Dingen? Splitters bedoel je op de voorbumper?
Ze vallen wel erg op zo inderdaad. Het is net hoe graag je t carbon nog wilt kunnen zien.
Maar anders kon je beter de ABS variant nemen natuurlijk.
Jeremy - BMW E90 330i ///M 2006
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Nee, vind het plaatje juist geslaagd aangezien ik ook een koolstofvezel diffuser in m'n achterbumper heb! En ik vind juist dat het gaaf staat in het zwart, helemaal icm de donkere grill, de US lights, de hoogglans zwarte raamlijsten en grill.hummer01 schreef:hij staat er tip top bij
Zou je die dingen op je bumper niet in kleur willen? Vind ze persoonlijk in het het zwart vreemd ogen.
- Omnipresence325i
- VIP Driver
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
- Type Auto: 325i e90 2005
- Locatie: Rotterdam
Vandaag schroefset van eibach gemonteerd fotos volgen nog op mijn showroom, ben er in ieder geval erg over te spreken320ciE46 schreef:Thanks kerel! Een beter compliment kan ik niet krijgen! Hoe staat jouw progressie ervoor??
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren-Moderator Team
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Thanks! Yes, heb eigenlijk geen plannen meer. Zou alleen nog een zwarte hemel willen, maar ben bang dat het nooit meer zo netjes gaat worden als het nu is....
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Maandag is de wagen voorzien van eigenlijk een gehele nieuw onderstel voor. De bovenste draagarmen, de onderste draagarmen, de stabilisatorstang koppelingen en de stabilisatorstang rubbers zijn vervangen. De wagen is gelijk gepolijst, gewassen, het stuur is mooi netjes gemaakt en de hemel is weer helemaal schoon. Ook zijn de koplampen en de achterlichten gepolijst en voorzien van een coating. Grappig wat een verschil dat maakt voor het aanzicht, levert ook veel meer licht op in het donker. We kunnen dus fris en veilig de lente in!
De wagen is véél strakker geworden, veel minder gevoelig voor zijwind en het remmen gaat ook veel soepeler. De rust in de wagen op hoge(re) snelheden is flink verbeterd, maar dat had ik al verwacht, de draagarmrubbers van de oude draagarmen waren enorm brak en konden alle kanten op bewegen. Niet gek dat hij gevoelig voor wind was dus...
Helaas wel een olielekkage ontdekt. Ik vermoed dat de carterpanpakking aan vervanging toe is. Deze wil ik eind april aanpakken, als er (preventief) een nieuwe waterpomp en disa kleppen in komen. Wellicht dan de subframe rubbers achter mee pakken? Zal ook wel mogen na 210.000 km.
Alles lekker vers voor....
Fris exterieur
En het stuur is ook mooi opgeknapt!
De wagen is véél strakker geworden, veel minder gevoelig voor zijwind en het remmen gaat ook veel soepeler. De rust in de wagen op hoge(re) snelheden is flink verbeterd, maar dat had ik al verwacht, de draagarmrubbers van de oude draagarmen waren enorm brak en konden alle kanten op bewegen. Niet gek dat hij gevoelig voor wind was dus...
Helaas wel een olielekkage ontdekt. Ik vermoed dat de carterpanpakking aan vervanging toe is. Deze wil ik eind april aanpakken, als er (preventief) een nieuwe waterpomp en disa kleppen in komen. Wellicht dan de subframe rubbers achter mee pakken? Zal ook wel mogen na 210.000 km.
Alles lekker vers voor....
Fris exterieur
En het stuur is ook mooi opgeknapt!
Laatst gewijzigd door Jeremy op 15 mar 2018, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Goed bezig
Ik rij in een E91 uit hetzelfde jaartal alleen met 145000 km op de teller.
Evengoed kriebelt het bij mij om dingen preventief te gaan vervangen, draagarmen, schokbrekers/veren, disa enz enz.
Dit samen met de mods maakt mijn bmw een dure hobby
Ik rij in een E91 uit hetzelfde jaartal alleen met 145000 km op de teller.
Evengoed kriebelt het bij mij om dingen preventief te gaan vervangen, draagarmen, schokbrekers/veren, disa enz enz.
Dit samen met de mods maakt mijn bmw een dure hobby
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Geen halve maatregelen inderdaad
- Martin325i
- VIP Driver
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
- Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool
Staat er weer super bij, goed bezig Jeremy Je zorgt goed voor de auto.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Thanks!
Wat betreft de prijs... ik heb een “reparatieset” van Meyle gekocht op eBay. Deze kwam uit Duitsland. Alle 4 de draagarmen, de stabilisatorstang koppelingetjes en bijbehorende bouten en moeren voor €220.- incl verzenden. In Nederland had dit zéker het dubbele gekost! Dat kan ik dus ook alleen maar aanraden. Ik wil de waterpomp daar ook vandaan halen. Ik zie in Nederland prijzen van €350+, op eBay ben ik al €200.- tegengekomen voor een Pierburg (volgens mij is dat OEM). Dat kan dus zeker in het totaalplaatje schelen!
Ik ken het preventieve haha. Ik ben begonnen met de veren en de dempers, toen de VANOS solenoids (kan ik ook echt aanraden, maakte een enorm verschil in vermogen onderin) en nu dus de rest van de voorkant. Eind april, in mijn vakantie, wil ik sowieso de DISA’s en de waterpomp doen. Even kijken of ik dan ook nog de draagarmen achter incl subframerubbers vervang en de motorsteunen en de versnellingsbakrubbers meepak. Ik ben van plan om namelijk nog minimaal een jaar of 2 met deze wagen te doen.rsvmakkie schreef:Evengoed kriebelt het bij mij om dingen preventief te gaan vervangen, draagarmen, schokbrekers/veren, disa enz enz.
Dit samen met de mods maakt mijn bmw een dure hobby
Wat betreft de prijs... ik heb een “reparatieset” van Meyle gekocht op eBay. Deze kwam uit Duitsland. Alle 4 de draagarmen, de stabilisatorstang koppelingetjes en bijbehorende bouten en moeren voor €220.- incl verzenden. In Nederland had dit zéker het dubbele gekost! Dat kan ik dus ook alleen maar aanraden. Ik wil de waterpomp daar ook vandaan halen. Ik zie in Nederland prijzen van €350+, op eBay ben ik al €200.- tegengekomen voor een Pierburg (volgens mij is dat OEM). Dat kan dus zeker in het totaalplaatje schelen!
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Kijk en als jij nou hier alles mooi beschrijft, wordt het voor ons (lees mij) een stuk makkelijker
Ps
Bedoel je dit met ‘reparatiesetje’?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1875141819
Ps
Bedoel je dit met ‘reparatiesetje’?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 1875141819
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Yes zo’n set had ik gekocht inderdaad! Monteren was in 2,5 uur gefixt. Wel goed opletten dat je alles op fabriekspecs vast zet.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Lijkt me ook wel wat. Zijwindgevoeligheid las ik.. nooit gerealiseerd dat dat verband met versleten ophangingsdelen kon houden..
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ja het scheelt enorm, de wagen is vele malen rustiger, rijdt strakker en je merkt dat hobbels of ongelijk wegdek niet meer aan het stuur “trekken”.
Vandaag nog even mijn zomervelgen gewassen, gekleid, ontvet en in een sealing gezet. Ik ben benieuwd of ze nu minder snel vies zullen worden! Ik hou dit weekend nog even de winterbanden erop, maar het begint aardig te kriebelen om de 330i weer op echt dikke wielen te zetten.
Vandaag nog even mijn zomervelgen gewassen, gekleid, ontvet en in een sealing gezet. Ik ben benieuwd of ze nu minder snel vies zullen worden! Ik hou dit weekend nog even de winterbanden erop, maar het begint aardig te kriebelen om de 330i weer op echt dikke wielen te zetten.