Sanders' E90 325i

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Krik eronder en ff kijken lijkt mij, heb je geen garagebedrijf voor nodig.


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Da's altijd link kerel....
Ik laat mn klant niet verder rijden weer ik weet wat er is.
Zoals Arjan ff zegt..uit zn veer trekken en kijken of ze goed zitten tov hun aanslagen en niet gebroken. Veer gebroken op de stuurkant is link. Schiet zo j band in.
Achter maakt niet uit.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Het is de achter kant ja, ik heb er even naar gekeken (door de spaken van het wiel heen), ik persoonlijk kan niks raars zien.
Alles lijkt goed te zitten, beide kanten veren ook nog even hard, loopt ook niet aan.
Ik merk ook helemaal niks met rijden. Links licht gewoon lager dan rechts, beetje raar.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Misschien een domme vraag, maar staat de auto op een 100% rechte ondergrond?
Ik zag ook een keer optisch dat mijn linkerachterkant een stuk lager stond dan rechts, dus helemaal overtuigd naar de garage >> op de brug bleek het verschil minimaal(1 a 2 mm). Auto stond dus met 1 kant net in een gootje.

Maar als je er nu niks aan ziet, wellicht even opkrikken en wiel eraf. Het is vaak de onderste winding vd veer die breekt, lastig te zien door de velg heen.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Beiden bleken waar!
Er zat inderdaad wat verschil in van een paar mm, maar de extremiteit zat hem in de scheve parkeerplaats (die recht leek op het oog, heb er dus niet aan gedacht).
Ik wist niet dat dit zo'n verschil maakt, en voel me er een beetje dom door. Maar zo leert men.

De achterkant hebben ze opnieuw gemonteerd, uiteraard dus niks schokkends gevonden.
Daarna weer laten uitlijnen. Kostte helaas weer wat, maar liever zeker zijn dan dat er iets verkeerd zat.

Bedankt alweer, voor het meedenken jongens! :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Update tijd!

Ik heb me de laatste tijd een beetje kunnen verdiepen in het detailling gebeuren.
En heb daarom afgelopen maandag ook de auto lekker geclayed en in de wax gezet.
Uiteindelijk viel het werk nog wel allemaal mee vond ik. Ook de rotzooi die de clay-bar oppikte was minder dan ik gedacht had.
Hoewel wel duidelijk genoeg eraf kwam! Lak voelt nu weer ontzettend glad aan, en dat is fijn :)

Had hem graag ook willen polijsten, maar daar heb ik geen apparaat voor en het is toch wel een stapje hoger qua kunnen dan clayen. Je kan er je lak ook helemaal mee verpesten natuurlijk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Had ook problemen met mijn teller-paneel. Die werkte van de een op de andere dag niet meer.
Heb een vanuit Duitsland van eBay gehaald. Maar daar zat natuurlijk andere data in, en ik was al mijn coderingen ook nog eens kwijt...
Na meer zoeken ben ik een bedrijf tegen gekomen die het oude paneel kon repareren. Juiste VIN, juiste kilomters, juist coderingen.
dus mijn cluster opgestuurd. Maar vooraf nog even de tweede wijzerplaat wijzigen naar de custom bestelde. Kapot was ie toch al dus kon weinig meer gebeuren :lol:

Heb teller helemaal in orde terug gekregen, weer volledig werkend :ja:

Afbeelding

En maar goed dat ik de tellerplaat vooraf nog gewijzigd heb want:

Afbeelding


En weer werkend in de wagen. Puntje achter de kilometerstand is gelukkig weer weg.
Olietemperatuur is weer terug :) Geweldig zo!

Afbeelding


Wat zijn de plannen nog?
Ik ben me toch ernstig aan het bedenken over een (imitatie) M-pakket. Staat van de huidige bumpers is simpelweg verweerd.
Vind het zonde om standaard bumpers over te laten spuiten voor een pak geld, kan ze dan beter maar upgraden ook.

De achterwielen nog wat verder naar buiten zou ook nog wel mogen.
En ben van plan de stoenrandschade op de velgen zelf weg te schuren, kijken of dat een beetje zelf te doen is.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Olietemp is fijn he! :ja:

Polijsten is met een DA polisher niet zo gevaarlijk hoor. Je zou met een DAP900 kunnen beginnen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Heb je beide tellerplaten vervangen of alleen die met olietemp?
Mijn toerenteller deed niets meer na het vervangen en ben ook langs KMS gegaan. mannen weten wel wat ze doen :ja:

Ook ben ik spullen aan het verzamelen voor het detailen. Heb eigenlijk ook alles binnen op een DAP na :zwaai:
Maandag aanstaande ga ik het proberen als het weer het toelaat.
Jou resultaat ziet er goed uit in ieder geval :Klappen:
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

rsvmakkie schreef:Heb je beide tellerplaten vervangen of alleen die met olietemp?
Eerst had ik alleen de toerentellerplaat gedaan. Wilde de snelheidsplaat niet doen vanwege dat er toch een risico aan vast zit.
Ondanks dat er een klein verschil tussen de twee platen zat, dus toch laten zitten.

En nu, aangezien hij toch al voor reparatie weg ging, de linker plaat ook vervangen, zodat het design van beide weer overeen komt :)


Thanks Dutch, zal eens uitkijken voor zo'n DAP :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Goeie keus! Bij mij zie ik nu iets verschil in achtergrond verlichting .
Durf de naalden niet nog een keer te verwijderen......
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ook ben ik spullen aan het verzamelen voor het detailen. Heb eigenlijk ook alles binnen op een DAP na :zwaai:
Maandag aanstaande ga ik het proberen als het weer het toelaat.
Jou resultaat ziet er goed uit in ieder geval :Klappen:
Heb inderdaad onlangs m'n lak gepolijst met een DA vergelijkbaar met de 'DAP500' (heb nog niet alle foto's in m'n showroom hersteld; photobucket > IMGUR).
Nu is de DAP900 wat efficienter maar het zal evengoed nog flink wat tijd/energie kosten (afhankelijk van de staat van de lak), want de E90 heeft toch een aardig harde lak. Vandaar dat ik onlangs een upgrade heb gemaakt naar een forced DA:
Zie dit topic: viewtopic.php?f=240&t=20266&p=513968&hi ... DA#p513956
Die is dan wel bijna dubbel zo duur, maar dan kan ik wel sneller en een nog beter resultaat behalen, want ik heb er nog niet alle krasjes (swirls) uit kunnen krijgen met de DAP. En dan was m'n lak er zeker niet slecht aan toe.
Op een (unilak) zwarte auto zie je ook gewoon alles :roll:, maar eenmaal goed gedetailed prachtig om te zien :Hosanna:

Maar goed, een DAP900 is een hele mooie om mee te beginnen en een goed resultaat te behalen op de meeste auto's!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Omnipresence325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
Type Auto: 325i e90 2005
Locatie: Rotterdam

Mooie foto's sanders! Blauwe broer van mijn 325i :ja:
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Een voordeel dat ik gemerkt heb aan die wax laag:
Vuil, water en regenwater valt er zo weer vanaf :mrgreen:

Erg leuk en lonend om je aan dat detaillen bezig te houden!

Afbeelding
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Kiek em glimmeh. :ja:

Ps. Je krijgt weinig ruimte van je buurman.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ja ik zou 'm effe half op de stoep zetten .
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”