Speciaal in het rood zodat we ze goed konden zien
Stefan's bmw 335i e92 space grey
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Ja had de keus tussen zwart, blauw en rood. Najah voor die 15 euro kan ik ze wel een appart kleurtje geven kan zo weer zwart. En blauw doet iedereen al dus vandaar de rode.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Auto is weer klaar en stinkt niet meer
Deze week 102 halen en met ethanol spelen.
Deze week 102 halen en met ethanol spelen.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Heb je wel een andere brandstofpomp of gewoon standaard?
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
@danny
Heb nu nog de standaard pomp. Wil even testen tot hoe ver ik kan gaan met ethanol. Ga om te testen beginnen met een 102/e20 mix.
@bart.
Jajaaaaa komt goed. Ga jij je lucht nou maar koeler maken
Heb nu nog de standaard pomp. Wil even testen tot hoe ver ik kan gaan met ethanol. Ga om te testen beginnen met een 102/e20 mix.
@bart.
Jajaaaaa komt goed. Ga jij je lucht nou maar koeler maken
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Dan kan je gaan testen, maar dan kan je ook alvast een andere gaan bestellen. Het wordt tientallen graden warmer en dat gaat die niet trekken...
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Ja ik snap niet waarom hij warmer zou worden. Harder pompen dan wat hij kan gaat hij niet doen. Zolang ik niet onder de 60psi kom is het nog prima voor de hpfp.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Hoi stefan, goed bezig. Dit had ik graag willen uitproberen met mijn 335i.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Kubus123
- VIP Driver
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
- Type Auto: F32 420i
Lijkt me wel verstandig om even aan te geven wat er dan warmer wordt... Ethanol heeft een iets hogere Cp (spec heat capacity) dan benzine dus bij dezelfde (of iets hogere, zie hieronder) massa zal de energie die naast het verpompen van vloeistof aan de vloeistof wordt over gedragen resulteren in een iets lagere dT (lees minder warm).
Thermal conductivity (geleidbaarheid, lees hoe graag wil een vloeistof energie van de pomp opnemen) is van benzine wat lager dan ethanol dus benzine is een slechtere geleider dus dit is ook tegenstrijdig met pomphuis temperatuur. Ethanol stroom zal dus wat makkelijker warmte opnemen en de pomp wat kouder blijven.
Wat we denk ik wel allemaal weten is dat ondanks de hoge octaangetallen van ethanol er meer massa nodig is (auto wordt minder zuinig), vooral door een lagere heating value van ethanol t.o.v. benzine. Dit wordt ruimschoots goed gemaakt door minder knock en mooiere timing waarden. De standaard lpfp moet dus harder werken (hogere duty cycle) en de brandstof stroom zal dus ook wat hoger liggen. Omdat de lpfp als booster optreed voor de hpfp (die ook op een hogere duty opereert) is de tussendruk ook wat lager. Door meer flow 'harder werken' van de lpfp zal deze wat warmer worden.
N.b. mijn stock turbo 335i liep niet zo goed met jb4 + backend flash op ron102 + 10% ethanol, timing had het moeilijk. 98 + 10% was vloeiender. Heb hem nu niet meer dus de grote testfase is voorbij maar veel success
Thermal conductivity (geleidbaarheid, lees hoe graag wil een vloeistof energie van de pomp opnemen) is van benzine wat lager dan ethanol dus benzine is een slechtere geleider dus dit is ook tegenstrijdig met pomphuis temperatuur. Ethanol stroom zal dus wat makkelijker warmte opnemen en de pomp wat kouder blijven.
Wat we denk ik wel allemaal weten is dat ondanks de hoge octaangetallen van ethanol er meer massa nodig is (auto wordt minder zuinig), vooral door een lagere heating value van ethanol t.o.v. benzine. Dit wordt ruimschoots goed gemaakt door minder knock en mooiere timing waarden. De standaard lpfp moet dus harder werken (hogere duty cycle) en de brandstof stroom zal dus ook wat hoger liggen. Omdat de lpfp als booster optreed voor de hpfp (die ook op een hogere duty opereert) is de tussendruk ook wat lager. Door meer flow 'harder werken' van de lpfp zal deze wat warmer worden.
N.b. mijn stock turbo 335i liep niet zo goed met jb4 + backend flash op ron102 + 10% ethanol, timing had het moeilijk. 98 + 10% was vloeiender. Heb hem nu niet meer dus de grote testfase is voorbij maar veel success
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Dat is stof om bij na te denken en ga ik zeker nog eens lezen wanneer ik wakker ben.
De 102 is inmiddels gehaald en ga nu eerst een tank met 102 leegrijden voor ik ethanol erin doe.
De 102 is inmiddels gehaald en ga nu eerst een tank met 102 leegrijden voor ik ethanol erin doe.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524