Jeremy - BMW E90 330i ///M 2006
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Het is vooral een rotwerk om de oude eruit te krijgen. Ik ben in eerste instantie aan de buitenkant begonnen maar dan verbuigt ie zo dat ie zichzelf klemt in het midden. Heb daarom onder de auto gelegen en met een schroevendraaier de binnenkant er uitgeklikt en dan komt ie veel makkelijker los.
Wat je ook doet, voorzichtig werken is de truc!
De nieuwe erin heb ik ook vanuit het midden gedaan, het was redelijk lastig om alle clips erin te krijgen. Hiervoor zou eens extra setje handen wel makkelijk zijn haha.
Wat je ook doet, voorzichtig werken is de truc!
De nieuwe erin heb ik ook vanuit het midden gedaan, het was redelijk lastig om alle clips erin te krijgen. Hiervoor zou eens extra setje handen wel makkelijk zijn haha.
- Omnipresence325i
- VIP Driver
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
- Type Auto: 325i e90 2005
- Locatie: Rotterdam
Vond het ook best cheap, maar vind het zonde van mijn huidige bumper en het is niet OEM.Wow 1000 is wel even wat anders dan de bijna 1600 die op de website staat.
Ben eigelijk benieuwd of er mensen al voor mijn zijn geweest en wat hun ervaringen zijn van de m pakket geleverd door HL.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Goed om te horen dat het gelukt is!
Gisteren de splitters binnengekregen en een testfitje gedaan. Pasvorm 100%, looks 300%! Helaas is het op de foto's niet zo gaaf als in het echt, maar het dikt het front wel heerlijk op zo! Heeft iemand wellicht tips qua montage? Lijm? Dubbelzijdig tape?
Foto's uiteraard enigszins overbelicht, anders heel moeilijk erop te krijgen haha
Gisteren de splitters binnengekregen en een testfitje gedaan. Pasvorm 100%, looks 300%! Helaas is het op de foto's niet zo gaaf als in het echt, maar het dikt het front wel heerlijk op zo! Heeft iemand wellicht tips qua montage? Lijm? Dubbelzijdig tape?
Foto's uiteraard enigszins overbelicht, anders heel moeilijk erop te krijgen haha
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Thanks! Erg tevreden, zitten gemonteerd met 3M tape, muurvast haha.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Hoe de auto uit de fabriek rolde 11 jaar geleden, en hoe de wagen er nu bijstaat. Best een vooruitgang!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Moet je ook vergelijking vd achterkant maken want de blacklines zijn ook n grote verbetering
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Net een cabrio gekocht, de 330i een grote beurt en preventief onderhoud gegeven... De spaarpot is weer leeg...
Er zit nu nieuwe Castrol Magnatec 5W40 in, nieuw oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, wat natuurlijk allemaal bijdraagt aan een goed rijden auto... Maar de VANOS solenoïdes, welke ook vervangen zijn, brengen een wereld van een verschil zeg. Alsof de auto ineens 40 paardjes meer onder de kap heeft! Het koud starten gaat beter en het rijden in een lage versnelling met laag toerental gaat nu zonder horten of stoten. Een aanrader dus voor iedereen die een N52 van om en nabij de 200.000km rijdt! Het is bijna eng hoeveel feller de wagen is geworden... Tractiecontrole-lampje tot in de derde versnelling..
Volgende week komt er nog een nieuwe LMM in, nieuwe voorbanden en worden de waterpomp en thermostaat preventief vervangen. Ook worden de ramen en raamlijsten getint en wordt de uitlaat opnieuw opgehangen en 1 cm ingekort, dit omdat de carbon diffuser iets eerder afloopt dan de OEM diffuser. Dan is de 330i helemaal up to date!
Er zit nu nieuwe Castrol Magnatec 5W40 in, nieuw oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, wat natuurlijk allemaal bijdraagt aan een goed rijden auto... Maar de VANOS solenoïdes, welke ook vervangen zijn, brengen een wereld van een verschil zeg. Alsof de auto ineens 40 paardjes meer onder de kap heeft! Het koud starten gaat beter en het rijden in een lage versnelling met laag toerental gaat nu zonder horten of stoten. Een aanrader dus voor iedereen die een N52 van om en nabij de 200.000km rijdt! Het is bijna eng hoeveel feller de wagen is geworden... Tractiecontrole-lampje tot in de derde versnelling..
Volgende week komt er nog een nieuwe LMM in, nieuwe voorbanden en worden de waterpomp en thermostaat preventief vervangen. Ook worden de ramen en raamlijsten getint en wordt de uitlaat opnieuw opgehangen en 1 cm ingekort, dit omdat de carbon diffuser iets eerder afloopt dan de OEM diffuser. Dan is de 330i helemaal up to date!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
2 330i's! Nice!
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ja, al moet ik zeggen dat de E90 330i fijner rijdt als dagelijks. Verschil tussen 260pk handbak en 230pk automaat is ook enorm. Niet eens qua acceleratie, maar meer qua beleving en snelheidsgevoel. Neemt niet weg dat de E46 een heerlijke cruiser is.
Oh ennuh....
Voor & na
Oh ennuh....
Dutch79 schreef:Moet je ook vergelijking vd achterkant maken want de blacklines zijn ook n grote verbetering
Voor & na