Pfoei, lastig dan. Verwarmen is ook geen optie.
Als je een stalen plaatje achter het lager weet te krijgen (om de as en voor het plastic) en vervolgens een plaatje op de as met boutgaten tegenover elkaar dan kan je hem misschien voorzichtig lostrekken.
John's 325i Cabrio
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
Bedankt voor het meedenken mannen
Ik heb een 2-poots poelietrekker besteld:
Plan is om de 'grijpers' daarvan te verkleinen zodat ze in de 2 kleine uitsparingen in de zwarte onderkant (beetje te zien in de onderste foto op de vorige pagina, onder de stekker) passen en zo onder het lager te kunnen grijpen.
Hopelijk lukt het daarmee het zaakje non-destructive te demonteren, ik kan evt. die uitsparingen ook nog een beetje vergroten.
Ga zo ook eens de maker van het YT filmpje proberen te mailen, misschien dat die nog wil verklappen hoe ie dat gedaan heeft.
Anyway, volgende week verder.
Ik heb een 2-poots poelietrekker besteld:
Plan is om de 'grijpers' daarvan te verkleinen zodat ze in de 2 kleine uitsparingen in de zwarte onderkant (beetje te zien in de onderste foto op de vorige pagina, onder de stekker) passen en zo onder het lager te kunnen grijpen.
Hopelijk lukt het daarmee het zaakje non-destructive te demonteren, ik kan evt. die uitsparingen ook nog een beetje vergroten.
Ga zo ook eens de maker van het YT filmpje proberen te mailen, misschien dat die nog wil verklappen hoe ie dat gedaan heeft.
Anyway, volgende week verder.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
Vandaag nieuwe bougies gemonteerd.
Da's nog best een hoop werk voordat je daarbij kunt. (bij m'n RangeRover deed ik er 8 in de helft van de tijd )
Dan nog de stabilisatorstang losmaken om bij bougie #5 te kunnen komen. Niet echt servicevriendelijk bedacht van BMW.
Ik had gelukkig deze lange dunne bougiesleutel besteld (https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=180) en die is erg handig.
Wat me zorgen baart is dat bougie uit de 1e cilinder (vooraan) nat was en naar benzine rook.
Heb alle adaptiewaarden gereset en een testrit met de laptop eraan gemaakt en alles lijkt normaal.
Over een tijdje nog eens loshalen ter controle......
Da's nog best een hoop werk voordat je daarbij kunt. (bij m'n RangeRover deed ik er 8 in de helft van de tijd )
Dan nog de stabilisatorstang losmaken om bij bougie #5 te kunnen komen. Niet echt servicevriendelijk bedacht van BMW.
Ik had gelukkig deze lange dunne bougiesleutel besteld (https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=180) en die is erg handig.
Wat me zorgen baart is dat bougie uit de 1e cilinder (vooraan) nat was en naar benzine rook.
Heb alle adaptiewaarden gereset en een testrit met de laptop eraan gemaakt en alles lijkt normaal.
Over een tijdje nog eens loshalen ter controle......
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
@Ronald: daar ga ik ook van uit. De auto heeft het laatste type bobines (terugroepactie). Even wat kilometers erop en dan nog eens checken.
@Arjan: goede vraag, dat kon ik ook nergens vinden. Ik heb de gedetailleerde onderhoudshistory van de auto en daaruit blijkt dat ze nog nooit vervangen zijn sinds 84.000km (de oude hadden zowel BMW en NGK merklogo's)
@Arjan: goede vraag, dat kon ik ook nergens vinden. Ik heb de gedetailleerde onderhoudshistory van de auto en daaruit blijkt dat ze nog nooit vervangen zijn sinds 84.000km (de oude hadden zowel BMW en NGK merklogo's)
- Qositaon
- Getting the hang of it
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
- Type Auto: BMW 335i e93
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
mooie caab John, Ik vindt de kleur van de jouwe mooier dan die van mij
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland
Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)
Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
It's just a nick, call me Roland
Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)
Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
Thanks Roland, ik ook
Maar jij hebt dan weer een echte 335, dus ieder nadeel heeft z'n voordeel
Maar jij hebt dan weer een echte 335, dus ieder nadeel heeft z'n voordeel
- dubro
- Being a part of it
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 18:38
- Locatie: Overal en nergens
Hallo John,
Neem eens contact op met dit bedrijf, mijn ervaring is dat ze altijd wel enig advies willen geven en van goede wil zijn.
http://www.electrabrandt.nl/
Neem eens contact op met dit bedrijf, mijn ervaring is dat ze altijd wel enig advies willen geven en van goede wil zijn.
http://www.electrabrandt.nl/
“Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.”
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
Voor elektromotor revisie denk ik dan dat je bedoeld Dirk ? Ik zie dat dat hun kernactiviteit is.
Ik wil nog een middagje tijd vinden om het ding zelf uit elkaar te krijgen. Heb al passende koolborsteltjes gevonden maar alleen moet dat bloody lager er eerst af.
Maar bedankt voor de tip, dat is zeker nog een alternatief
Ik wil nog een middagje tijd vinden om het ding zelf uit elkaar te krijgen. Heb al passende koolborsteltjes gevonden maar alleen moet dat bloody lager er eerst af.
Maar bedankt voor de tip, dat is zeker nog een alternatief
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ligt helemaal aan je rijgedrag
Doe je 10 jaar erover...Zoals ik dus deed met 9 jaar..dan heeft je pit behoorlijk wat te lijden. Met als gevolg een kapotte bobine.
Maak het bij andere merken ook veel mee. De intervallen zijn net ff te lang soms.
Je remblokken vervang je toch ook niet als ze nagenoeg ijzer op ijzer zijn?
Doe je 10 jaar erover...Zoals ik dus deed met 9 jaar..dan heeft je pit behoorlijk wat te lijden. Met als gevolg een kapotte bobine.
Maak het bij andere merken ook veel mee. De intervallen zijn net ff te lang soms.
Je remblokken vervang je toch ook niet als ze nagenoeg ijzer op ijzer zijn?
Nobody said it was easy....