BMW e91 318d Eibach Sportline er onder gezet
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nee, je kunt de verlagingen van M-onderstel en Eibach veren niet optellen. Waar denk je dat de verlaging van je M-onderstel vandaan komt?
- Franky90
- Being a part of it
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:32
- Type Auto: BMW 318d e91 lci
Van de veren neem ik aan. maar als je goed leest tel ik niks bij elkaar op volgens mij. Ik vergelijk het met een standaard onderstel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
BMW 318d e91 lci
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
"..gaat hij nog 15mm naar beneden". Daarmee suggereer je dat het 15mm extra verlaging is tov t M-onderstel.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Volgensmij klopt het wat franky zegt want als de verden tov standaard 35mm verlagen en hij het m onderstel heeft wat al 15mm is verlaagd dat is dat tov het m onderstel een verlaging van zelfs 20mm toch ?
Oftewel zijn verlaging zal dan tov M veren voor 30 tot 35mm en achter 20mm zijn.
Oftewel zijn verlaging zal dan tov M veren voor 30 tot 35mm en achter 20mm zijn.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, OK. Snap nu hoe hij t bedoelde.
Maar je bedoelt in je laatste zin denk ik tov standaard veren, want anders spreek je jezelf tegen
Een foutje is snel gemaakt
In de praktijk lees ik hier overigens vaak dat t verschil tussen M en Pro-kit maar klein is. Of dat echt nog die 2 cm is? Dat zal niet bij iedereen precies zo uitvallen. Een extra cm kun je overigens vooraan nog winnen met de Supersport veerschotels.
Maar je bedoelt in je laatste zin denk ik tov standaard veren, want anders spreek je jezelf tegen
Een foutje is snel gemaakt
In de praktijk lees ik hier overigens vaak dat t verschil tussen M en Pro-kit maar klein is. Of dat echt nog die 2 cm is? Dat zal niet bij iedereen precies zo uitvallen. Een extra cm kun je overigens vooraan nog winnen met de Supersport veerschotels.
- Franky90
- Being a part of it
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:32
- Type Auto: BMW 318d e91 lci
Nou de eibach sportline verlaagd ten opzichte van standaard 45/50 mm voor en 35mm achter.
Dutch79 ik denk dat je in de war bent met de pro kit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dutch79 ik denk dat je in de war bent met de pro kit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
BMW 318d e91 lci
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je had het zowel over de Pro-kit als de Sportline, dus daardoor was t me niet duidelijk waar t over ging. Daar zal t wel door komen inderdaad
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
Als je de Sportline veren hebt zijn de schotelveren niet nodig, auto staat mooi recht.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Sportlines zijn wel wat stugger en resultaat (hoogte) is niet veel anders denk ik. Mijne staat toch best wel laag met de pro-kit en veerschotels valt me op. Beetje ingezakt ook nog inmiddels wellicht.
Maar als comfort niet zo belangrijk is, dan is het n goede optie en iets goedkoper om de Sportlines te nemen inderdaad.
Maar als comfort niet zo belangrijk is, dan is het n goede optie en iets goedkoper om de Sportlines te nemen inderdaad.
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
Sportline is voor M dempers de beste keuze zowel betreft rijeigenschappen als rijhoogte (wordt vaak bevestigd op andere fora door mensen die ervaring hebben met beide). Bovendien voorkom je dat omslachtige gedoe met de veerschotels omdat men na het monteren van de Pro kit niet tevreden is over de rijhoogte. Verder moet iedereen het natuurlijk voor zichzelf weten wat te doen met de auto
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, klopt dat t verschil M en Pro-kit niet zo groot is. Aangezien ik een standaard onderstel had en ook nog wat meer comfort wilde behouden, was de pro-kit ook n logischere keuze.
Andere veerschotels is overigens geen extra werk, want t spul ligt toch los als je de veren vervangt. En ze zijn goedkoop.
Andere veerschotels is overigens geen extra werk, want t spul ligt toch los als je de veren vervangt. En ze zijn goedkoop.
- Franky90
- Being a part of it
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:32
- Type Auto: BMW 318d e91 lci
Ik had vorig jaar al een m onderstel onder mijn wagen gezet. Alleen ik was nog niet tevreden met hoe hoog de voorkant stond. Daarom wou ik een pro kit er onder zetten. Maar heb ik op aanraden van de verkoper er een sportline set onder gezet. Deze is wat stugger en zakt bij zwaare beladig niet zo ver door als het m onderstel. Dit omdat ik de auto goed vol heb als ik op vakantie ga
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
BMW 318d e91 lci
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
Conclusie heb je M dempers dan is Sportline aan te bevelen en bij een standaard onderstel de Pro kit i.c.m. veerschotels.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Da's wel n aardige richtlijn als je alleen met veren gaat verlagen.
Dan heb je natuurlijk altijd nog de optie vd schroefset of andere vaste set.
Dan heb je natuurlijk altijd nog de optie vd schroefset of andere vaste set.