Dutch79 E90 330i (p165: nieuwe dynamo...)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat is er precies superieur aan? De huidige turbo motoren zijn sterker en efficiënter dan de oudere ongeblazen blokken, zelfs de 4 cilinder blokken.


Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Puur sentiment als je het mij vraagt… (vroeger was alles beter).
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Emotie is het toverwoord bij de NA 6-cil blokken.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Er zijn natuurlijk wel wat meer voordelen te noemen bij NA-blokken zoals geluid, gasrespons, lineaire vermogensopbouw, minder complexe techniek, geen interne vervuiling (inlaat).
Turboblokken zijn inderdaad weer efficiënter, veel koppel, beter tunebaar,...
Mijn vorige auto was wel geblazen en had 2 cilinders minder. Het blijft n persoonlijk keuze. Geen goed of fout wat mij betreft :wink:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

+1
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Wow
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb 5 ongeblazen zes-cilinders gehad, een diesel turbodiesel zes-in-lijn en nu twee viercilinders voor de deur. Of ik de NA 6'jes mis? Geen dag? De M54 wellicht, maar ik rij toch liever met dagelijks verkeer in mijn 420i dan dat ik dat (weer) zou moeten doen met mijn 325ci. Ik vind dat als je je auto puur hobbymatig rijdt en er "continue alles uit wilt persen" een turboloos blok absoluut leuker is, maar als je er ook mee naar je werkt moet, dan zou ik de 420i en de 118i voor geen goud willen ruilen. Als je op de A15 zit en 130 rijdt is het toch bijzonder prettig als je niet hoeft terug te (laten) schakelen als je in wilt halen.

Nogmaals, ik vind. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Misschien de discussie ergens anders verder laten gaan dan in dit showroom topic van Dutch, ik zie dat de berichten ook weer aangepast worden dat zegt vaak genoeg.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Met BMW rijden hadden we het vroeger altijd over; Emotie, Souplesse, Freude am fahren, Ultimate driving machine, etc.
"Een BMW zonder 6cil+ is geen BMW" was het altijd.
Zodra ik in een BMW 4cil stap zijn al die elementen per direct weg. Dit is een simpelweg een feit en als je dat niet vindt dan hou je jezelf voor de gek ter bescherming van gevoel over je eigen aankoop.

Nu zie ik leugens als "4cil is sterker" voorbij komen, dat men liever in een 3cilinder rijdt "want dat haalt beter in dan een 218 tot 272pk sterke 6 cilinder. Ook lijkt efficientie/verbruik opeens als een van de belangrijkste argumenten voorbij komen. Hoe hypocriet zeg. En dan denk ik; Wow, Laat maar. Zonde van de tijd. Einde discussie. Het zal de leeftijd wel zijn.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Na het lezen van bovenstaande "mijn wil is wet" verhaal is "wow" inderdaad wel op zijn plaats. :roll: :shock:
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

precies, wat een ongenuanceerde kolder.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Sommige mensen neem ik echt niet serieus. Zal de leeftijd wel zijn. Wow
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Kleine update:
Vond de gele startknop toch iets te 'aftermarket' ogen, dus weer terug naar de originele zwarte. In combinatie met de matzwarte ring er omheen wat mij betreft 'n goede match.

Afbeelding
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Dat ziet er inderdaad wat beter uit! Die zwarte ring doet het goed i.c.m. met het carbon :ja:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Altijd leuk om tijdens n zomerregen naar de beading op je BMW te kijken. Althans, dat vinden (amateur)detailers meestal leuk.

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”