Stefan's bmw 335i e92 space grey

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Speciaal in het rood zodat we ze goed konden zien :lol:

:ja:


stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Ja had de keus tussen zwart, blauw en rood. Najah voor die 15 euro kan ik ze wel een appart kleurtje geven kan zo weer zwart. En blauw doet iedereen al dus vandaar de rode.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Auto is weer klaar en stinkt niet meer :ja:

Deze week 102 halen en met ethanol spelen.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Heb je wel een andere brandstofpomp of gewoon standaard?
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Word eens tijd dat je die auto iets fatsoenlijks te drinken geeft :wink:
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

@danny

Heb nu nog de standaard pomp. Wil even testen tot hoe ver ik kan gaan met ethanol. Ga om te testen beginnen met een 102/e20 mix.

@bart.

Jajaaaaa komt goed. Ga jij je lucht nou maar koeler maken :fylol:
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Dan kan je gaan testen, maar dan kan je ook alvast een andere gaan bestellen. Het wordt tientallen graden warmer en dat gaat die niet trekken...
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Hoezo wordt het dan tientallen graden warmer? Omdat de pomp harder moet werken?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Ja ik snap niet waarom hij warmer zou worden. Harder pompen dan wat hij kan gaat hij niet doen. Zolang ik niet onder de 60psi kom is het nog prima voor de hpfp.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Boven de 55 psi zit je goed. Mijne kon E20 al niet hebben, kreeg ik lean misfire. Sommige kunnen E30 prima hebben, gewoon even proberen
Gebruikersavatar
LLNM4
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5646
Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
Type Auto: M4

Hoi stefan, goed bezig. Dit had ik graag willen uitproberen met mijn 335i.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
Gebruikersavatar
Kubus123
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
Type Auto: F32 420i

Lijkt me wel verstandig om even aan te geven wat er dan warmer wordt... Ethanol heeft een iets hogere Cp (spec heat capacity) dan benzine dus bij dezelfde (of iets hogere, zie hieronder) massa zal de energie die naast het verpompen van vloeistof aan de vloeistof wordt over gedragen resulteren in een iets lagere dT (lees minder warm).

Thermal conductivity (geleidbaarheid, lees hoe graag wil een vloeistof energie van de pomp opnemen) is van benzine wat lager dan ethanol dus benzine is een slechtere geleider dus dit is ook tegenstrijdig met pomphuis temperatuur. Ethanol stroom zal dus wat makkelijker warmte opnemen en de pomp wat kouder blijven.

Wat we denk ik wel allemaal weten is dat ondanks de hoge octaangetallen van ethanol er meer massa nodig is (auto wordt minder zuinig), vooral door een lagere heating value van ethanol t.o.v. benzine. Dit wordt ruimschoots goed gemaakt door minder knock en mooiere timing waarden. De standaard lpfp moet dus harder werken (hogere duty cycle) en de brandstof stroom zal dus ook wat hoger liggen. Omdat de lpfp als booster optreed voor de hpfp (die ook op een hogere duty opereert) is de tussendruk ook wat lager. Door meer flow 'harder werken' van de lpfp zal deze wat warmer worden.

N.b. mijn stock turbo 335i liep niet zo goed met jb4 + backend flash op ron102 + 10% ethanol, timing had het moeilijk. 98 + 10% was vloeiender. Heb hem nu niet meer dus de grote testfase is voorbij maar veel success :ja:
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
Gebruikersavatar
bartbes
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08

Mooi gesproken kubus :ja:

Wel opmerkelijk dat je auto slechter liep op 102, E10 is te verwaarlozen zou je zeggen.
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Dat is stof om bij na te denken en ga ik zeker nog eens lezen wanneer ik wakker ben.

De 102 is inmiddels gehaald en ga nu eerst een tank met 102 leegrijden voor ik ethanol erin doe.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

gefeliciteerd Stefan! :ja:
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”