John's 325i Cabrio

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Pfoei, lastig dan. Verwarmen is ook geen optie.

Als je een stalen plaatje achter het lager weet te krijgen (om de as en voor het plastic) en vervolgens een plaatje op de as met boutgaten tegenover elkaar dan kan je hem misschien voorzichtig lostrekken.


jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Bedankt voor het meedenken mannen :ja:

Ik heb een 2-poots poelietrekker besteld:
Afbeelding
Plan is om de 'grijpers' daarvan te verkleinen zodat ze in de 2 kleine uitsparingen in de zwarte onderkant (beetje te zien in de onderste foto op de vorige pagina, onder de stekker) passen en zo onder het lager te kunnen grijpen.

Hopelijk lukt het daarmee het zaakje non-destructive te demonteren, ik kan evt. die uitsparingen ook nog een beetje vergroten.

Ga zo ook eens de maker van het YT filmpje proberen te mailen, misschien dat die nog wil verklappen hoe ie dat gedaan heeft.

Anyway, volgende week verder.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Beter :ja:
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Vandaag nieuwe bougies gemonteerd.
Da's nog best een hoop werk voordat je daarbij kunt. (bij m'n RangeRover deed ik er 8 in de helft van de tijd ;-) )
Dan nog de stabilisatorstang losmaken om bij bougie #5 te kunnen komen. Niet echt servicevriendelijk bedacht van BMW.
Afbeelding
Ik had gelukkig deze lange dunne bougiesleutel besteld (https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=180) en die is erg handig.

Wat me zorgen baart is dat bougie uit de 1e cilinder (vooraan) nat was en naar benzine rook.
Afbeelding
Heb alle adaptiewaarden gereset en een testrit met de laptop eraan gemaakt en alles lijkt normaal.
Over een tijdje nog eens loshalen ter controle......
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Oude bougie ziet er redelijk versleten uit. Zal misschien de oorzaak van de vochtige bougie zijn geweest?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi klusje :ja:

Wat is eigenlijk de interval van de bougies normaal gesproken?
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

@Ronald: daar ga ik ook van uit. De auto heeft het laatste type bobines (terugroepactie). Even wat kilometers erop en dan nog eens checken.

@Arjan: goede vraag, dat kon ik ook nergens vinden. Ik heb de gedetailleerde onderhoudshistory van de auto en daaruit blijkt dat ze nog nooit vervangen zijn sinds 84.000km (de oude hadden zowel BMW en NGK merklogo's)
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik heb nieuwe BMW/Bosch bougies en die mogen 90000 km zitten is me verteld door de specialist
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Qositaon
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 609
Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
Type Auto: BMW 335i e93
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

mooie caab John, Ik vindt de kleur van de jouwe mooier dan die van mij :cry:
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland

Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)

Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Thanks Roland, ik ook :wink:
Maar jij hebt dan weer een echte 335, dus ieder nadeel heeft z'n voordeel :lol:
Gebruikersavatar
dubro
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 apr 2013, 18:38
Locatie: Overal en nergens

Hallo John,

Neem eens contact op met dit bedrijf, mijn ervaring is dat ze altijd wel enig advies willen geven en van goede wil zijn.

http://www.electrabrandt.nl/
“Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.”
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Voor elektromotor revisie denk ik dan dat je bedoeld Dirk ? Ik zie dat dat hun kernactiviteit is.

Ik wil nog een middagje tijd vinden om het ding zelf uit elkaar te krijgen. Heb al passende koolborsteltjes gevonden maar alleen moet dat bloody lager er eerst af.
Maar bedankt voor de tip, dat is zeker nog een alternatief :ja:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Bij de <2007 modellen zegt BMW 100.000 km.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ligt helemaal aan je rijgedrag
Doe je 10 jaar erover...Zoals ik dus deed met 9 jaar..dan heeft je pit behoorlijk wat te lijden. Met als gevolg een kapotte bobine.
Maak het bij andere merken ook veel mee. De intervallen zijn net ff te lang soms.
Je remblokken vervang je toch ook niet als ze nagenoeg ijzer op ijzer zijn?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

NOS schreef:.... ijzer op ijzer zijn?
Staal op staal.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”