Zoist's E91 335i Cobb (MHD tuned)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=39947

Deze. Die andere zijn er niet meer. Dit is de vervanger er van.

En inderdaad zoals bart zegt ze timing correcties zijn wel erg serieus. Dat was bij de vorige map wel veel beter.


BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.

Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Ngk's was bij mij wel een zichtbare verbetering in de datalogs. Heb een voelermaatje van 0.55mm en een tang 008

Heb nog wat zitten lezen en het komt er op neer dat METH de ideale oplossing zou zijn. Meer boost en hogere timing door hoger octaan en betere koeling, geen problemen met de brandsofpompen, en gewoon 98 tanken.

Ecs heeft nu een snow performance set in de aanbieding, zal ik vragen of ze er nog wat af doen als ik 2 setjes bestel? :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zoist schreef:Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.

Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?
Hoe verder je gaat met tunen hoe korter ze mee gaan. Geldt standaard bij de 335i ook 100K? Dan zou 30 of 40K ook wel prima moeten kunnen lijkt me.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Tankstation van Firezone met Ron102 ondekt bij Moerdijk, na er zeker van te zijn dat er enkel nog Ron102 in de tank zat, een logfile gemaakt met MHD en de eerste versie van een Protune voor Ron102. Ook nu een set NGK bougies. :Klappen:

http://www.datazap.me/u/martijn-morelis ... &data=4-24
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Hoe vind je hem nu rijden ?

Log ziet er nog niet helemaal super uit, boost en load zitten nog onder target en kan ook nog wel een tandje bij in midrange.

Timing is wel een stuk beter nu met de nieuwe bougies en 102 :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

hoe bedoel je timing is beter met nieuwe bougies....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Minder correcties
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Vanmorgen kreeg ik al versie 2 van Ron102 binnen, met de mededeling ' this should pull harder' , en inderdaad. Nu effe deze nof loggen.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

bartbes schreef:Minder correcties

dat bedoel ik niet..

hoe kan een bougie ervoor zorgen dat je onstekingstiming veranderd wordt?
Een andere hittegraad (heter of kouder) kan voor minder of meer detonatie zorgen...maar nog steeds benieuwd hoe die je timing aanpast..?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Ik bedoel minder correcties dan in zijn vorige logs, mede door ngk bougies.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

bij detonatie(pingelen oa) merkt je pingelsensor dit op..en kan zo je onsteking aanpassen. Maar denk dat de bougies niet voor pingelen zorgde. Anders had je wel meer ellende gehad(trilling, herrie, DTC's).
Vindt het gewoon intressant...en wil altijd meer weten/leren ;)
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zoist schreef:Ik heb binnen 24h ook een nieuwe tune toegestuurd gekregen, ben beniewd, ik ga deze zo inladen.

Die NGK's, moet je die gap aanpassen, en zo ja, waarmee en hoeveel? Mijn huidige zijn orginele van Bosch, en hebben zo'n 12k gelopen. Je moet toch minimaal wel 20k met een set bougies kunnen doen?

als je echt een fanaat bent...moet je continue aanpassen van je afstand. Die slijt immers..
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

NOS schreef:bij detonatie(pingelen oa) merkt je pingelsensor dit op..en kan zo je onsteking aanpassen. Maar denk dat de bougies niet voor pingelen zorgde. Anders had je wel meer ellende gehad(trilling, herrie, DTC's).
Vindt het gewoon intressant...en wil altijd meer weten/leren ;)
Wedge, die bezig is met de mapping van zoist, heeft mijn mapping ook aangepast. Ik had toen met nieuwe oem bougies aardig wat correcties en dat loste 90% op door, op advies van wedge, over te stappen op ngk 5992 bougies bij 18+psi turbo druk.
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Ondanks de annulering was ik toch welkom bij BR Performance in Raamsdonkveer. Het is een mooi bedrijf met gezellige mensen. Het resultaat viel tegen, het blijkt dat ik een boost leak heb :wtf: . Dat samen met wielspin ( automatische logfiles uitgelezen) op de bank is niet bevordelijk voor de dynorun.
430whp en 693Nm is gemeten. Nu de bimmer z'n boost leak oplossen, en dan nog eens proberen.
BR Performance bedankt!
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”