Daar hebben ze boost-by-gear uitgevonden, wat in dit geval heel eenvoudig aan te passen is in de jb4 app. Komt ook bij dat je de standaard cardanas en steekassen waarschijnlijk aan bonken draait mocht je het volle vermogen in de 2e/3e versnelling wel allemaal kwijt kunnen op de weg.Thys schreef:Tsjah het is heel simpel. Er kan nooit meer kracht op de aandrijflijn komen dan dat de banden kwijt kunnen. Meneer rijdt met chinese banden dus die doen niet zoveel, zeker niet als je ze eenmaal goed heet zijn.
Dan kan je (op de bank/papier) een miljoen pk hebben, maar met wat burnoutjes zoals hij doet kan je er niet veel meer dan 300 kwijt.
Die paar keer dat je het maximaal belast op de testbank loopt wel wat los. Natuurlijk houdt het een keer op.
Top mount single Turbo 335i E91 870Hp - P68 nieuwe video
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Betekent wel dat in hogere versnellingen de bak en de motor zelf wel maximaal belast worden.
Ik denk dat als je high speed runs gaat doen er vanzelf een drijfstang gedag komt zeggen.
Ik denk dat als je high speed runs gaat doen er vanzelf een drijfstang gedag komt zeggen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ja dat denk ik ook wel.
Waar de n54 meestal mee om zeep wordt geholpen is een hoog koppel bij lage toerentallen. Dat geld ook voor de automaat bak. Hoe geleidelijker de laaddruk opgevoerd wordt, hoe langer het over het algemeen heel blijft. Neemt niet weg dat de drijfstangen een keer op zijn bij zulke hoge vermogens, en de bak ook wel denk ik.
Ben benieuwd naar de volgende update
Waar de n54 meestal mee om zeep wordt geholpen is een hoog koppel bij lage toerentallen. Dat geld ook voor de automaat bak. Hoe geleidelijker de laaddruk opgevoerd wordt, hoe langer het over het algemeen heel blijft. Neemt niet weg dat de drijfstangen een keer op zijn bij zulke hoge vermogens, en de bak ook wel denk ik.
Ben benieuwd naar de volgende update
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Iemand die weet of er nog nieuws is? Blijft wel erg stil...
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nog iemand iets vernomen?
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Ik zag overlaatst dat hij een dikke X5(M?) had aangeschaft. Ook een pracht van een wagen!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Was leuk geweest als de auto weer op het forum was verschenen, maar helaas. We hadden hier 2 big power N54's en nu geen meer...
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Roy Willems zijn wagen is ook behoorlijk gekieteld. Maar niet zo extreem als deze jongens inderdaad.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja klopt, 500 WHP ook niet misselijk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Deze auto heeft trouwens al n jaartje geen geldige APK meer. Zal wel geschorst zijn oid?
- E91325D
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:59
- Type Auto: BMW F80 M3
Marco heeft anderhalf jaar geleden de motor uit elkaar gehaald om te gaan "builden" Echter heeft toen wat medische dingen gehad en daarna enorm druk gekregen met zijn bedrijf. Helaas geen tijd om de auto opnieuw weer op te bouwen. Afgelopen jaar met de RevRun was het de bedoeling om hem volgend jaar (Dit jaar dus) weer klaar te hebben.
En hij rijd nu daily een X5 M50D die ook wat gekieteld is.
En hij rijd nu daily een X5 M50D die ook wat gekieteld is.
BMW F80 M3
Eibach-Pro kit
Vorsteiner V-FF 102
Full carbon kit
MPE + downpipes
BM3
Eibach-Pro kit
Vorsteiner V-FF 102
Full carbon kit
MPE + downpipes
BM3
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Thnx, dan zijn we weer even op de hoogte