Dutch79 E90 330i (p165: nieuwe dynamo...)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er zijn natuurlijk wel wat meer voordelen te noemen bij NA-blokken zoals geluid, gasrespons, lineaire vermogensopbouw, minder complexe techniek, geen interne vervuiling (inlaat).
Turboblokken zijn inderdaad weer efficiënter, veel koppel, beter tunebaar,...
Mijn vorige auto was wel geblazen en had 2 cilinders minder. Het blijft n persoonlijk keuze. Geen goed of fout wat mij betreft
Turboblokken zijn inderdaad weer efficiënter, veel koppel, beter tunebaar,...
Mijn vorige auto was wel geblazen en had 2 cilinders minder. Het blijft n persoonlijk keuze. Geen goed of fout wat mij betreft
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ik heb 5 ongeblazen zes-cilinders gehad, een diesel turbodiesel zes-in-lijn en nu twee viercilinders voor de deur. Of ik de NA 6'jes mis? Geen dag? De M54 wellicht, maar ik rij toch liever met dagelijks verkeer in mijn 420i dan dat ik dat (weer) zou moeten doen met mijn 325ci. Ik vind dat als je je auto puur hobbymatig rijdt en er "continue alles uit wilt persen" een turboloos blok absoluut leuker is, maar als je er ook mee naar je werkt moet, dan zou ik de 420i en de 118i voor geen goud willen ruilen. Als je op de A15 zit en 130 rijdt is het toch bijzonder prettig als je niet hoeft terug te (laten) schakelen als je in wilt halen.
Nogmaals, ik vind.
Nogmaals, ik vind.
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Met BMW rijden hadden we het vroeger altijd over; Emotie, Souplesse, Freude am fahren, Ultimate driving machine, etc.
"Een BMW zonder 6cil+ is geen BMW" was het altijd.
Zodra ik in een BMW 4cil stap zijn al die elementen per direct weg. Dit is een simpelweg een feit en als je dat niet vindt dan hou je jezelf voor de gek ter bescherming van gevoel over je eigen aankoop.
Nu zie ik leugens als "4cil is sterker" voorbij komen, dat men liever in een 3cilinder rijdt "want dat haalt beter in dan een 218 tot 272pk sterke 6 cilinder. Ook lijkt efficientie/verbruik opeens als een van de belangrijkste argumenten voorbij komen. Hoe hypocriet zeg. En dan denk ik; Wow, Laat maar. Zonde van de tijd. Einde discussie. Het zal de leeftijd wel zijn.
"Een BMW zonder 6cil+ is geen BMW" was het altijd.
Zodra ik in een BMW 4cil stap zijn al die elementen per direct weg. Dit is een simpelweg een feit en als je dat niet vindt dan hou je jezelf voor de gek ter bescherming van gevoel over je eigen aankoop.
Nu zie ik leugens als "4cil is sterker" voorbij komen, dat men liever in een 3cilinder rijdt "want dat haalt beter in dan een 218 tot 272pk sterke 6 cilinder. Ook lijkt efficientie/verbruik opeens als een van de belangrijkste argumenten voorbij komen. Hoe hypocriet zeg. En dan denk ik; Wow, Laat maar. Zonde van de tijd. Einde discussie. Het zal de leeftijd wel zijn.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Na het lezen van bovenstaande "mijn wil is wet" verhaal is "wow" inderdaad wel op zijn plaats.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kleine update:
Vond de gele startknop toch iets te 'aftermarket' ogen, dus weer terug naar de originele zwarte. In combinatie met de matzwarte ring er omheen wat mij betreft 'n goede match.
Vond de gele startknop toch iets te 'aftermarket' ogen, dus weer terug naar de originele zwarte. In combinatie met de matzwarte ring er omheen wat mij betreft 'n goede match.
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Dat ziet er inderdaad wat beter uit! Die zwarte ring doet het goed i.c.m. met het carbon
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Altijd leuk om tijdens n zomerregen naar de beading op je BMW te kijken. Althans, dat vinden (amateur)detailers meestal leuk.