Zoist's E91 335i Cobb (MHD tuned)

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DvG
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
Locatie: Rotterdam

AFS heerlijk 001

Leuk filmpje.


Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Het is weer tijd voor een update, er veel gebeurd sinds mijn laatste post. Niet zozeer dat ik er trots op ben maar toch.

Eind November 2016 de stock turbo's er terug onder laten zetten omdat ik de Pure's niet vertrouwde. De e91 verbruikte teveel olie. De s2's bij turbospecialist ETT aangeboden voor onderzoek.Het bleek uiteindelijk dat ik een slechte set had, teveel speling :wtf: . Deze laten reviseren om er later weer op te zetten.

Het mag allemaal wat kosten, en dat in combinatie met een onzekere toekomst heeft mij doen besluiten deze Pure's te verkopen aan een forumlid, ze lagen er tenslotte af. Misschien dat ik zelfs de touring te koop moest zetten :cry: .

Gelukkig voor mij heb ik gewoon nog werk en zelfs een koekblik van de baas, dus geniet ik nu in mijn vrije tijd van de touring 8) .

In Februari de fabrieks accu vervangen...dik 8 jaar oud! En afgelopen week de Pagid remblokken vervangen door Ate Ceramic. Eindelijk van dat gepiep af.

Op naar een mooie zomer!! :ja:
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Been there, done that! mijn m335i + mods kostte mij meer dan een 2e hands M3
Heb uiteindelijk ook mijn RB turbo's verkocht en alle andere mods eraf gehaald en los verkocht.
Jouw mooie mods zullen snel een andere eigenaar krijgen als je ze tenminste weg wilt doen (was mijn ervaring).
De 335i N54 was als ik eerlijk ben, een bodemloze put. Hierna voor een v8 4.4 :Mpower: gekozen en niet meer achterom gekeken.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon moet genieten van wat ik heb, en niet van wat ik zou kunnen hebben. Het is moeilijk tevreden te blijven, vooral met de potentie van een n54. Zolang het kan zal ik m'n e91 houden, want voor mij is deze het ideale pakket; ruim genoeg, snel zat en de mod's zijn naar mijn zin.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Klopt helemaal, met stock vermogen reed de 335i heerlijk en de motor klonk rustig. Ik vond het snel genoeg.
De laatste 3 maanden had ik meer genoten dan met de periode met mods en foutcodes. Geniet ervan :ja:
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Aardige lijst met performance parts na zo'n anderhalf jaar tijd, mooie wagen :ja:

Even een vraagje, vang je veel olie op met de OCC? Ik weet niet of je veel olie bij moet vullen maar is daar iets van terug te zien in je OCC?
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Mijn ervaring is dat de OCC zeer zeker olie vangt, maar de hoeveelheid viel mij tegen, gelukkig. Nu rij ik wat minder maar de keren dat ik het opvang bakje heb gecontroleerd zat er max zo'n 3mm in, en dat na duizenden kilometers. Maar wat er opgevangen wordt komt in ieder geval niet op de plaatsen waar het niet hoort.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
roywillems
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
Type Auto: BMW E92 335i

De cc die jij hebt en ik ook, werkt alleen wanneer je WOT rijdt. Je hebt nu speciale setups van rb en ad die ook onder lage load olie opvangt, deze raken al na een paar 100 km vol met smurrie.

http://www.rbturbo.com/rb-n54-external-pcv-kit
E92 335i 07
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je wilt toch alle olie opvangen, ongeacht de load? Anders kun je alsnog weer vrij snel walnutblasten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Uiteindelijk (denk ik) komt iedereen aan de beurt voor een wallnut blast, met of zonder OCC. Ik zie het eigenlijk als onderhoud.

@ Roy: deze link had ik nog niet gezien, blijkt maar weer dat de ontwikkeling omtrent de N54 tuningscene gewoon door gaat. Ben vol verwachting van jouw upgrades.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Met iedereen bedoel je de direct ingespoten motoren neem ik aan.
Mijn blok heeft daar dus geen last van 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Leuk topic om door te lezen. Bedankt voor het bijhouden.

Groet,
Een E91 MHD Stage2+ rijder @ stock turbo's. En dat blijft ook zo. Genieten geblazen nu :)
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

@ballistic
Graag gedaan, en jij bedankt voor het lezen :wink: . Het is uiteindelijk ook een soort van dagboek of naslagwerk over je trots.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo is dat....hoe gaat het nu met de 335?
Ben je nog steeds tevreden?
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Die heeft een luizenleventje nu het geen daily meer is. En het is een verademing om in te stappen na een dag werken met een Citroen C1 als leasekoektrommel. Vorige week glansrijk door de apk gekomen en een grote beurt beurt laten uitvoeren. Ik maak nu aleen plezier ritjes en daardoor ook weinig updates, en dus posts op het forum.
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”