Dag mede tuners
Ik dacht laat ik maar eens een topic aan maken om alle updates die ik met mijn auto gemaakt heb en ga maken hier mooi neer te zetten.
25-11-2013
Op naar zuid limburg om de auto op te halen
Bijbehorende specs (vast niet alles)
-Km stand 86.000
-Automaat
-Volledig M pakket
-M-stuur
-Style 269 19'' breedset
-Alcatara interieur
-Lichtpakket
-etc
26-11-2013
Dag 2 richting Little exhaust voor een wat betere look and sound
Standaard achterdempers verwijderd:
En het nieuwe eindresultaat:
Conclusie: Iets dieper en zwaarder geluid + betere looks
December 2013:
-Mtec angel eyes
-Nieuwe zwarte nieren met gebogen spijlen
-Vermogensmeting bij fasttech
-AP schroefset
-Spoorverbreders 16mm voorzijde, 20mm achterzijde
stock angel eye VS mtec angel eye:
stock nier VS zwarte nier:
Vervolgens nog even bij fasttech geweest voor een vermogensmeting. Altijd goed om te weten wat de auto volledig standaard werkelijk heeft alvorens te beginnen met de tuning.
resultaat 292,8Pk met 428,5Nm:
Schroefset en spoorverbreders gemonteerd, eindresultaat:
Verdere updates zal ik zeker toevoegen!
Gegroet
Eindresultaat begin 2016:
Credits voor de prachtige foto's naar mick kok: https://www.facebook.com/mkautography/?pnref=lhc
Top mount single Turbo 335i E91 870Hp - P68 nieuwe video
- Marcovw
- Getting the hang of it
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40
Januari 2014:
Postbode kwam met een leuk pakketje
-JB4 G5 iso
-BMS catless downpipes
-VRSF 5'' intercooler
-BMS dual intake filters
-NGK 5992 plugs
Step 1: Filters en JB4 gemonteerd en testen op map 1
gelijk even een log gemaakt, loopt goed:
Step 2: Intercooler+downpipes monteren;
Stock VS VRSF intercooler:
Intercooler valt goed op:
Step 3: koudere bougies gemonteerd en 20liter e85 + 40liter aral 102 getankt (ongeveer e30)
Testen op map 5, tikt heerlijk de 17PSI aan. Helaas houd de fueling het niet bij en krijg ik 29F2 en 29E2 foutcodes. Gemaild met Terry (burgertuning) en open fuel setting teruggezet op 80.
To do: BMW flash upgraden (dus Bavarian technic kabel is besteld)
Een hierbij een log in map 5 (waar hij bij 5000rpm in de limp modes schiet, met de bovenstaande foutcodes)
To do:
-BMS race of E85 flash
-Inline walbro pomp voor 50-70% e85 mix te rijden
-Opnieuw banken bij fasttech voor vermogensmetingen in map 2,5,7
Na het weekend nieuwe updates
Postbode kwam met een leuk pakketje
-JB4 G5 iso
-BMS catless downpipes
-VRSF 5'' intercooler
-BMS dual intake filters
-NGK 5992 plugs
Step 1: Filters en JB4 gemonteerd en testen op map 1
gelijk even een log gemaakt, loopt goed:
Step 2: Intercooler+downpipes monteren;
Stock VS VRSF intercooler:
Intercooler valt goed op:
Step 3: koudere bougies gemonteerd en 20liter e85 + 40liter aral 102 getankt (ongeveer e30)
Testen op map 5, tikt heerlijk de 17PSI aan. Helaas houd de fueling het niet bij en krijg ik 29F2 en 29E2 foutcodes. Gemaild met Terry (burgertuning) en open fuel setting teruggezet op 80.
To do: BMW flash upgraden (dus Bavarian technic kabel is besteld)
Een hierbij een log in map 5 (waar hij bij 5000rpm in de limp modes schiet, met de bovenstaande foutcodes)
To do:
-BMS race of E85 flash
-Inline walbro pomp voor 50-70% e85 mix te rijden
-Opnieuw banken bij fasttech voor vermogensmetingen in map 2,5,7
Na het weekend nieuwe updates
- Marcovw
- Getting the hang of it
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40
Februari 02-02-2014:
De midden cats en resonator hebben plaats moeten maken voor een nieuw stukje uitlaat
Deleted:
Hoe het nu is:
Klinkt heerlijk nu
De midden cats en resonator hebben plaats moeten maken voor een nieuw stukje uitlaat
Deleted:
Hoe het nu is:
Klinkt heerlijk nu
Laatst gewijzigd door Marcovw op 07 feb 2014, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcovw
- Getting the hang of it
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40
Thnx
Heb voor de JB4 gekozen omdat:
-Je erg veel mogelijkheden hiermee hebt
-Alles kan loggen/uitlezen/deleten.
-Erg veel instelmogelijkheden hebt (eigen turbodruk instellen,fueling,timing, lagfix, etc.)
-Diverse tuningsmogelijkheden hebt kwa maps (voor andere brandstof, vermogens, etc.), autotuning etc..
-Handige opties hebt zoals hyjacken van de meters (turbodruk op benzinemeter bijvoorbeeld)
-Er software uit is voor een single turbokit (welke nog wel gaat komen )
lees dit maar eens door: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=10605" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een standaard chip op maat heb je gewoon 1 vermogen en instelling en thats it! Wil je verder gaan modden of doe je een andere aanpassing (andere turbo's bijvoorbeeld). Moet je weer na de tuner, en weer opnieuw laten mappen.
Heb voor de JB4 gekozen omdat:
-Je erg veel mogelijkheden hiermee hebt
-Alles kan loggen/uitlezen/deleten.
-Erg veel instelmogelijkheden hebt (eigen turbodruk instellen,fueling,timing, lagfix, etc.)
-Diverse tuningsmogelijkheden hebt kwa maps (voor andere brandstof, vermogens, etc.), autotuning etc..
-Handige opties hebt zoals hyjacken van de meters (turbodruk op benzinemeter bijvoorbeeld)
-Er software uit is voor een single turbokit (welke nog wel gaat komen )
lees dit maar eens door: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=10605" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een standaard chip op maat heb je gewoon 1 vermogen en instelling en thats it! Wil je verder gaan modden of doe je een andere aanpassing (andere turbo's bijvoorbeeld). Moet je weer na de tuner, en weer opnieuw laten mappen.
- Blue-Eyes
- Beyond salvation
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
- Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
- Locatie: Flevopolder
Mooi!
Zeker voor een wagen die 860000 heeft gelopen
Zeker voor een wagen die 860000 heeft gelopen
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
-
- Seriously addicted
- Berichten: 1232
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
- Type Auto: e91 '06 zwart
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Pffff wat een dikke bak zeg. Ik zie pas echt wat een verschil dat m pakket maakt
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
-
- VIP Driver
- Berichten: 5767
- Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
- Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
- Locatie: Madurodam
Ziet er allemaal goed uit
292pk ,toch 14 pk. Minder dan dat ze opgeven
Had toen hetzelfde met die van mijn ,had hem alleen niet van te voren gemeten.
Met Milltek uitlaat en chippen (door Rica )329pk 490nm,ze hadden 360pk belooft(zonder Milltek uitlaat).
Dus een tijdje later naar Marco(Fasttech)gegaan ,TOP
292pk ,toch 14 pk. Minder dan dat ze opgeven
Had toen hetzelfde met die van mijn ,had hem alleen niet van te voren gemeten.
Met Milltek uitlaat en chippen (door Rica )329pk 490nm,ze hadden 360pk belooft(zonder Milltek uitlaat).
Dus een tijdje later naar Marco(Fasttech)gegaan ,TOP
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
- nico320d
- VIP Driver
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:21
- Type Auto: BMW 330d touring F31 Estoril Blau
- Locatie: Omg. Groningen
Wat een geweldige auto, wielen staan ook top!
Heb je op 1 van de eerste foto's Chrome niertjes met zwarte gedeelten voor op de motorkap? Of zie k dat verkeerd... Geeft wel mooi contrast!
Heb je op 1 van de eerste foto's Chrome niertjes met zwarte gedeelten voor op de motorkap? Of zie k dat verkeerd... Geeft wel mooi contrast!
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Marcovw schreef:Thnx
Heb voor de JB4 gekozen omdat:
-Je erg veel mogelijkheden hiermee hebt
-Alles kan loggen/uitlezen/deleten.
-Erg veel instelmogelijkheden hebt (eigen turbodruk instellen,fueling,timing, lagfix, etc.)
-Diverse tuningsmogelijkheden hebt kwa maps (voor andere brandstof, vermogens, etc.), autotuning etc..
-Handige opties hebt zoals hyjacken van de meters (turbodruk op benzinemeter bijvoorbeeld)
-Er software uit is voor een single turbokit (welke nog wel gaat komen )
lees dit maar eens door: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=10605" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een standaard chip op maat heb je gewoon 1 vermogen en instelling en thats it! Wil je verder gaan modden of doe je een andere aanpassing (andere turbo's bijvoorbeeld). Moet je weer na de tuner, en weer opnieuw laten mappen.
Nice, een echte modder in da house!
Het ziet er bruut uit! Performane grill en verlaagd
Ik zie dat je ook een BMS/Terry fan bent net als ik.
Ik heb idem de grijze DCI gehaald, Oil catch can en DP fix. Verder zag ik dat je de catless DP zonder DP fix.
Ga je eventuele foutcodes met de JB4 resetten?
Krijg je geen gedoe met de APK bij verwijdering van je de secundaire cat?
Wij hebben een ander forumlid (Jelmer) met custom E85 map van Protuningfreak (via Cobb accessport).
Single turbo ... de Vargas stage II? 500+ trouring gaat het worden.
Zo te zien ben je al veel gelezen op N54tech.com
Succes met je verdere mods.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Marcovw
- Getting the hang of it
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40
Thnx mannen
Wat betreft de grill op 1 van de bovenstaande foto's: Dit is denk ik gezichtsbedrog door de schaduw
DP fix ga ik inderdaad via de JB4 resetten (al moet ik zeggen dat ik de foutcodes nog niet heb gehad)
De 2e cats moeten er voor de apk wel weer even tussen. Of ik ga er flenzen voor maken dat ik deze er zo tussen kan zetten. Of ik zaag de cats open, haal ze leeg, las ze weer dicht en monteer ze. Scheelt dat ik pas weer in november 2015 voor de apk moet
Verbaasde me eigenlijk hoe weinig mensen hier met een JB4 rijden, misschien moet ik maar importeur worden en deze setjes aan gaan bieden, hehe
In Amerika en Duitsland zijn er gek op!
Ik heb een hele leuke FFTEC topmount turbokit op het oog, waarmee Terry op het moment in testfase mee zit. Met name de upgrade voor de automatische versnellingsbak wil ik even op wachten, vermogen moet natuurlijk wel zonder problemen overgebracht kunnen worden, hehe.
Voor info over deze kit: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=23233" onclick="window.open(this.href);return false;
grtzz
Wat betreft de grill op 1 van de bovenstaande foto's: Dit is denk ik gezichtsbedrog door de schaduw
DP fix ga ik inderdaad via de JB4 resetten (al moet ik zeggen dat ik de foutcodes nog niet heb gehad)
De 2e cats moeten er voor de apk wel weer even tussen. Of ik ga er flenzen voor maken dat ik deze er zo tussen kan zetten. Of ik zaag de cats open, haal ze leeg, las ze weer dicht en monteer ze. Scheelt dat ik pas weer in november 2015 voor de apk moet
Verbaasde me eigenlijk hoe weinig mensen hier met een JB4 rijden, misschien moet ik maar importeur worden en deze setjes aan gaan bieden, hehe
In Amerika en Duitsland zijn er gek op!
Ik heb een hele leuke FFTEC topmount turbokit op het oog, waarmee Terry op het moment in testfase mee zit. Met name de upgrade voor de automatische versnellingsbak wil ik even op wachten, vermogen moet natuurlijk wel zonder problemen overgebracht kunnen worden, hehe.
Voor info over deze kit: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=23233" onclick="window.open(this.href);return false;
grtzz