John's 325i Cabrio

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zelfde :fylol:


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik zal je onder het genot van een biertje het FeC diagram eens uitleggen :wink:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Muggenzifter. ...:p

In volksmond praat je over ijzer op ijzer bij schijven en blokken.
Klanten kijken je raar aan als je staal op staal zegt ;)
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Arjan schreef:Ik zal je onder het genot van een biertje het FeC diagram eens uitleggen :wink:

Ow..en wat voor biertje overigens.?
Toch geen Amstel oid he;)
Maar aanbod aanvaard.
Nobody said it was easy....
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Zeggeh, stop eens mijn prachtige showroomtopic vol te spammen met verhalen over bier en ijzer/metaal :nou: :wtf:

Maar Bas, je kunt 't weer goedmaken door te vertellen hoe je de motorcover losmaakt minus al dat voorbereidende werk zoals je gisteren beloofde :fylol:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Excuses :oops:

Als staalmaker moest ik dit corrigeren :mrgreen:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

jhis5h schreef:Zeggeh, stop eens mijn prachtige showroomtopic vol te spammen met verhalen over bier en ijzer/metaal :nou: :wtf:

Maar Bas, je kunt 't weer goedmaken door te vertellen hoe je de motorcover losmaakt minus al dat voorbereidende werk zoals je gisteren beloofde :fylol:
zal zo ff laten zien ok :)
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

net gemaakt.....zelf gefilm en gesleuteled...in 2.48 was alles los en er weer op ;)
Filmpje is ie an het uploaden :)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Qositaon
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 609
Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
Type Auto: BMW 335i e93
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

NOS schreef:net gemaakt.....zelf gefilm en gesleuteled...in 2.48 was alles los en er weer op ;)
Filmpje is ie an het uploaden :)
Waar dan :roll: :lol:
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland

Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)

Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid



maak zelfs de snelsluiters los en vast met de juiste torx...
en tijdens filmpje at ik mn brood ei erbij :P
Nobody said it was easy....
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Wow, thanks Bas!
Nooit gedacht dat je er toch tussen zou kunnen komen.
Mijn N53 heeft wel een iets andere kap, met maar 4 boutjes waarvan die linksachter ook nog eens diep in de hoek zit. (heb helaas geen foto)
Maar ik ga dit eens proberen, scheelt enorm veel werk inderdaad.

Je hebt een biertje verdiend inderdaad! :ja:
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Ik heb dat 4e achterste boutje maar eruit gelaten.

Met 3 zit hij ook goed vast en scheeld je een hoop gedoe :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Tis wel overigens zo dat ik een n52 heb en jullie de n53 om 54.
Ik heb geen commonrail en hd leidingen lopen. Maybe dat dat voor wat problemen kan zorgen met het loshalen op "mijn" manier.
Bougies loshalen gaat zo wel bij mij...al zijn de 2 achterste niet makkelijk. Maar het is altijd minder moeite dan de hele parafaan te verwijderen.
Gelukkig hoeven de pitten er voorlopig niet meer uit.
Nobody said it was easy....
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Denk inderdaad dat door de directe injectie bij de N53 wat minder plek is.
Net even gekeken en geprobeerd, ik kan met m'n vingers net bij de bout midden achter (te zien op de foto)
Maar de 'verzonken' bout linksachter is echt niet aan te komen op deze manier helaas.
Er is 3,5 cm speling tussen het kleppendeksel en de paravaan, op de video van de N52 lijkt dat iets meer te zijn.

Afbeelding
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Goed werkende ICOM eindelijk binnen dus begonnen met (gefaseerde) i-level update van de auto:
Afbeelding

DME, DSC en CTM (cabriodak module) staat voor vandaag op de planning :Hosanna:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”