Er is inderdaad een Performance voorbumper maar die heeft geen mistlapen en dat vind ik af en toe toch wel handig dus komt er voor een M-Pakket bumper.
Een Performance achterbumper is puur een M-Pakket achterbumper met een andere diffuser (die er ook komt) dus krijg ik dan een combinatie van Performance achterbumper met Performance zijskirts en een M-Pakket voorbumper (waar ik dan nog wel splitters op wil monteren, naadloos maken en gelijk mee spuiten)
Even voor de duidelijkheid wat plaatjes erbij:
Dit is een Performance voorbumper (deze word het dus niet)
Dit is dan een Mpakker voorbumper met splitters (deze moet het dus worden maar dan de splitters in kleur mee gespoten en naarloos gemaakt)
Dit is een Mpakker achterbumper met Performance diffurser (dit moet het dus ook gaan worden maar dan de touring versie dus)
E91 330d met kleine aanpassingen
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Qua uitlaat hou ik het origineel, ik vind die 2 pijpjes aan 1 kant wel wat hebben, hooguit nog eens andere sierstukken.
+ met 2 pijpjes aan 1 kant zijn er nog wel een mensen die denken dat ze snel zijn bij het stoplicht en de blikken als ze verliezen zijn onbetaalbaar, dat zou ik niet willen missen
+ met 2 pijpjes aan 1 kant zijn er nog wel een mensen die denken dat ze snel zijn bij het stoplicht en de blikken als ze verliezen zijn onbetaalbaar, dat zou ik niet willen missen
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Doelde inderdaad op t Performance-bumper pakket en niet op bumperlippen.
Ben benieuwd hoe de combi eruit gaat zien!
Ben benieuwd hoe de combi eruit gaat zien!
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Ondertussen nog even wat onderhoud/reparatiewerk gedaan.
Ik heb (hopelijk had) last van olie in mijn inlaat en dit lekte weg via de pakking waardoor er een aantal weken geleden ineens olie druppel op het pad lagen. Na wat zoek werk blijkt dit vaker voor de te komen bij de M57TÜ2 en kan het verminderd/verholpen worden door de olieafschijder van een E39 te monteren welke een filter heeft zo word de olie uit de nevel gefilterd en valt terug in het blok en gaat alleen de "schone" lucht door en komt in de inlaat.
Hopelijk is het hiermee opgelost want anders is het waarschijnlijk de turbo
Nog even een plaatje erbij,
Links boven in zit de olieafschijder en hier is nog te zien hoe vies alles was van de olie.
Ik heb (hopelijk had) last van olie in mijn inlaat en dit lekte weg via de pakking waardoor er een aantal weken geleden ineens olie druppel op het pad lagen. Na wat zoek werk blijkt dit vaker voor de te komen bij de M57TÜ2 en kan het verminderd/verholpen worden door de olieafschijder van een E39 te monteren welke een filter heeft zo word de olie uit de nevel gefilterd en valt terug in het blok en gaat alleen de "schone" lucht door en komt in de inlaat.
Hopelijk is het hiermee opgelost want anders is het waarschijnlijk de turbo
Nog even een plaatje erbij,
Links boven in zit de olieafschijder en hier is nog te zien hoe vies alles was van de olie.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Mert330d
- Getting the hang of it
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 04 okt 2015, 18:08
Doordat de Carter ventilatie op je inkasttrajevt zit aangesloten ontkom je niet aan olie in je inlaat. Zou wel kijken waar hij lekt. Dan lekt hij daar wss ook lucht. Check je intercooler leidingen
Er is en vernieuwd Carter ventilatie systeem voor de M57. Dacht dat het schuimfiltertke juist voor problemen zorgtte.
Er is en vernieuwd Carter ventilatie systeem voor de M57. Dacht dat het schuimfiltertke juist voor problemen zorgtte.
F31 320D ED sport
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Bij de M57TÜ2 is er affabriek helemaal geen filter meer aanwezig en is de behuizing dus gewoon leeg. Er is echter later wel een PUMA gekomen, die voorschreef het silikonen filter te plaatsen ivm met de hoeveelheid olie die toch de inlaat in komt. Het schijnt alleen zo te zijn dat een Vilt-filter meer olie opneemt, dus beter filtert, alleen moet je hem vaker vervangen. Nu dus bij elke olie wissel maar een half uurtje extra sleutelen en ook het carterontluchtingsfilter vervangen.
Zo zag mijn carterontluchting eruit en nu heb ik de linker van de twee op jou foto.
Daarnaast lekte hij op de pakking van het inlaatspruitstuk en die waren ook echt goed hard dus wel aan vervanging toe. Binnenkort gaan de luchtslangeb en de intercooler eronder uit en ga ik die ook nog even schoonmaken zodat alles weer netjes is en ik kan zien of het geholpen heeft.
Zo zag mijn carterontluchting eruit en nu heb ik de linker van de twee op jou foto.
Daarnaast lekte hij op de pakking van het inlaatspruitstuk en die waren ook echt goed hard dus wel aan vervanging toe. Binnenkort gaan de luchtslangeb en de intercooler eronder uit en ga ik die ook nog even schoonmaken zodat alles weer netjes is en ik kan zien of het geholpen heeft.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
Heel veel succes Maik, balen van alle ellende maar je doet erg goed aan de rest goed te inspecteren voor je alles weer in elkaar zet, hopelijk zien we je mooie bolide weer rijden
Gewoon lekker genieten
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Dankje, gaat zeker goed komen
Nog een paar weekjes en dan zitten de nieuwe bumpers er ook op dus dan kan er weer lekker gereden worden.
Nog een paar weekjes en dan zitten de nieuwe bumpers er ook op dus dan kan er weer lekker gereden worden.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Aangezien ik een aantal weken geleden een olie lekkage had (http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 17#p485459)
Moest ik nog wel even de turbo slangen/buizen en intercooler schoonmaken om daar ook alle olie uit te krijgen. Dus vandaag weer even lekker gesleutelt en gepoetst.
Moest ik nog wel even de turbo slangen/buizen en intercooler schoonmaken om daar ook alle olie uit te krijgen. Dus vandaag weer even lekker gesleutelt en gepoetst.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Probleem compleet verholpen nu dus en de restschade beperkt
- groovejunk
- Being a part of it
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 okt 2016, 22:25
Goed bezig met het sleutelwerk!