https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=39947
Deze. Die andere zijn er niet meer. Dit is de vervanger er van.
En inderdaad zoals bart zegt ze timing correcties zijn wel erg serieus. Dat was bij de vorige map wel veel beter.
Zoist's E91 335i Cobb (MHD tuned)
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.
Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
- bartbes
- VIP Driver
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08
Ngk's was bij mij wel een zichtbare verbetering in de datalogs. Heb een voelermaatje van 0.55mm en een tang
Heb nog wat zitten lezen en het komt er op neer dat METH de ideale oplossing zou zijn. Meer boost en hogere timing door hoger octaan en betere koeling, geen problemen met de brandsofpompen, en gewoon 98 tanken.
Ecs heeft nu een snow performance set in de aanbieding, zal ik vragen of ze er nog wat af doen als ik 2 setjes bestel?
Heb nog wat zitten lezen en het komt er op neer dat METH de ideale oplossing zou zijn. Meer boost en hogere timing door hoger octaan en betere koeling, geen problemen met de brandsofpompen, en gewoon 98 tanken.
Ecs heeft nu een snow performance set in de aanbieding, zal ik vragen of ze er nog wat af doen als ik 2 setjes bestel?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hoe verder je gaat met tunen hoe korter ze mee gaan. Geldt standaard bij de 335i ook 100K? Dan zou 30 of 40K ook wel prima moeten kunnen lijkt me.Zoist schreef:Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.
Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Tankstation van Firezone met Ron102 ondekt bij Moerdijk, na er zeker van te zijn dat er enkel nog Ron102 in de tank zat, een logfile gemaakt met MHD en de eerste versie van een Protune voor Ron102. Ook nu een set NGK bougies.
http://www.datazap.me/u/martijn-morelis ... &data=4-24
http://www.datazap.me/u/martijn-morelis ... &data=4-24
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Vanmorgen kreeg ik al versie 2 van Ron102 binnen, met de mededeling ' this should pull harder' , en inderdaad. Nu effe deze nof loggen.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
bartbes schreef:Minder correcties
dat bedoel ik niet..
hoe kan een bougie ervoor zorgen dat je onstekingstiming veranderd wordt?
Een andere hittegraad (heter of kouder) kan voor minder of meer detonatie zorgen...maar nog steeds benieuwd hoe die je timing aanpast..?
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
bij detonatie(pingelen oa) merkt je pingelsensor dit op..en kan zo je onsteking aanpassen. Maar denk dat de bougies niet voor pingelen zorgde. Anders had je wel meer ellende gehad(trilling, herrie, DTC's).
Vindt het gewoon intressant...en wil altijd meer weten/leren
Vindt het gewoon intressant...en wil altijd meer weten/leren
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Zoist schreef:Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.
Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
als je echt een fanaat bent...moet je continue aanpassen van je afstand. Die slijt immers..
Nobody said it was easy....
- bartbes
- VIP Driver
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08
Wedge, die bezig is met de mapping van zoist, heeft mijn mapping ook aangepast. Ik had toen met nieuwe oem bougies aardig wat correcties en dat loste 90% op door, op advies van wedge, over te stappen op ngk 5992 bougies bij 18+psi turbo druk.NOS schreef:bij detonatie(pingelen oa) merkt je pingelsensor dit op..en kan zo je onsteking aanpassen. Maar denk dat de bougies niet voor pingelen zorgde. Anders had je wel meer ellende gehad(trilling, herrie, DTC's).
Vindt het gewoon intressant...en wil altijd meer weten/leren
- Zoist
- VIP Driver
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
- Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6
Ondanks de annulering was ik toch welkom bij BR Performance in Raamsdonkveer. Het is een mooi bedrijf met gezellige mensen. Het resultaat viel tegen, het blijkt dat ik een boost leak heb . Dat samen met wielspin ( automatische logfiles uitgelezen) op de bank is niet bevordelijk voor de dynorun.
430whp en 693Nm is gemeten. Nu de bimmer z'n boost leak oplossen, en dan nog eens proberen.
BR Performance bedankt!
430whp en 693Nm is gemeten. Nu de bimmer z'n boost leak oplossen, en dan nog eens proberen.
BR Performance bedankt!
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14