Jeremy - BMW E90 330i ///M 2006

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Dat ziet er goed uit hier sneeuwt het al aardig dus gelijk heb je als je winterset er nog onderhoud.



Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Halfwerk is het zeker niet maar als je toch al zo goed bezig bent dan had ik ook de stuurkogels vervangen :lol:

Ik heb de zomerwielen er al onder gezet i.v.m. gecupte uit-balans zijnde voorwielen. Ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen dit weekend :duh:

Zilver M uitvoering is zo cool :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat voor sealing op je 225M's?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Blue Raccoon schreef:hier sneeuwt het al aardig dus gelijk heb je als je winterset er nog onderhoud.
Hier in Zeeland is het nog droog, maar toch, ik rij liever nog even door op de wintervelgen nu. Heb ze niet voor niets helemaal schoongemaakt. 001
Ballistic schreef:Halfwerk is het zeker niet maar als je toch al zo goed bezig bent dan had ik ook de stuurkogels vervangen :lol:
Daar kwamen we later inderdaad ook achter haha. Maar het lijkt erop dat de stuurstangen wel echt helemaal strak zijn. :mrgreen:
Dutch79 schreef:Wat voor sealing op je 225M's?
Ik heb ze schoongemaakt met Q²M Iron om al het remstof en vuil eraf te krijgen. Vervolgens heb ik ze helemaal schoongewreven met een microvezeldoek. Daarna heb ik ze ontvet en glad gemaakt met Q²M Prep, weer helemaal droog gemaakt met een nieuwe microvezeldoek en daarna de Q²M Rim erop. Eigenlijk alles gebruikt wat in deze set zit, plus deze velgreiniger.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ah, OK. Dat is een quartzcoating ipv n sealing. Maar goed spul hoor. Heb t ook op m'n winterset nu en binnenkort ook op m'n zomerset aanbrengen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ben niet helemaal thuis in de detailing wereld haha. Bevalt het bij jou?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het blijft lang zitten. Dat lukt je met een wax oid niet. Schoonmaken gaat wat makkelijker, omdat het vuil niet hecht. Maar het is niet zo dat je velgen niet vies worden. Je zult ze nog steeds regelmatig schoon moeten maken.
Zie hier voor foto's en 'n filmpje van m'n winterset na t coaten:
viewtopic.php?f=2&t=15047&p=520905#p520825
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nog even over de draagarmset: weet niet of je ze zelf hebt vervangen maar heb je alle aanhaalmomenten toevallig nog bij de hand?
Mijn set is ook onderweg. Dan hoef ik niet meer na te zoeken 008

Edit: ben inmiddels voorzien qua info
viewtopic.php?f=2&t=21023&p=533741#p533740
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Zal veel schelen dutch! Nu ik mijn zomerbanden (met veel meer grip als winterbanden) er weer onder heb merk ik pas écht hoeveel beter de wagen op de weg ligt. Super strak rechtdoor en hij gaat zoveel soepeler de bocht door. 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Jullie lekker weer spammen met foto's! Van de gelegenheid gemaakt om gelijk een paar goeie platen te schieten nu de wagen optisch 99.9% is. Een keertje goed polijsten zodat alle swirls eruit zijn staat nog op het wensenlijstje. 001

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mooie update! Kun je weer lekker genieten van je wagen nu :lol:

Mag ik vragen wat je precies met het stuur hebt gedaan om weer netjes te krijgen? Dat wil ik ook wel weer zo fris als dat eruit ziet!!
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja de koplamp doet het ook weer zoals het hoort... :lol:

Ik heb het stuur gereinigd met een APC cleaner en een microvezelpad, en daarna in de Poorboys Leather Stuff gezet. Eventjes 24 uur laten intrekken en daarna met een schone microvezeldoek eroverheen gegaan. Kwam eigenlijk zo goed als geen residue vanaf. De eerste twee dagen was het stuur erg glad, maar nu is het helemaal ingetrokken en voelt 'ie weer als nieuw aan. 005
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Gebruik ik ook beiden. Maar m'n stuur is nog maar enkele jaren oud, dus heeft nog weinig kans gehad op slijtage en vuil.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Exact. Mijn stuur is 3 jaar oud denk ik. Maar bijhouden scheelt veel!
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Zaterdag, heerlijk weer. Gelukkig nog even heerlijk van de cabrio kunnen genieten! Maar niet van de sedan... bij thuiskomst viel mij een platte achterband rechtsachter op. Gezien ze toch wat aan het bouwen zijn in onze wijk verwachtte ik een spijker of een steentje. Kan gebeuren, even laten fixen door de ANWB en desnoods een nieuwe band.

Afbeelding

Tijdens de check van de ANWB kreeg ik een spontane hartverzakking. De rechter achtervelg was namelijk aan de binnenkant gescheurd... vreselijk om te zien, vooral omdat het dé velgen zijn voor een E9x en omdat ik de set in zeer nette staat gekocht had. Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van de slechte kwaliteit van de OEM 225M’s... :nee: :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig niet helemaal doorgescheurd, maar toch genoeg om in 12 uur alle bandenspanning kwijt te raken. Dus ik “met spoed” naar mijn bandenopslag om velgen te wisselen. De winterbanden moesten er maar ff op, ondanks de hoge temperaturen, in afwachting van wat ik met de 225M’s ga doen. Aangezien het rijgedrag van de winterbanden echt vre-se-lijk is met deze temperaturen ben ik gauw op zoek gegaan naar een al dan niet tijdelijk setje. Marktplaats leverde niet heel veel op, of tegen de hoofdprijs. Dus maar in België gaan kijken en jawel, daar stond een set die me aansprak te koop voor een niet te gekke prijs. Gelijk erom gereden vanochtend, en de set was zoals geadverteerd. Erg netjes, paar kleine plekjes en het is inderdaad een OEM breedset. Mooie meepakker is dat er Michelin banden op zitten met genoeg profiel om dit seizoen te rijden. Nu kan ik dus op zoek naar een goeie oplossing voor mijn 225’s.


Afbeelding

Afbeelding

Helaas wel de spacers moeten verwijderen. De binnenkant van de kas raakt ‘ie net met 255 Michelins achter. Maar goed, ik kan nu wel een beetje in stijl rijden, het staat namelijk zeker niet verkeerd. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”