk ouderwets vind. Gelukkig komen er in 2017 LCI lampen, de GTS lampen van 6 K zijn me wat te gortig namelijk. Wel de BMW performance carbon spiegelkappen gekocht en gemonteerd, nooit de Chinese kappen kopen omdat deze over de bestaande geplakt moeten worden hetgeen lelijke randen geeft. In omgeving Den Haag rijdt een witte F82 die de Carbon GTS motorkap heeft . Deze man heeft zijn aanschaf gepost op een Amerikaans M forum waar de aankoopnota mij al snel onder de aandacht gebracht werd.Ik vind die kap namelijk helemaal geweldig maar wist niet dat er geen verkoop boycot op zat voor niet GTS wagens. Enfin na vakwerk van dat bedrijf uit Oudewater rijd ik er nu ook mee. Motorisch heb ik in eerste instantie een JB4 aan laten brengen. Dit omdat de JB4 uitgezet kan worden. Elke vermogens tuning werkt beter als de downpipes vervangen worden door exemplaren met een sport catalysator. Ik heb voor de Akrapovic downpipes gekozen. Ook heb ik de eindtips van de originele achter demper laten vervangen door forsere exemplaren. Een puntje van de S55 motor zijn de chargerpipes van kunststof. BMS verkoopt dan ook aluminium exemplaren die ik gelijk met een oil catch can heb laten aanbrengen. De JB4 heeft naast een vermogen stijging naar 485 PK nog wat leuke dingetjes zoals het zelf kunnen openen van de klep in de achterste demper en de felheid van de dagrijverlichting. Ook is het wenselijk om een coldair intake aan te brengen. Ik heb gekozen voor die van Injen omdat sommige andere merken extreme prijzen rekenen die ik er niet van af zie. En omdat bekend is dat er nauwelijks vermogen winst is te behalen met een sport luchtfilter. De grote winst zit hem IMO in het geluid van de turbo`s dat nu veel beter door komt. Ik kwam op een rollenbank dag georganiseerd door het driversforum Bij BR performance Nederland. Geert van dit bedrijf heeft mij uitgelegd wat er beter kon aan mijn JB4 grafiek. Enige maanden en appjes later toch besloten Geert een echte chiptuning uit te laten voeren. De auto rijdt nu met 525PK en 750Nm.Als gevolg hiervan zijn de volgende mods alweer in de maak. Hoog koppel vraagt om zo koud mogelijke lucht als een van de factoren om detonatie te voorkomen. Een AWE radiator en een Millar of Evolution intercooler zijn in onderzoek. Ook hoop ik Maart eindelijk mijn achterklep vleugel te krijgen die al sinds Juli 2016 in backorder staat omdat BMW ze allemaal zelf nodig heeft voor de M4 DTM champion edition. Deze editie heeft overigens ook de canards op de voorscherm hoeken naar voorbeeld van de AC Schnitzer uitvoering. Ik heb ze ook aangebracht, maar ben niet overtuigd dus de kans is er dat deze ook weer snel zullen verdwijnen.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door performance op 30 dec 2016, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Mooi verhaal, Paul, van een mooie wagen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Tinus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 okt 2009, 14:52
Type Auto: Z4M

Wat een verschrikkelijke mooie auto Paul. :Mpower:
BMW335dm
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 979
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
Locatie: Amsterdam

Een echte liefhebber, erg beknopt verhaal altijd leuk om te lezen hoe duur een hobby kan zijn 001 maar je hebt er ook een Unique monster van gemaakt in mijn optiek de mooiste in nl.
Geniet ervan, maar dat doe je volgens mij al genoeg :Klappen:

Oja en de tweede laatste foto is een hele mooie foto naast als die horse torque :ja:
Gewoon lekker genieten :Mpower: :koffie:
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Wordt steeds mooier en bruter Paul. Die GTS hood is idd een game-changer :In love:
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Hele brute auto, ik heb er geen andere woorden voor :In love: :In love: :In love:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Afbeelding
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

performance schreef:I
Afbeelding
Holy smoke, wat is ie toch mooi :In love: :In love: :In love:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Ik zeg auto van het jaar 2016! :Klappen:
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Kan niet kiezen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

@NickB, die keus is toch niet moeilijk 008
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

Das weer een mooie mod Paul :In love:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
powermoss
Just getting started
Just getting started
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman

Paul, gave motorkap zit erop :ja:
M4 ziet er :Mpower: tastisch uit :shock: Weer een heel nieuw jaar om te genieten.
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Die motorkap is inderdaad erg bruut, wanneer je de auto rondom al wel hebt aangepakt zoals jij gedaan hebt Paul. :ja:

Op een standaard M4 is het geen porem denk ik...

...overigens heb je er al iets van gemerkt, qua koeling van de motor of extra downforce op de voortrein? Of nog niet zo ver gegaan qua rijden?
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Porno op wielen :Hosanna:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar ā€œM3/M4: Exterieur/Interieurā€